Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی اعظم حسن زاده، رئیس اداره بهزیستی کاشمر، در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های مرکز  توان‌بخشی آموزشی روزانه سالمندان نیلوفر که در نگارخانه ارشاد این شهرستان گشایش یافت، اظهار کرد: مرکزتوانبخشی آموزشی روزانه سالمندان نیلوفر طی چهار سال اخیر فعالیت‌های خوبی در شهرستان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند «برکات معنوی نزد بزرگان هر قوم است» گفت: این که هر برکتی در زندگی ما هست از حضور سالمندان سرمنشا دارد یک واقعیت است.

حسن‎زاده بابیان اینکه باید به توانمندسازی، شادی و نشاط سالمندان توجه داشته باشیم، افزود: این افراد عزیزانی هستند که تجربیات گرانقدرشان را در اختیار ما قرار می‌دهند و با حضور آن‌ها در کنار جوانان شاهد موفقیت و برکات بهتری در جامعه خواهیم بود.

وی بیان کرد: اکنون در کل خراسان رضوی 600 هزار سالمند داریم و با توجه به اینکه 9.5 درصد جمعیت کشور سالمند هستند، جمعیت سالمندی استان با میانگین کشوری تفاوتی ندارد. از جمعیت 600 هزار نفری سالمند استان کمتر از سه دهم این افراد در مراکز سالمندان بهزیستی هستند و اکنون کمتر از 2000 نفر از جمعیت سالمند استان در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. از این تعداد هزار نفر سالمند مجهول‌الهویه و بلا سرپرست هستند و تعداد بسیار محدودی در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر با تأکید براینکه فرهنگ احترام به سالمندان در جامعه ایرانی هنوز پا برجاست، اظهار کرد: اغلب سالمندان مورد احترام خانواده‎ها هستند و جمعی از این عزیزان به صورت مستقل زندگی می‌کنند.

وی افزود: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی ایجاد فرصت‌های اجتماعی برای همه سنین است و متاسفانه تبعیض‌هایی بین سالمندان وجود دارد که باید کاهش و از بردن این تبعیض‎ها تلاش کرد.

حسن‎زاده خاطرنشان کرد: سالمندان به‌عنوان قشر فعال و افرادی که تجربیاتشان باعث پیشرفت خواهد شد باید در کنار ما حضور داشته باشند، درکشورهای اروپایی از سالمندان در کنار مدیران جوان به‌عنوان مشاورین استفاده می‌کنند و این کشورها قطعا نتایج خوبی بدست آورده‎اند. در کشور ما سالمندان توانمندی‌های بسیاری دارند که باید از تجربیات این عزیزان بیشتر استفاده شود.

در این مراسم مسلم ساقی  فرماندار کاشمر عنوان کرد: از روز و هفته سالمند به‌عنوان مقام سالمندی نام‌برده شده که به‌جاست و این مسئله به زندگی‌، نگاه و اندیشه‌مان بستگی دارد، افرادی در جامعه داریم که در سن 25 سالگی گرچه جوان هستند اما در حالت پیری قرارگرفته‌اند و برعکس افرادی در سن بالا هستند که چون دلشان زنده است در اوج جوانی قرار دارند.

فرماندار کاشمر بابیان اینکه در طول زندگی نباید به سن و عدد کاری داشته باشیم، تصریح کرد: مراکزی که توسط بهزیستی برای توانمندی سالمندان فعالیت می‌کنند نگاه افراد را نسبت به سالمندی تغییر می‌دهد.

وی عنوان کرد: جامعه امروزی برخی آسیب‌هایی داشته و فرهنگ غنی ما را تضعیف می‎کند، سالمندی مقامی است که این روز را باید نکوداشت و گرامی بداریم و از زحمات و تجربیات مادران و پدران، مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌های خودمان به‌خوبی استفاده کنیم.

ساقی با اشاره به اینکه همه ما باید فرهنگ احترام به پدر و مادر را در جامعه رواج دهیم و همچنین قدر نعمت پدر و مادر را بدانیم، ابراز کرد: ممکن است پدر و مادر ما روستازاده باشند و سواد علمی آن‌ چنانی نداشته باشند اما مقامشان با هیچ‌چیز دیگری قابل‌ مقایسه نیست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا قرآن خراسان رضوی سالمندان کاشمر حسن زاده فرماندار مادران قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ۷ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برگزار شد، با اشاره به روز کارگر و دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب تصریح کرد: در دنیا به مسئله کار و کارگر توجه شده اما در دین اسلام کار و کارگر جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید به اینکه  کشور در جنگ اقتصادی است و رهبر انقلاب هر سال شعار سال را در این حوزه انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند.

حجت الاسلام قریشی، با اشاره به موضوع حجاب گفت: مسئله حجاب یک واجب شرعی است و زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفت به جایگاه‌های با ارزش علمی و مدیریتی رسیدند و به دشمن ضربه زده اند و دشمن در پی جبران این ضربه است.

وی ادامه داد: دشمن میژخواهد حجاب را به چالش بکشد لذا نیاز است با برخورد مناسب، مسئله حجاب مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با تبریک هفته گرامیداشت معلم،با تاکید به اینکه پیامبر اسلام نیز معلم بودند، ادامه داد: مقام معلم یک مقام ارزشمند در دین اسلام است و به هیچ مسئله ای همچون علم و دانش توجه نشده است لذا معلمان تلاش کنند روش ومنش پیامبر را الگو خود قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد