Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: هم اکنون در تهران پروژه ای که برای همه اقشار مناسب سازی نشده باشد را افتتاح نمی کنیم.

به گزارش ایران آنلاین، پیروز حناچی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمند که در برج میلاد برگزار شد، با اشاره به غنای فرهنگی ایران گفت: اگر از این فرهنگ درس بگیریم می توانیم بزرگ ترین مشکلات را حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور قطع، اگر همه دستگاه های ذیربط با بردارهای هم جهت تلاش کنند نتیجه بهتر می شود و ما تلاش می کنیم این فضا را برای همکاری فراهم کنیم.


وی افزود: امروز یکی از چالش های اساسی جوامع، سالخوردگی جمعیت است. مطابق گزارش های سازمان ملل سالخوردگی جمعیت در این دوره چند ویژگی دارد؛ اول این که بی سابقه است چراکه در تاریخ دنیا مشابهی برای آن نمی توان یافت. از سوی دیگر این موضوع فراگیر و جهانی است و تمامی کشورهای جهان با آن مواجه اند. سومین خصیصه هم این است که سرسخت و بازگشت ناپذیر است و جهان با جمعیت سالخورده به جوانی بر نمی گردد.
شهردار تهران تصریح کرد: در حال حاضر با ارتقای ملاحظات بهداشتی، امید به زندگی درکشور افزایش یافته و به تبع آن جمعیت سالمندان افزایش می یابد. اگر برای این مسئله برنامه داشته باشیم می توانیم به چشم یک فرصت به این پدیده نگاه کنیم.


حناچی با بیان اینکه سن امید به زندگی از سال 55 تا 95 برای مردان از 57 سال به 74 و برای زنان به 76 سال افزایش یافته است، تصریح کرد: تا سال 1430 یک چهارم جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد و اگر با این نگاه بنگریم فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت کشور را باید هدف قرار دهیم.
وی با بیان این که جمعیت سالمندی تهران از 5.4 درصد در سال 65 به 10.5 درصد در سال 95 رسیده است و این یعنی میانگین جمعیت سالمندی در شهر تهران یک درصد بالاتر از میانگین کل کشور است، خاطرنشان کرد: منطقه سه تهران با 21 درصد جمعیت سالمندی و مناطق 1 و 6 با 18 درصد بیشترین جمعیت سالمندی را در تهران دارند. همچنین مناطق 2، 5 و4 جمعیت سالمندی بالایی دارند که این نشان می دهد ما در این مناطق باید توجه ویژه ای به مناسب سازی معابر برای این قشر داشته باشیم.


حناچی در ادامه گفت: در مطالعات مرکز تحقیقات سلامت مشاهده شد 66.8 درصد سالمندان کارهایشان را خود انجام می دهند و 12 درصد سالمندان برای انجام امور به دیگری وابسته هستند. این نشان می دهد اگر ما برنامه ریزی کنیم می توانیم این معضل را حل کنیم. 25.4 درصد سالمندان طی شش ماه گذشته یک بار زمین خورده اند. ممکن است همه اینها به خاطر فضای شهری نباشد اما این آمار نشان می دهد در فضای بیرون از خانه سالمندان آسیب پذیرترند.


شهردار تهران ادامه داد: از سوی دیگر توجه به سلامت روانی و اجتماعی سالمندان بسیار مهم است و من همین جا از همکاران در سرای محلات تشکر می کنم که در مقیاس محلات، فضایی برای سالمندان فراهم می کنند. البته آن گونه که آمارها نشان می دهد متاسفانه 41 درصد زنان و 28.8 مردان سالمند دچار افسردگی هستند. با این وجود، گزارش های همکاران من نشان می دهد ما جزو 10 کشور موفق در زمینه سالمندان هستیم و اقدامات اجتماعی تاثیرگذاری که توسط نهادها انجام شده است موفقیت بزرگی است که باید ادامه پیدا کند.


حناچی با یادآوری مصوبه ایجاد شهر دوستدار سالمند که در سال 91 مطرح شد، گفت: شعار ما «تهران شهری برای همه است» که در این راستا مناسب سازی معابر شهری برای همه اقشار به خصوص سالمندان بسیار مهم است و ریشه در کرامت انسانی دارد. با نگاه کرامت انسانی باید برای همه اقشار نیازمند فضای مناسب شهری آماده شود. واقعیت این است که جمعیت معلولان در شهر ما 3 تا 5 درصد است، اما اگر این جمعیت به سالمندان و بانوان باردار یا هر فردی که مجبور است از عصا و ویلچر استفاده کند، گره بخورد به 35 درصد افزایش پیدا می کند.
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات

جام جهانی تیراندازی از چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه در باکوی جمهوری آذربایجان آغاز می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جام جهانی تیراندازی از چهارشنبه، 12 اردیبهشت ماه در باکوی جمهوری آذربایجان آغاز و تا 23 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

نمایندگان کشورمان در تپانچه با ترکیب هانیه رستمیان، گلنوش سبقت الهی و سجاد پورحسینی با هدایت محسن نصر طالبی بامداد امروز (سه‌شنبه)، 11 اردیبهشت ماه راهی این مسابقات شدند.

نجمه خدمتی، فاطمه امینی، شرمینه چهل‌امیرانی، پوریا نوروزیان و امیر محمد نکونام نیز با هدایت مریم طالبی، پنجشنبه، 13 اردیبهشت ماه عازم باکو خواهند شد.

برنامه جام جهانی تیراندازی در باکو به شرح زیر است:

پنجشنبه، 13 اردیبهشت:

مقدماتی تپانچه 10 متر میکس ساعت 14:45

جمعه، 14 اردیبهشت:

فینال تپانچه 10 متر میکس ساعت 9

مقدماتی تپانچه 10 متر مردان 11

مقدماتی تپانچه 10 متر زنان 14:45

شنبه، 15 اردیبهشت:

فینال تپانچه 10 متر مردان 9:30

فینال تپانچه 10 متر زنان 11:15

مقدماتی تفنگ میکس 14:45

فینال تفنگ میکس 17:30

یکشنبه، 16 اردیبهشت:

مقدماتی تپانچه 25 متر زنان (دقت) ساعت 8:30

مقدماتی تفنگ 10 متر مردان ساعت 8:30

مقدماتی تفنگ 10 متر زنان ساعت 12:45

دوشنبه، 17 اردیبهشت:

مقدماتی تپانچه 25 متر زنان (سرعت) ساعت 8:30

فینال تفنگ 10 متر مردان ساعت 9

فینال تفنگ 10 متر زنان ساعت 11

سه‌شنبه، 18 اردیبهشت:

فینال تپانچه 25 متر زنان ساعت 9:30

مقدماتی تفنگ 50 متر سه وضعیت مردان ساعت 8:45
مقدماتی تفنگ 50 متر سه وضعیت زنان ساعت 13:15

چهارشنبه، 19 اردیبهشت:

ادامه رقابت‌های تفنگ 50 متر سه وضعیت زنان و مردان در دور دوم

پنجشنبه، 20 اردیبهشت:

فینال تفنگ 50 متر سه وضعیت زنان ساعت 8:30

فینال تفنگ 50 متر سه وضعیت مردان ساعت 10:45

جمعه، 21 اردیبهشت:

مقدماتی تفنگ 50 متر سه وضعیت زنان ساعت 8:44

مقدماتی تفنگ 50 متر سه وضعیت مردان ساعت 13:15

شنبه، 22 اردیبهشت ماه:

فینال تفنگ 50 متر سه وضعیت زنان ساعت 14:30

فینال تفنگ 50 متر سه وضعیت مردان ساعت 16:45

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • برنامه جام‌جهانی تیراندازی اعلام شد
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات
  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا