Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار منتشر شده از شبکه الکترونیکی پرداخت کارت نشان می‌دهد که سهم تعدادی و مبلغی تراکنش‌های خرید کالا و خدمات در مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۲.۶۷ و ۲.۷۷ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، گزارش اقتصادی مرداد ماه سال جاری شبکه الکترونیکی پرداخت کارت در خصوص سهم تعداد و مبلغی انواع خدمات ارائه شده شاپرک نشان می‌دهد که خرید کالا و خدمات با ۸۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۶ درصد از سهم تعدادی در خدمات بیشترین تراکنش را در شبکه پرداخت الکترونیک کشور به خود اختصاص داده است.

همچنین سهم ۱۱.۶۶ درصدی خدمت پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه حاکی از استفاده گسترده شهروندان از ابزارهای پرداخت همچون ابزار پذیرش موبایلی و کارتخوان فروشگاهی به منظور خرید شارژ تلفن همراه است؛ همچنین عملیات مانده‌گیری سهمی ۴.۶۸ درصدی از تعداد تراکنش‌های شاپرکی در بخش خدمات ارائه شده داشته است.

این گزاش نشان می‌دهد که سهم تراکنش‌های خرید کالا و خدمات از مبلغ تمام تراکنش‌های انجام شده در مرداد ماه ۹۸ بالغ بر ۹۷.۳۰ درصد بوده و خدمات پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه صرفا ۲.۷۰ درصد از سهم مبلغی تمام تراکنش‌های شبکه پرداخت الکترونیک را در مرداد ماه کسب کرده است.

 

مقایسه آمارهای منتشر شده در مرداد ماه ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حاکی از آن است که سهم تعدادی و مبلغی تراکنش‌های خرید کالا و خدمات در کشور رشدی به ترتیب ۲.۶۷ و ۲.۷۷ درصدی داشته است؛ در واقع آمار نشان می‌دهد که سهم تعدادی و مبلغی تراکنش‌های خرید کالا و خدمات در کشور با شیبی ملایم در حال افزایش است که از جمله دلایل آن افزایش ضریب نفوذ و توسعه  شبکه پرداخت الکترونیک، افزایش ابزارهای پذیرش و تسهیل پرداخت مبتنی بر کارت برای شهروندان است؛ از سویی دیگر تراکنش‌های  مانده گیری و پرداخت قبض و خرید شارژ  در مدت مذکور به تریبت کاهشی ۱.۷۳ و ۰.۹۴ درصدی را تجربه کرده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های مساجد هفته دفاع مقدس زائران اربعین حسینی مجلس روزنامه تراکنش های مالی تراکنش حجم تراکنش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال خانوارهای استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ یوسف شعبانی افزود: با پیش بینی‌های صورت گرفته، چهار هزار و ۲۷۶ پایانه فروشگاهی صنفی و ۱۷۳ فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی خدمت رسانی می‌کنند.

او همچنین گفت: تاکنون ۴۹۱ هزار و ۵۱۰ خانوار این استان از کالا برگ الکترونیک استفاده و با یارانه دریافتی خود در این طرح اقدام به خرید کالا‌های اساسی کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان تصریح کرد: امکان خرید ۱۱ قلم کالای اساسی مرغ، تخم مرغ، شیر، پنیر، ماست، روغن، ماکارونی، قند، شکر و برنج و گوشت از طریق کالابرگ الکترونیکی فراهم است و همه خانوار‌های مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب و یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

طرح کالابرگ الکترونیک تاثیر مثبتی در تامین سبد معیشتی خانوار داشته و بدون تزریق نقدینگی کمک می‌کند تا مردم بتوانند از طریق کالابرگ الکترونیکی بخشی از مایحتاج ضروری خود را تامین کنند.

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • استقبال خانوار‌های استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه
  • استقبال خانوارهای استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت