Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسداله قره خانی نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارسینه با بیان اینکه یارانه فقط باید به افراد نیازمند پرداخت شود، گفت: هر عقل سلیمی می‌پذیرد که یارانه را به افرادی که نیازمند یاری هستند، بدهیم. در شرایط کنونی اقشاری از مردم نیازمند یاری هستند و با پرداخت یارانه‌ها بخشی از هزینه زندگی و معیشت آن‌ها تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: البته مبلغ یارانه نقدی، به میزانی نیست که بتواند کمک زیادی به مردم نیازمند کند. به نظر بنده باید دهک‌های بالا را حذف کنیم و به یارانه دهک‌های پایین جامعه اضافه کنیم. برای مثال یارانه افراد نیازمند را می‌توان دو یا سه برابر کرد و از این طریق به این قشر کمک کرد. اما اینکه یارانه افراد ثروتمند را حذف کنیم و این بودجه را صرف حقوق و کار‌های دیگر کنیم، اشتباه است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یارانه‌ای که در حال حاضر از دهک‌های بالای جامعه حذف می‌کنیم را باید به دهک‌های پایین جامعه بدهیم. با توجه به نرخ تورم و افزایش هزینه‌ها باید یارانه اقشار کم درآمد افزایش پیدا کند.

قره خانی با اشاره به حذف یارانه افراد نیازمند، تاکید کرد: حذف یارانه افراد نیازمند، نشان می‌دهد که اطلاعات اقتصادی، آمار و ممیزی افراد و اطلاعاتی را که از خانوار‌ها داریم، بسیار ضعیف است.

او با انتقاد از حذف یارانه افراد نیازمند، گفت: با حذف یارانه ثروتمندان موافق هستم، اما در این میان نباید به اشتباه یارانه افراد نیازمند را هم حذف کنند. اما در حال حاضر یارانه افراد نیازمند هم حذف شده است که ناشی از اقدامات اشتباه سازمان برنامه و بودجه، وزارت رفاه و سازمان آمار است که به درستی ممیزی نکردند و به درستی تشخیص ندادند. مثل اینکه راحت‌ترین کار، حذف یارانه فقرا است! حتی زور سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه در غیاب ثروتمندان هم به آن‌ها نمی‌رسد؟ این موضوع یک مصیبت است و اصلا قابل قبول نیست.

سخنگوی کمیسیون انرژی تاکید کرد: ما دستگاه‌های عریض و طویل بسیاری دارم و در هر سازمان و در هر تشکیلاتی بودجه و آمار داریم، اما این افراد چه اقداماتی را انجام می‌دهند؟ تمامی اطلاعات بانک ها، املاک و... در دست دولت است و تمامی اطلاعات اقتصادی مردم در سامانه‌های خاص ثبت شده است و هر چیزی که می‌تواند یک دارایی را ثابت کند در دست دولت است. اما چرا دولت نمی‌تواند یارانه ثروتمندان را حذف کند؟ دلیل این موضوع را نمی‌دانم و این موضوع جای تعجب دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: یارانه حذف یارانه مجلس شورای اسلامی حذف یارانه ثروتمندان وزارت رفاه سازمان برنامه و بودجه سخنگوی کمیسیون انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۶۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کار را انجام ندهید، یارانه تان قطع می شود!

تین نیوز

بخشی از گردش مالی حساب های شخصی بعضی افراد یارانه بگیر مربوط به تنخواه شرکت ها بوده که ضروری است این گردش مالی با حساب شرکت باشد تا افراد از فهرست مشمولان دریافت یارانه حذف نشوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، سال گذشته سرمایه دهک های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می شوند.

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آنها از فهرست دهک های مشمول یارانه می شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مهلت دریافت کالابرگ طرح فجرانه نوبت سوم تا جمعه تمدید شد
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • فردا آخرین مهلت دریافت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ است
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • این کار را انجام ندهید، یارانه تان قطع می شود!
  • خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • استقبال یک میلیون خانوار اصفهانی از کالابرگ الکترونیک
  • توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟