Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس واحد الکترونیک دانشگاه آزاد گفت: این واحد دانشگاهی طلایه‌دار آموزش مجازی در کشور است و توانسته تحصیل همزمان در ۲ رشته و ۲ دانشگاه را برای دانشجویان فراهم کند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کشاورزی رئیس واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری که صبح امروز در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد در خصوص ویژگی‌های منحصر به فرد تحصیل در این دانشگاه گفت: واحد الکترونیک طلایه دار آموزش مجازی در کشور بوده و بنا بر آمار‌ها از نظر کیفی و کمی جزو بهترین‌‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کشاورزی ادامه داد: با توجه به اینکه نیازی به حضور دانشجو در محل دانشگاه نیست تلاش شده تا همه خدمات به صورت غیرحضوری انجام شود و با این وجود آموزش‌ها کاملا با استاندارد‌های مورد نیاز دانشجو مطابقت می‌کند به طوری که ۱۶ جلسه حقیقی به صورت آنلاین برگزار شده، استاد و دانشجو همزمان آنلاین هستند، بحث و گفتگو در کلاس‌ها صورت می‌گیرد، برای دانشجو تکلیف در نظر گرفته می‌شود و محتوای کلاس‌ها ضبط شده و در اختیار دانشجو قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد واحد الکترونیک بیان کرد: آموزش مجازی عدالت آموزشی را بالا می‌برد، زیرا ممکن است یک فرد در شهر یا روستای دورافتاده‌ای زندگی کند و دسترسی به دانشگاه یا رشته مورد علاقه خود را نداشته باشد، اما با شرکت در کلاس‌های غیرحضوری و مجازی می‌تواند از بهترین اساتید کشور استفاده کند.

وی افزود: همچنین دوره‌های مجازی می‌تواند به محیط زیست کمک کند، زیرا کمترین رفت و آمد شهری صورت خواهد گرفت و مسئله کاغذ بازی وجود ندارد.

کشاورزی مهمترین ویژگی آموزش مجازی را نظارت مستقیم مدیریت دانست و تصریح کرد: تنها در این دانشگاه است که امکان دارد یک مدیر بر تعداد برگزاری تمام ۱۶ جلسه کلاس‌ها نظارت کند و یا اینکه استاد در کلاس حاضر است یا نه، زیرا محتوای کلاس‌ها براساس تاریخ ضبط و نگه داری می‌شود.

وی تاکید کرد: در دانشگاه الکترونیک تمام خدماتی که سایر دانشگاه‌ها به دانشجویان خود ارائه می‌کنند مثل وام دانشجویی، گواهی اشتغال به تحصیل، انتخاب استاد راهنما و یا ارائه پروپوزال از طریق سایت و از راه دور انجام می‌شود. براساس مصوبه وزارت علوم انتخابات پایان ترم الزاما باید به صورت حضوری برگزار شود و ما جهت رفاه حال دانشجویان این آزمون‌ها را در ۳۲ نقطه کشور به صورت حضوری و طی چند روز برگزار می‌کنیم و دیگر دانشجویان نیاز نیست برای چند امتحان از شهر یا روستای خود به تهران بیایند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد الکترونیک با اشاره به اینکه دانشگاه مجازی می‌تواند یک خدمت ویژه برای معلولین باشد گفت: بسیاری از این اقشار مشکل رفت و آمد دارند و برگزاری کلاس‌های آنلاین به ادامه تحصیل شان کمک می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که دانشگاه الکترونیک به آن پرداخته تحصیل همزمان در دو دانشگاه و دو رشته است یعنی هر فرد در هر مقطع تحصیلی و هر دانشگاهی که باشد می‌تواند در مقطع کارشناسی و در رشته دوم در این واحد ادامه تحصیل دهد. همچنین دروس گذرانده شده عمومی تطبیق واحد خواهند شد و این یعنی تعداد ترم‌ها کم می‌شود.

کشاورزی در همین خصوص افزود: برای کسانی که به صورت همزمان در دو رشته تحصیل کنند تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود که این تخفیفات جدایی از تخفیف اولیه‌ای است که برای ورودی‌های جدید در نظر می‌گیریم. علاوه بر کلاس‌های درسی دوره‌های کوتاه مدتی مثل آموزش زبان انگلیسی یا لهجه عراقی یا نحوه بستن قرارداد‌ها و مذاکرات بیت المللی برای دانشجویان حقوق در نظر گرفته شده است، زیرا معتقدیم در سیلابس‌های درسی مباحث به صورت عملی مطرح نمی‌شود و معمولا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آماده بازار کار نیستند و برگزاری این دوره‌ها کمک می‌کند تا بخشی از نیاز خود را مرتفع کنند.
وی با بیان اینکه ۸۵ درصد فارغ التحصیلان واحد الکترونیک مشغول به کار هستند، گفت: این واحد دانشگاهی ۱۲ هزار فارغ التحصیل داشته که از این میان ۸۵ درصد در بازار کار مشغول هستند و درصد بالایی از فارغ التحصیلان ارشد دانشگاه آزاد که در دکترا قبول شده اند از این واحد دانشگاهی بوده اند.
رئیس دانشگاه آزاد واحد الکترونیک اظهار کرد: با وجود اینکه به صورت مجازی کلاس‌ها برگزار می‌شود، اما فعالیت‌های فرهنگی هم داریم که یکی از نمونه هایش آموزش قرآن به صورت مجازی در همه سطوح تحت عنوان طرح طوبا است. در حال حاضر ۳۰۰ رشته کارشناسی ارشد و نزدیک به ۵۰ رشته کارشناسی در دانشگاه واحد الکترونیک وجود دارد که بیشتر رشته‌های کارشناسی بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی است همچنین دانشجویان خارجی هم داریم که در دو بخش عرب زبان و انگلیسی زبان مشغول تحصیل هستند و برای برگزاری آزمون‌های پایان ترم شان شعب دانشگاه آزاد در سایر کشور‌ها و یا سفارت خانه‌ها مسئولیت برگزاری امتحان را برعهده گرفته اند.

وی تاکید کرد: سعی کردیم در حوزه استارت آپ‌ها هم ورود پیدا کنیم و با همین انگیزه سال گذشته در مرکز رشد این دانشگاه استارت آپ‌های حوزه آموزشی و الزاما آموزش الکترونیک در بستر it و ict طرح‌هایی ارایه شده که برخی تجاری سازی نیز شده اند.

کشاورزی در پاسخ به این سوال که آیا مدارک صادر شده از این دانشگاه معتبر است یا خیر گفت: مجوز تاسیس یا رشته‌های آموزشی از طرف وزارت علوم قطعی و مورد تایید است و همه مدارک صادر شده تاییدیه وزارت علوم را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد الکترونیک در خصوص نحوه پاسخگویی به دانشجویان گفت: از سال ۹۳ هدفگذاری اصلی ما ارائه آموزش با کیفیت در همین راستا آیین نامه‌های جدیدی تدوین شد به نحوی که شرایط مختلف برای پاسخگویی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: دانشجویان می‌دانند در روز‌های زوج از ساعت ۱۴ تا ۱۶ از طریق تماس تلفنی می‌توانند پاسخ‌های خود را دریافت کنند در روز‌های مشخصی ارتباط با مدیر کل یا معاونین دانشگاه امکان پذیر است و هر فرد می‌تواند سوالات خود را آنلاین مطرح کند، اما اگر به هر دلیلی دانشجو شرایط ارتباط آنلاین یا تماس تلفنی نداشته باشد می‌تواند در هر ساعت از شبانه روز یادداشت خود را ثبت کرده و ظرف ۴۸ ساعت پاسخ قطعی را دریافت کند.

کشاورزی در پایان با طرح یک خبر خوش برای خبرنگاران خاطر نشان کرد: خبرنگاران علاوه بر تخفیفات معمول می‌توانند با ارائه کارت خبرنگاری و معرفی نامه از خبرگزاری ده درصد تخفیف بیشتر بگیرند.

۲۵ درصد تخفیف برای جدید الورود‌ها
عباسی معاون مالی اداری دانشگاه آزاد واحد الکترونیک گفت: دانشجویانی که به عنوان رشته دوم تحصیلی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و از معادل سازی استفاده خواهند کرد می‌توانند هزینه کمتری پرداخت کنند همچنین کسانی که در این واحد ثبت نام کنند دو ترم اول ۲۵ درصد تخفیف در شهریه ثابت خواهند گرفت.
وی ادامه داد: دانشجویان اگر مایل باشند می‌توانند به عنوان همکار دانشجو در پروژه‌ها شرکت کرده و از برخی تخفیفات در این بخش بهره ببرند هم چنین با ارائه چک وام‌های کوتاه مدت به آن‌ها داده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد آموزش مجازی واحد الکترونیک دانشگاه آزاد عدالت آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند

 غلامرضا رضایی در گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد ضمن بیان ظرفیت‌های این دانشگاه، دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار دانشجو دارد، اظهار کرد: این دانشگاه در تمام شاخص‌های وزارت علوم در طول عمر انقلاب اسلامی رشد داشته است.

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره این دانشگاه گفت: مرکز بهداشت و مشاوره این دانشگاه نسبت به سال‌های قبل بسیار متحول شده است.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان نیز بیان کرد: مدیران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور گرد هم جمع شدند تا نظام مسائل جسمانی و روانی و اجتماعی جامعه دانشجویی را مورد بحث و بررسی قرار دهند زیرا جنس مسائل هر دانشگاه متفاوت و در حال تغییر است.
دکتر ابراهیم نعیمی افزود: باید مدیران، هم اندیشی داشته باشند و این تغییرات را در نظام مسائل بررسی و چالش‌ها را در جلسات و کمیسیون‌ها مطرح کنند و برای برون رفت از این چالش‌ها به راهکارهای اجرایی و محکم برسند.
وی بیان کرد: قطعا دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند، متولدین دهه ۸۰ هستند که سن نوجوانی را به تازگی پشت سر گذاشته و چالش‌هایی را پیش رو دارند که همکاران مشاوره دانشگاه‌ها هم نوع برخوردشان و هم تلاش‌شان برای حل نظام مسائل دانشجویان متفاوت است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات و آخرین پژوهش‌ها و یافته‌هایی که به اشتراک می‌گذارند به شرایط بهتر دست پیدا کنیم.

سیستان و بلوچستان رنگین کمان فرق و مذاهب

سوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این استان در میان افکار عمومی به عنوان رنگین کمان فرق و مذاهب به شمار می‌آید، شهدای شاخصی همچون شهید میرحسینی دارد و کوچکترین شهید کشور شهید سبیل اخلاقی در نیکشهر است.

حجت الاسلام عبدالواحد بامری بیان کرد: یکی از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان، وجود این دانشگاه است که ۴۲۰ نفر هیات علمی و ۵۰ استاد تمام دارد و در سال گذشته در میان رتبه بندی کشور رتبه ۱۲ را از لحاظ علمی و آموزشی کسب کرد.

مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش گفت: رویکرد دفتر مشاوره در ابتدا پیشگیرانه است که با استفاده از مشاوران و کارشناسان مربوطه در این راستا اقدام می‌کنیم.

زهرا نیکبخت افزود: ۱۲ مشاور و روانشناس در دانشگاه سیستان و بلوچستان راستای کمک به دانشجویان تلاش می‌کنند تا در ارائه خدمات به دانشجویان اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس، همزمان با سراسر کشور
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان