Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:42:23 GMT

هفت هزار نوزاد زنجانی غربالگری شنوایی شدند

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۶۳۵۴

هفت هزار نوزاد زنجانی غربالگری شنوایی شدند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان روز سه شنبه با تبیین خدمات حمایتی بهزیستی از افراد تحت پوشش و ناشنوایان گفت: اختلالات شنوایی از دوران کودکی بر گفتار افراد تاثیر می‌گذارد و در همین راستا بهزیستی استان اقدام به غربالگری شنوایی نوزادان و شناسایی اختلالات شنوایی در ۱۰ روز اول تولد کودک می‌کند

محمد محمدی قیداری افزود: این در حالی است که کاهش ذخیره لغات، کاهش حافظه شنیداری، هجی کردن لغات و افت تحصیلی از مشکلات افراد ناشنوا به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۲ هزار و ۸۵۴ ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند  و خدمات مورد نیاز به آنان   ارائه می شود.

این مسئول ادامه داد:  طبق مصوبه دولت نوزادانی که در بدو تولد مشخص شود ناشنوا هستند و نیازمند کاشت حلزون باشند طی تشکیل پرونده به بیمارستان امیراعلم تهران معرفی و سپس و وزرات بهداشت و هیئت امنای صرفه جویی ارزی  دستگاه مربوطه را خریداری  کرده و در اختیار بیمار و بیمارستان قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت:  در زمان حاضر  هزینه کاشت حلزون بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال می باشد که بیشتر هزینه آن بر عهده دولت بوده و امسال هیچ پشت نوبتی برای کاشت حلزون  وجود ندارد

این مسئول اضافه کرد: در نخستین مرحله به منظور ایاب و ذهاب بیمار و خانواده‌اش سه  میلیون تومان کمک پرداخت شده و در هزینه‌های بعدی تحمیل شده به بیمار که شامل خرید باتری و خرابی دستگاه است بهزیستی باز هم کمک‌رسان بوده و سالانه ۲ میلیون تومان برای افرادی که کاشت حلزون شده‌اند کمک می‌کند.

محمدی،  با بیان اینکه هم اکنون ۱۷۰ معلول ناشنوای ورزشکار تحت پوشش بهزیستی استان هستند، گفت: این سازمان با توانمندی سازی ناشنوایان تلاش دارد این قشر را برای حضور درجامعه آماده کند که در این راستا برنامه های مختلفی از قبیل پرداخت کمک هزینه تحصیلی به ۳۵ دانشجو و ایاب و ذهاب به ۱۸۳ دانش آموز ناشنوا، وسایل کمک توانبخشی ، حرفه  آموزی و مشوق های حمایتی برای کارفرمایان در صورت به کارگیری فرد معلول از دیگر خدمات بهزیستی  است.

این مسئول ادامه داد: یکی از اهداف بهزیستی، تقویت سمن‌ها و بخش‌های غیردولتی است و خوشبختانه با تاسیس کانون ناشنوایان فعالیت‌های ارزنده‌ای در زمینه رشد معلولان صورت گرفته است و در همین راستا، معلولان ناشنوای استان زنجان تاکنون توانسته‌اند افتخارات فراوانی در بخش‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی به ثبت برسانند.
وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه سالمندان، ناشنوایان و نابینایان جزو گروه‌های هدف بهزیستی و تحت معاونت توانبخشی محسوب می‌شوند برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت و تکریم این گروه توسط بهزیستی در نظر گرفته شده  و این اقدام مهم موجب می شود افراد معلول به صورت نرمال به زندگی خود ادامه دهند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درمان ناشنوایی ریاست سازمان بهزیستی کشور غربالگری زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی