Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد مخبر» روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری فناورانه در راستای حمایت از تولید داخلی در حوزه های انرژی، دامداری و کشاورزی با جهاد دانشگاهی افزود: یکی از کاربردی ترین و هوشمندترین و اساسی ترین راهبردی که مقام معظم رهبری با توجه به شرایط کشور طی چند سال گذشته اتخاذ کردند راهبرد تولید است.

وی اظهارداشت: مباحث متفاوتی مبنی بر تمرکز اقتصاد یک کشور بر روی اشتغال، توسعه اقتصادی، کنترل تورم، سرمایه گذاری خارجی وجود دارد اما آنچه همه را یکجا پوشش می دهد و از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی و نسخه نجات کشوراست،  بحث تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اهداف اقتصاد مقاومتی افزایش تولید و مردمی کردن اقتصاد را برشمرد و تصریح کرد: راهبرد ستاد اجرایی امام (ره) ایجاد یک شبکه مردمی تولید است که با نامگذاری امسال تحت عنوان رونق تولید توسط مقام معظم رهبری برنامه ریزی را با همکاری مردم و فعالیت رشته های منطبق با رشته های ستاد شکل دادیم و این شبکه را ساماندهی کردیم.

به گفته وی، تولیدات ناشی از اقدامات ستاد اجرایی زیر یک دهم درصد تولید ناخالص کشور است که توانسته طی سالهای اخیر با مدیریت، مشارکت و سرمایه مردم روزانه ۱۰۰ طرح خانگی و ۳۰۰ شغل در کشور ایجاد کند که این طرح ها تحت نظارت و بازرسی این ستاد است.

وی ادامه داد: این یک شبکه هوشمند و موفق است که شبکه تسهیل گری شغل تاکنون ۴۰۰ نفر عضو دارد که به نظر می رسد تا پایان سال به هزار و ۵۰۰ تا دو هزار نفر برسد. اینها رابطه استخدامی ندارند اینها وظیفه دارند استعدادها را در روستاها شناسایی، آموزش، تسهیلات،  بازاررسانی و فروش محصولات را انجام بدهند.

سرمایه گذاری ۱۱۵ میلیارد تومانی برای تولیدات کشاورزی، انرژی و دارو

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از تولید حداقل ۱۰۰۰ قلم محصول استراتژیک طی مدت سه سال آینده  با مشارکت مردم و پشتیبانی این ستاد خبرداد و گفت: این اقدامات در چهار مقوله امنیت دارویی،  غذایی، نفت و گاز اجرایی می شود که اکنون با گذشت ۶ ماه از شروع اجرای این پروژه از برنامه جلو هستیم.

وی اظهارداشت: به منظور حمایت از تولید داخلی و راهبردهای اقتصاد مقاومتی طی تفاهمی با جهاد دانشگاهی مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان برای تولیدات کشاورزی، دارویی، انرژی سرمایه گذاری شده است.

وی درباره امنیت دارویی افزود:  ۹۷ درصد داروهای کشور در داخل تولید می شود که برای تامین مواد اولیه بخشی از این داروها با خروج سالانه ۷۰۰ میلیون دلار از خارج کشور تامین می شود که تلاش کردیم با مشارکت با سندیکای مواد اولیه دارویی ظرف مدت ۲.۵ سال کشور را در این امر خودکفا کنیم.

مخبر تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما ۹۰ درصد نهاده های دامی، گوشت، کره و شکر وابستگی دارد که انتظار می رود با یک سرمایه گذاری دو میلیارد تومانی و تولید پنج هزار جنین گاوهای نژاد ممتاز و اصلاح نژاد دامی در کشور این مشکل بزودی برطرف شود.

وی در بخش نفت، گاز و پتروشیمی ادامه داد: اکنون عمر چاه های نفت کشور به نیمه دوم رسیده است بنابراین برای استخراج نفت نیاز است بتوانیم برخی از دستگاه ها را به جای واردات از تولید داخلی تامین کنیم به طوری که مبلغ دو میلیارد تومان و ۱۶۲ هزار یورو سرمایه گذاری برای پمپ های درون چاهی انجام شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اضافه کرد: همچنین برای تعمیر سه هزار حلقه چاه نفتی که نیاز به تعمیر، نگهداشت سطح تولید و افزایش تولید دارند به دستگاه دکل حفاری تعمیراتی نیاز داریم که پیش از این از دیگر کشورها تامین می شد به همین منظور ۹ میلیون دلار سرمایه گذاری در این خصوص انجام شده که در صورت به نتیجه رسیدن سطح خوبی از امکانات در داخل کشور شکل  می گیرد.

به گفته وی، کشور ما در نقطه ای قرار دارد که همه کشورهای اطرافش نفتی هستند، بنابراین وجود چنین تکنولوژی هایی در کشور از جایگاه ویژه برخوردار است.

مخبر براین باور است که اکنون کشوری که به لحاظ امنیت نظامی و سیاسی از قدرت بالایی برخوردار است نباید دچار ضعف در تامین امنیت دارویی، غذایی و انرژی باشد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: این ستاد از سالهای گذشته با جهاد دانشگاهی یک همکاری عمیق و خوبی به خصوص در زمینه درمان با سلول های بنیادی داشته است که اکنون شرکت دانش بنیان سل تک را داریم که در منطقه بی نظیر است به طوری که امروز برخی از کشورها برای بهره گیری از این تکنولوژی مکرر به ما مراجعه می کنند.

تجاری سازی سلول های بنیادی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

« حمیدرضا طیبی» رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه تولید ما باید به لحاظ کیفیت و قیمت رقابت پذیر باشد گفت: کشور ما باید متکی به فناوری پیشرفته داخلی باشد که از ماموریت های جهاد دانشگاهی تولید فناوری و تجاری سازی فناوری است.

وی اظهارداشت: اکنون جهاددانشگاهی با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توانسته فناوری سلول های بنیادی را تجاری سازی کند بنابراین امروز طی تفاهمی با این ستاد قرار شد تعداد دیگری فناوری جدید تولید و فناوری های ما  در سطح گسترده تجاری سازی شود.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه اکنون در حوزه فنی و مهندسی، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع بالادستی، صنایع میان دستی و پایین دستی هدف گذاری هایی شده است تصریح کرد: قرار است تولید پمپ های درون چاهی برای استخراج نفت از چاه ها در عمق سه تا چهار کیلومتری زمین و دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد داشته باشیم.

وی این پروژه را تکنولوژی های تک دانست و ادامه داد: اکنون ما توان طراحی و ساخت این دستگاه را داریم.

طیبی گفت: در بخش کشاورزی نیز تکنولوژی هوشمندسازی کشاورزی را در دستور کار داریم که در زمینه توسعه گلخانه ها قراردادی در این زمینه منتعقد شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه اصلاح نژاد دام برنامه ای داریم تا با تامین دام های اصلاح نژاد شده و تولید جنین های مرغوب بتوانیم با افزایش تولید گوشت قرمز و چربی در شیرخام  وابستگی  کشور به واردات گوشت قرمز و کره را کاهش دهیم.

به گفته وی، در زمینه پزشکی بحث تولید دارو را برای درمان و حفظ سلامت جامعه در دستور کار داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی  افزود: در صورت موفقیت ما در این پروژه ها قرار است برای بازاررسانی محصولات خود دو شرکت بزرگ تاسیس کنیم تا محصولات ما علاوه بر تامین نیاز داخلی به کشورهای منطقه و بین المللی راه پیدا کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل از پرداخت بیشش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آران و بیدگل، علی اکبر رضایی ظهر امروز در کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان آران و بیدگل، ضمن اشاره به شعارهای اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: اگر ما با توجه به سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی یک سری اهداف را تامین کنیم، باید آمادگی برای خودکفایی در زمینه قوت مردم را داشته باشیم.

وی افزود: حوزه جهاد کشاورزی با قوت مردم ارتباط مستقیم دارد و با توجه به شعار سال باید هدف‌گذاری مشخص شود و با توجه به تشکیل قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم از جهاد کشاورزی در رابطه با وضعیت موجود اطلاعات خواسته شده است تا بر این اساس بتوان هدف‌گذاری کرد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه سال گذشته بالای یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در این شهرستان پرداخت داشتیم، ابراز داشت: لازم است امور آموزش به صورت ویژه به آن پرداخته شود و در بحث مجوزهای اتاق اصناف نیز باید احتیاط لازم صورت پذیرد.

وی گفت: در بحث واگذاری امور نیز اگر بخواهیم حرکتی انجام شود باید کار را به مردم واگذار کرد و قوانین دست و پاگیر و بروکراسی اداری مانع می‌شود که اهداف مد نظر مقام معظم رهبری محقق شود و از این رو فارغ‌التحصیل رشته‌های جهاد کشاورزی فاقد کار مقرر شده است تا شناسایی و با ایجاد شرکت تعاونی برای آنان اشتغال‌زایی ایجاد شود.

رضایی ضمن اشاره به ناهماهنگی بین امور آب و جهاد کشاورزی تصریح کرد: بحث دامداری‌های سنتی و صنعتی کاشان باید تعیین تکلیف شود و برای دریافت خدمات یک سری مشکلاتی وجود دارد که باید تمهیدات ویژه در این زمینه پیش‌بینی شود.

وی ضمن اشاره به تغییر کاربری اراضی کشاورزی تاکید کرد: یک سری مسائل وجود دارد که برای مصادیق تغییر کاربری باید مد نظر قرار بگیرد و از این رو یک سری بازنگری در این زمینه لازم است تا مردم در این زمینه با مشکل روبه‌رو نشوند.

انتهای پیام/803/

دیگر خبرها

  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور