Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان این خبر گفت: با بسته شدن پرونده تسهیلات رونق تولید در سال ۹۷، طی پایش صورت گرفته از ۹۰درصد واحد‌های صنعتی دریافت کننده تسهیلات استان سمنان، ۱۰۳درصد اشتغال تعهد شده در این واحد‌ها محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با پایش و نظارت صورت گرفته از ۱۳۵ واحد صنعتی دریافت کننده تسهیلات، با پرداخت بیش از ۶هزار میلیارد ریال تسهیلات، ۶۹۳ فرصت شغلی جدید در این واحد‌ها ایجاد شده است که ۷۵درصد پرداخت تسهیلات و ۱۰۳درصد اشتغال در این واحد‌های صنعتی به تحقق رسیده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: در سال گذشته و در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۷، به ۱۵۰ واحد صنعتی استان بیش از ۸۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

دبیر کارگروه ستاد تسهیل استان ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان تا این جلسه تعداد ۹۶۳ واحد تولیدی مشکل دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده است که در جهت رفع موانع موجود، ۲۰۴۹ مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که ۷۴درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اقدام است.

بهروز اسودی اذعان داشت: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه، ۲۲ واحد صنعتی جهت دریافت تسهیلات از محل منابع رونق تولید ۹۸ به ارزش ۱۲۶۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و همچنین مشکلات بانکی، مالیات، تامین اجتماعی و امور زیربنایی چهار واحد تولیدی پایا بتن جنت آباد، هدیش سبز پارسه، کمک سمنان و آریا نورد امیر بررسی و درخصوص اعطای بخشودگی جرائم تامین اجتماعی تعدادی از واحد‌های تولیدی بحث و تصمیم گیری شد.

خبر در حال تکمیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع

ایسنا/لرستان نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بروجرد از واگذاری کارخانه سامان کاشی شهرستان به هیات حمایت از صنایع، توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی خبر داد.

عباس گودرزی امروز سیزدهم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیرو تصمیم اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضائیه جهت ارجاع پرونده سامان کاشی به هیات حمایت از صنایع، این واحد صنعتی با حضور نمایندگان و رئیس هیات و معاون اقتصادی استاندار و نماینده دادستان و جمعی از مسئولان ذیربط در محل فرمانداری بروجرد به هیات، تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام که قرار بود بعد از جلسات متعدد با مالک کارخانه و پس از اتمام حجت‌های گوناگون و پیگیری‌های مستمر، در سال ۱۴۰۰ انجام شود و در محل کمیسیون اجتماعی هم با حضور مدیرکل تصفیه امور ورشکستگی صورتجلسه کردیم که چنانچه تا ۳۰ تیر ۱۴۰۰ کارخانه روشن نشود آن واحد صنعتی جهت احیاء واگذار خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: اما اکنون بعد از چند سال، کارشناسان خبره هیات حمایت از صنایع، رسما پیشرفت پروژه را ۶۰ درصد اعلام کرده‌اند و این یعنی اینکه، ایهاالناس؛ کارگران مظلوم و بیچاره و کارکشته سامان کاشی، در آن روزها که بر سر می‌زدند و کسی صدایشان را نمی‌شنید درست می‌گفتند.

وی تصریح کرد: اما امروز با عبور از همه موانع، اداره تصفیه، تصمیم خود را اجرایی کرد و این واحد صنعتی را به هیات مذکور برای حفظ اشتغال و تداوم تولید واگذار کرد.

این نماینده ادامه داد: امیدوارم با حمایت مسئولان اجرایی و استاندار و فرماندار و همچنین حمایت‌های حکیمانه امام جمعه بروجرد که مسائل اشتغال و صنعت را مورد مداقه قرار می‌دهد شاهد تسریع در پرداخت بدهی، رفع موانع، به روزرسانی کارخانه و رونق تولید و اشتغال در آن کارخانه باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه