Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنالرستان؛ طاهری در گفت وگو با خبرنگاران ،اظهار کرد: در چهار سال اخیر، ۴ مرکز روزانه و شبانه‌روزی توانبخشی در استان راه‌اندازی شده است که شامل مرکز توانبخشی مراقبتی بیماران روانی مزمن مردان در خرم‌آباد، مرکز توانبخشی کودک و خانواده کم‌شنوا و ناشنوا در شهرستان‌های کوهدشت و دلفان و مرکز روزانه مبتلایان به اختلالات طیف اتیسم در خرم‌آباد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در همه مناطق روستایی استان در قالب برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ۱۵ هزار معلول را شناسایی کرده‌ایم.

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان تصریح  کرد: همچنین زمینه اشتغال ۲۳۰ نفر از جوانان تحصیل کرده ساکن در مناطق روستایی تحت عنوان تسهیل‌گر در برنامه CBR فراهم شده است.

طاهری بیان کرد: در این مدت زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر از معلولین ساکن روستا در قالب پرداخت سرمایه کار، کمک‌های بلاعوض، برنامه استاد شاگردی، اشتغال دستمزدی و گروه‌های خودیار فراهم شده است.

او گفت:اجرای طرح توانمندسازی گروه‌های مختلف معلولین از جمله طرح توانمندسازی معلولین ضایعه نخاعی، طرح توانمندسازی سالمندان و افراد کم‌شنوا در استان، راه‌اندازی اولین کارگاه تولیدی حمایتی تیپ دو در استان، پرداخت کمک هزینه پرستاری به ۸۴۹ نفر از بیماران ضایعه نخاعی و صدور ۹۰۰۰ کارت شناسایی الکترونیکی برای معلولین، پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون به متقاضیان و ... از دیگر اقدامات حوزه توانبخشی بهزیستی استان بوده است.

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت کمک هزینه مستمری به ۱۱۰ هزار نفر از معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی استان پرداخت شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال بهزیستی سالمندان شبانه روزی مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محور‌های ایلام انجام شد
  • از خورشید فرار نکنید/ ۴ فایده نور طبیعی که نمی‌دانستید