Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@14:48:40 GMT

سقوط حجم تولید نفت آمریکا

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۶۶۳۶

گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد تولید نفت خام آمریکا به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد تولید نفت خام آمریکا در جولای ۲۷۶ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۱۱.۸۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سومین ماه پیاپی کاهش نسبت به بالاترین رکورد آن در ماه آوریل بود. آمریکا در آوریل ۱۲.۱۲ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد.

  بیشتر این کاهش تولید به خاطر پایین آمدن تولید در خلیج مکزیک آمریکاست. تولید در این منطقه حدود ۳۳۲ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۱.۵۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.   تولید در داکوتای شمالی ۱۴ هزار بشکه در روز بالا رفته و به رکورد ۱.۴۱ میلیون بشکه در روز رسیده است در حالی که تولید در تگزاس ۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و برای اولین بار از ۱۹۸۱ به بیش از پنج میلیون بشکه در روز رسیده است.   رونق نفت شیل مخصوصاً افزایش تولید در تگزاس و داکوتای شمالی کمک کرد تا آمریکا تبدیل به بزرگترین تولید کننده نفت در جهان شود و از عربستان و روسیه پیشی بگیرد. اما سرعت رشد تولید آمریکا در سال جاری میلادی کند شده است، چون شرکت‌های انرژی آمریکا ده ماه متوالی است تعداد چاه‌های نفت خود را کاهش میدهند و هدف آن‌ها کاهش هزینه‌های حفاری‌های جدید است.   در همین حین، طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید ناخالص ماهانه گاز طبیعی آمریکا در ۴۸ ایالت پایینی این کشور به رکورد جدید ۱۰۱.۳۴ میلیارد متر مکعب در روز در ماه جولای رسید در حالی که تولید گاز این کشور در ژوئن ۱۰۱.۱۹ میلیارد متر مکعب در روز بود.   در تگزاس، بزرگترین ایالت تولید کننده گاز آمریکا، تولید ۱.۸ درصد افزایش یافت و به رکورد ۲۷.۹۶ میلیارد متر مکعب در روز رسید.   در پنسیلوانیا، دومین ایالت بزرگ تولیدکننده گاز آمریکا، تولید ۱.۹ درصد بالاتر رفت و به ۱۹.۰۹ میلیارد متر مکعب در روز رسید. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت

قیمت نفت در پی افزایش امید به آتش‌بس در جنگ غزه، برای سومین روز کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بحبوحه افزایش امیدها به توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش ذخیره‌سازی‌ها و تولید نفت خام در ایالات‌متحده، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) برای سومین روز پیاپی کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه امروز ساعت ۴ و ۵۶ به وقت گرینویچ با ۷۰ سنت یا ۰.۸درصد افت به ۸۵ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در ماه ژوئن با ۷۵ سنت یا ۰.۹درصد افت، ۸۱ دلار و ۱۸ سنت برای هر بشکه معامله شد.

پس از تلاش دوباره مصر برای احیای مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی، که انتظار می‌رود توافق برای آتش‌بس بین دو طرف به سرانجام برسد، قیمت‌های جهانی نفت خام با کاهش روبه‌رو شد.

تحلیلگران بانک ای‌ان‌زد امروز طی یادداشتی گفتند: احتمال توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، نگرانی‌ها از تشدید درگیری‌ها و هرگونه اختلال احتمالی در عرضه را کاهش داده است.

در همین حال، فشار بر قیمت‌ها سبب افزایش ذخیره‌سازی‌های نفت خام ایالات‌متحده و افزایش عرضه آن شد.

اداره اطلاعات انرژی روز سه‌شنبه اعلام کرد تولید نفت آمریکا از روزی ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه در ژانویه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در ماه فوریه رسید که بیشترین افزایش ماهانه آن طی سه سال گذشته است.

به‌گفته تحلیلگران ای‌ان‌زد، علائم تداوم تورم همچنین نگرانی‌ها را درباره تقاضا برای نفت خام افزایش داد و این در حالی است که در آستانه فصل افزایش سفرها با خودروهای شخصی در ایالات‌متحده، که سبب افزایش شدید تقاضای بنزین می‌شود، این نگرانی‌ها اوج خواهد گرفت.

تازه‌ترین نظرسنجی رویترز در روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) نشان داد تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه آوریل با ۱۰۰ هزار بشکه افت به ۲۶ میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز رسید.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد