Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه گیلان گفت: اتحادیه دانشگاه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر با بیش از دو دهه تجربه فعالیت می‌تواند به ارتباط و تعامل پایدار میان پنج کشور همسایه کمک کند و با بهره گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مراکز علمی منطقه، به حل مسائل و مشکلات پیرامونی دریای خزر بپردازد.

به گزارش ایسنا، احمد رضی در آغاز بیست‌ودومین اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اولویت دار دانشگاه گیلان در سال‌های اخیرا توسعه فعالیت های بین‌المللی است، اظهار کرد: از جمله اقدامات دانشگاه گیلان در راستای توسعه فعالیت های علمی می توان به فعالیت های مشترک با دانشگاه های آلمان، پذیرش دانشجوی مشترک با دانشگاه انسام پاریس در مقاطع دکتری و ارشد و اجرای پروژه‌های مشترک با موسسات پژوهشی وابسته به آکادمی علوم چین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه گیلان افزود: امروز و فردا دانشگاه گیلان میزبان بیست و دومین اجلاس روسای اتحادیه دانشگاه‌های دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر است؛ اتحادیه‌ای که 57 دانشگاه، مرکز پژوهشی و پارک علم و فناوری از پنج کشور ایران، روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان در آن عضو هستند و در دو دهه گذشته بستری برای همکاری‌های منطقه‌ای بین مراکز علمی کشورهای همسایه این دریای غنی و باارزش شده است.

رضی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی کشورهای حاشیه دریای خزر، گفت: مردم کشورهای حاشیه دریای خزر ریشه‌های تاریخی و فرهنگی مشترکی دارند و بین حکومت‌های این کشورها روابط صمیمانه و همکاری‌های دوستانه حاکم است.

وی انعقاد توافق نامه حقوقی(کنوانسیون حقوقی) میان سران کشورهای حاشیه خزر در سال گذشته را نقطه عطفی در روابط ملت‌های همسایه این دریا دانست و تصریح کرد: برگزاری 6 اجلاس توسط روسای جمهور کشورهای حاشیه دریای خزر در سال‌های اخیر نشان دهنده عمق روابط و مصمم بودن آنان برای گسترش همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و علمی است.

وی ادامه داد: اتحادیه دانشگاه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر با بیش از دو دهه تجربه فعالیت می‌تواند به ارتباط و تعامل پایدار میان پنج کشور همسایه کمک کند و با بهره گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مراکز علمی منطقه، به حل مسائل و مشکلات پیرامونی دریای خزر بپردازد.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه نگاهی به عملکرد اتحادیه نشان می‌دهد که طی همکاری‌های مشترک رویدادهای علمی مهمی شکل گرفته و آثار قابل ملاحظه‌ای در تولید علم و آموزش نیروی انسانی متخصص داشته است، تصریح کرد: اجرای مشترک پروژه‌های تحقیقاتی با محوریت دریای خزر، حساس کردن دولت‌ها نسبت به مسائل زیست محیطی، اجرای مستمر تبادل دانشجو، برگزاری المپیادهای ورزشی دانشجویان، برگزاری کارگاه‌های علمی و انتشار مجله علمی مشترک نمایه شده در آی.اس.آی تحت عنوان سی.جس بخشی از فعالیت‌های مشترک بین دانشگاهی است.

رضی خاطرنشان کرد: یکی از رویدادهای علمی مشترک که همزمان با اجلاس امروز در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود اولین همایش بین‌المللی محیط زیست دریای کاسپین و توسعه پایدار است که میهمانان آن در این مراسم حضور دارند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه اتحادیه مذکور فعالیت‌های مهم و اثرگذاری داشته است، در سومین دهه از فعالیت ها انتظارات بیشتری از آن شکل گرفته؛ از این رو ضرورت دارد که در بیست و دومین نشست، عملکرد اتحادیه مورد ارزیابی قرار گیرد و با الگوگیری از شیوه‌های عمل اتحادیه‌های علمی منطقه‌ای راه‌های فعال تر کردن آن به بحث گذاشته شود تا یک نقشه راه جدید برای رسیدن به اهداف عالی اتحادیه طراحی و ترسیم شود.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه این اتحادیه اکنون باید نقش موثرتری در روابط کلان کشورها ایفا کند، ادامه داد: نقشی که نمایندگان ایرانی این اتحادیه در سال گذشته ایفا کردند در تنظیم موافقت نامه همکاری میان دولت‌های کشورهای حاشیه دریای کاسپین در زمینه تحقیقات علمی دریایی که در عشق آباد ترکمنستان برگزار شد، از جمله دستاوردهای اتحادیه است، اما با توجه به پتانسیل عظیمی که در دانشگاه‌ها، پارک‌ها و موسسات تحقیقاتی منطقه وجود دارد نقش آفرینی بیشتر آن امکانپذیر است.

رضی افزود: علاوه بر ترسیم نقشه راه جدید، سازماندهی اعضای اتحادیه و تعیین تکلیف اعضا، توجه بیشتر به همکاری در حوزه فناوری و نوآوری علاوه بر آموزش و پژوهش، گسترش فعالیت‌های دانشجویی اتحادیه و فعال نمودن زیرکمیته‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری، پیشنهاد می‌شود. این انتظار وجود دارد که روسای دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و موسسات تحقیقاتی، تیم‌های کارشناسی، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی در طی این دو روز در مباحث مربوط به این اتحادیه مشارکت کنند. با در نظرگیری نتایج و دستاوردهای اتحادیه در سالیان گذشته امید است بیست و دومین اجلاس اتحادیه یک نقطه عطف جدید در تاریخ اتحادیه باشد.

وی بیان کرد: هم اکنون تقویت روابط بین دانشگاه‌های عضو و توسعه فعالیت‌های بین دانشگاهی در مرحله جدیدی قرار گرفته است. در چنین شرایطی تحقق همکاری بین اعضای اتحادیه، مستلزم گسترش و تنوع بخشی علاقه مندی‌ها و پیاده سازی رویکردهای نو آورانه است.

به گزارش ایسنا، نشان ریاست بیست و دومین دوره اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر توسط رئیس دانشگاه نفت و گاز آتیرائو قزاقستان به دکتر حمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان اهدا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه گیلان درياي خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!

روزنامه دولتی ایران به انتقادات نسبت به اعطای مدرک دکترای افتخاری به رئیسی در پاکستان واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: اهدای مدرک دکترای افتخاری به رئیس جمهور کشورمان در پاکستان، موجب بروز واکنش‌هایی در میان رسانه‌ها و فضای مجازی شد.

در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.

این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته است.

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای