Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@11:56:38 GMT

مراسم سالگرد آیت‌الله مرعشی نجفی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۶۶۶۱

مراسم سالگرد آیت‌الله مرعشی نجفی برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا، مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال آیت‌الله مرعشی نجفی از مراجع تقلید 11 مهرماه در قم برگزار می‌شود.

مراسم بزرگداشت این مرجع تقلید بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه آن مرحوم واقع در خیابان ارم قم و با حضور نمایندگان بیوت مراجع معظم، استادان و فضلای حوزه علمیه برگزار می‌شود.

سخنران این مراسم در سال‌های اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادآور می‌شود، آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی در ۳۱ تیر ماه ۱۲۷۶ هجری شمسی مصادف با بیستم صفر سال ۱۳۱۵ هجری قمری در نجف اشرف متولد شد. وی تحصیلات حوزوی خود را زیر نظر استادان برجسته حوزه‌های علمیه نجف، سامرا، کاظمین، تهران و قم گذراند و در ۲۷ سالگی به مرجعیت رسید. ایشان در طول ۷۰ سال تدریس دروس حوزوی، شاگردان زیادی از جمله شهید حاج آقا مصطفی خمینی، شهید مرتضی مطهری، شهید محمد مفتح و شهید سید محمد بهشتی را تربیت کرد.

کتابخانه آیت‌الله مرعشی در قم از آثار به جا مانده از وی است که علاوه بر نسخ چاپی، نسخ خطی کم‌نظیری در آن به چشم می‌خورد و مورد توجه نویسندگان، دانشمندان، طلبه‌ها، علما و مراکز علمی و تحقیقاتی سراسر جهان است. این مرجع تقلید در هفتم شهریورماه سال ۱۳۶۹ برابر با هفتم صفر ۱۴۱۱ هجری قمری در ۹۶ سالگی به ملکوت اعلی پیوست و بنا به وصیتش در کتابخانه‌اش به خاک سپرده شد.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قم مرعشی نجفی سالگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم سومین سالگرد شهادت سید محمد حجازی فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت در مسجد پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود.

مراسم مذکور فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت ساعت ۱۶ در مسجد پیامبر اعظم (ص) واقع در شهرک شهید محلاتی، خیابان ولایت برگزار می‌شود.

کد خبر 6087379 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود