Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:32:42 GMT

زنگ گردشگری در مدارس ورامین نواخته شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۷۵۳۹

زنگ گردشگری در مدارس ورامین نواخته شد

به گزارش ایرنا، در این مراسم که روز سه شنبه به صورت متمرکز در دبیرستان دخترانه ارشاد ورامین برگزار شد، بر لزوم آشنایی جوانان با جاذبه های گردشگری شهرستان تأکید شد.
فرماندار ورامین در حاشیه این مراسم گفت: شهرستان ورامین با دارا بودن بیش از ۴۰۰ اثر و محوطه تاریخی، یکی از مناطق مهم گردشگری استان تهران محسوب می‌شود که با زیرساخت های مناسب، پذیرای گردشگران متعددی از داخل و خارج از کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین کاغذلو افزود: از مجموع آثار تاریخی شهرستان ورامین، ۷۸ اثر در فهرست آثار تاریخی ثبت شده اند که از مهمترین این آثار می توان به مسجد جامع تاریخی، برج آرامگاهی علاءالدوله، امامزاده یحیی(ع)، آب انبار قلعه بلند، یخچال های تاریخی، قلعه ها و مساجد قدیمی اشاره کرد که همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارند.
وی تصریح کرد: طی سال گذشته، صدها گردشگر خارجی با حضور در شهرستان ورامین، از آثار شاخص تاریخی ورامین بازدید کرده اند.
فرماندار ورامین گفت: علاوه بر آثار مهم تاریخی، ورامین از روستاهای هدف گردشگری، طبیعتی بکر، مزارع و گلخانه های متعدد کشاورزی، همجواری با کویر مرکزی، خانه های بوم گردی و کارگاه های صنایع دستی برخوردار است که هر یک از این ظرفیت ها میتواند در جذب گردشگر، نقش مهمی ایفا کند.
وی تصریح کرد: هم اکنون عملیات احداث نخستین سافاری پارک استان تهران در جنوب ورامین و در حاشیه کویر مرکزی در حال اجرا است و با بهره برداری از آن تا پایان امسال،  بهترین فرصت برای جذب گردشگر از سراسر کشور فراهم می‌شود.
وی افزود: صنعت گردشگری نقش موثری در پیشرفت اقتصاد ملی و ایجاد فرصت های شغلی پایدار ایجاد میکند و شعار اقتصاد بدون نفت با توجه به این حوزه، محقق میشود.
پنجم تا یازدهم مهرماه، هفته جهانی گردشگری نامگذاری شده است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ورامین مدرسه میراث فرهنگی گردشگر خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی بعدازظهر شنبه ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج و حضور در جلسه هم‌اندیشی که با حضور، مشاور امور مجلس و استان‌ها، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاون میراث‌فرهنگی و کارشناسان این اداره‌کل در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

در این جلسه مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6090228

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود