Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@00:38:43 GMT

حافظ هرمزگانی رتبه اول مسابقات کشوری را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۵۴۰۵

حافظ هرمزگانی رتبه اول مسابقات کشوری را کسب کرد

حجت الاسلام مهدیان گفت : علی محبی پور از بندر لنگه حائز رتبه اول در رشته ۲۰جزء حفظ قرآن کریم مرحله کشوری شد.

حجت الاسلام « حسین مهدیان »، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس اظهار کرد: با پایان یافتن رقابت‌های رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ 10 جزء و 20 جزء قرآن کریم مرحله کشوری در اصفهان  ، نفرات برتر این بخش از مسابقات، عصر روز 8 مهرماه در مراسم اختتامیه بخش دوم معرفی شدند که در این مرحله  علی محبی پور از بندر لنگه حائز رتبه اول در رشته 20جزء قرآن کریم مرحله کشوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی بیان داشت: برای آنکه بتوانیم منویات مقام معظم رهبری در خصوص قرآن و فعالیت قرآنی را خوب پیاده کنیم، در مرحله اول باید چهره‌های قرآنی را به مثابه قهرمانان قرآنی در جامعه بشناسانیم و از ظرفیت آنان در جهت‌دهی جامعه به سمت خیر و تعالی بهره بگیریم.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان گفت: طبیعتا همان‌گونه که از چهره های ورزشی یاد و تجلیل می‌شود، باید قهرمانی این حافظ بزرگوار را ارج نهاده و جایگاه قهرمانان قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم، و تمایل جوانان و نوجوانان را بیشتر به سمت قرآن و فرهنگ قرآنی سوق دهیم 

 

مهدیان در ادامه به تاثیر آموزه‌های قرآن کریم  در زندگی اجتماعی اشاره کرد و گفت: پرداختن به موضوع قرآن، اصلی است که مقام معظم رهبری نیز تاکید فراوانی بر آن دارند.

 

وی تصریح کرد: همه ما امیدواریم در جمع خادمان قرآنی قرار گرفته و از معنویت افراد قرآنی فیضی کسب کنیم و نام ما در فهرست خدمتگزاران به ساحت قرآن ثبت شود.

 


وی با اشاره به رقابت های مرحله نهایی این مسابقات در اصفهان بیان داشت: در مسابقات بخش حفظ 20 جزء برداران؛ علی محبی پور از بندرلنگه در رشته 20جزء خانم سعیده ماهرو؛ خانم صدیقه پردل در رشته ترتیل ازبندرعباس،خانم اعظم محمدی حفظ کل از پارسیان ،خانم شرمین خان محمدی در رشته حفظ 10جزء از قشم و خانم صغری سادات هاشمی رشته قرائت از بندرعباس به عنوان نمایندگان استان در این مسابقات حضور دارند.

 


وی یاد آور شد: مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان هرمزگان مرداد ماه امسال با حضور 240 نفر در بخش آوایی و 30 نفر در بخش معارفی برگزار شد.
امروز ساعت 19 در محل فرودگاه بین المللی بندرعباس از آقای محبی پور قهرمان قرآنی استقبال خواهد شد

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های مساجد هفته دفاع مقدس زائران اربعین حسینی دفاع مقدس روزنامه هرمزگان مسابقات قرآنی رتبه برتر حافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از آغاز چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی با رقابت ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، عصر امروز_ دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در آیین افتتاحیه چهل و دومین مسابقات قرآنی در چرام اظهار کرد: در مرحله مدرسه و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۰ هزار نفر شرکت کردند و برترین‎‌های این دوره به مرحله استانی راه یافتند.

وی افزود: مرحله استانی این دوره از مسابقات با حضور ۱۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان به میزبانی شهرستان چرام در دو بخش آوایی و پژوهشی به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ترویج فرهنگ قرآنی را از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی عنوان کرد و گفت: این مسابقات موجب بسط فعالیت‌های قرآنی و زدودن پیرایه‌ها از جامعه اسلامی به برکت قرآن می‌شود.

وی از امام جمعه و اعضای شورای اداری شهرستان چرام و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چرام که در برگزاری این دوره از مسابقات همکاری داشتند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 749159

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی