Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید حمیدی کارشناس والیبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،، درباره عملکرد تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین بازی اش در رقابت‌های جام جهانی برابر تیم قدرتمند روسیه گفت: این تیم خسته بود و همه آن را دیدند، متاسفانه گاهی اوقات بازیکنان ما بازی‌های عجیب و غریبی انجام می‌دهند که تمام صحبت‌های فنی را زیر سوال می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصور می‌کنم نمایش خوبی که روسیه برابر ما داشت بهانه ای می شود که به جوان‌تر‌ها میدان بدهیم، امروز دیدید بازیکنان جوان روسیه مانند ولاسوو، ورنوکوو و پودلسنیخ نمایش خوب و قابل قبولی برای تیمشان داشتند. آیا اعتبار والیبال ما مهم‌تر است یا روسیه؟ چطور آن‌ها از شکست نمی‌ترسند، اما ما می‌ترسیم؟  

نتوانستیم از تنها نقطه ضعف روسیه که در دریافت و توپ گیری بود استفاده کنیم 

او افزود: غفور بسیار خسته بود و می‌شد این مسئله را از  چهره اش فهمید، میلاد عبادی پور هم اگر در ست سوم و چهارم بازی خوبی انجام داد به دلیل هنر بازی سعید معروف بود که تلاش کرد او تک دفاع باشد و عبادی پور را راه بیاندازد. متاسفانه ما در این بازی از تنها نقطه ضعف روسیه که در دریافت و توپ گیری بود نتوانستیم  استفاده کنیم، زیرا خوب سرویس نزدیم  و نتوانستیم سرویس‌های آن‌ها را به راحتی به سعید معروف برسانیم. عملا مقابل تاکتیک کاری روسیه تاکتیک خوبی نداشتیم، اما وقتی بازیکنان جوانمان مانند  یلی به میدان آمد شرایط بهتر شد، او خوب کار کرد و سوال اینجاست که چه ایرادی داشت قائمی را بیرون می‌کشیدیم و به اسفندیار بازی می‌دادیم؟ کما این که دو بازیکن جوان ما از جمله مجرد، تا زمانی که پاس گرفت خوب بازی می‌کرد و امتیاز می‌گرفت.  

کولاکوویچ، چون پول می‌گیرد دفاع می‌کند/ فدراسیون سر و سامان ندارد

کارشناس والیبال کشورمان ادامه داد: این شیوه بازی تیم ما را خسته‌تر می‌کند، حتی استرالیا هم که برابر مصر شکست خورد تلاش کرد از بازیکنان جوانش استفاده کند و به کاپیتان با تجربه اش، یعنی ادگارد استراحت داد، روسیه هم که دقیقا یک تیم کاملش را بیرون گذاشت و از یک تیم دیگر در بازی برابر ایران استفاده کرد. در این دوره زمانه تغییر در تیم ایران بسیار دشوار شده است، برای این که بسیار متفاوت و متغیر بازی می‌کند، اما آن چه روی آن تاکید داشتیم و دوستداران ورزش والیبال معتقدند آن است که جوانانمان را باور کنیم و اگر در این مسابقات باور نکنیم تا لیگ ملت های سال آینده فرصتی وجود ندارد، ما حتی برای المپیک هم که باید با تمام توان حاضر شویم به تمام بازیکنانمان از جمله جوان‌ها نیاز داریم، بنابراین بازیکنان جوان کجا می‌خواهند تجربه کسب کنند؟ مگر از میدان دادن به یلی، مجرد و اسفندیار ضرر کردیم؟ متاسفانه فدراسیون والیبال سرو سامان ندارد، اخیرا هم که ایگور کولاکوویچ هم نطقش باز شده و برابر منتقدان می‌ایستد، او خودش را دلسوز‌تر از همه می‌داند، در صورتی که منتقدان بدون چشم داشت  به دیناری از والیبال برای این که تیم ایران شرایط بهتری پیدا کند نقد می‌کنند، ولی کولاکوویچ، چون پول می‌گیرد دفاع می‌کند. ما در زمان داورزنی هم این مسائل را مطرح کردیم، حالا هم که والیبال بی سرو  سامان است.  

بیشتر بخوانید: تیم ملی والیبال ایران ۱ - روسیه ۳/ قد بلندقامتان به روس‌ها نرسید / شکست در اولین بازی جام

مصر تیم مُسنی است که تقریبا وضعیتی مشابه ما دارد

حمیدی درباره بازی برابر تیم ملی والیبال مصر بیان داشت: فردا با تیمی بازی داریم که شبیه خودمان است، تیمی تقریبا مسن با بازیکنانی مثل احمد عبدالله که هم دوره سلیمانی، قلی وند و ظریف است، احمد حسن هم در آستانه چهل سالگی است، ولی هر دو بازیکن از بهترین‌های آفریقا هستند که سابقه بازی در لیگ ایتالیا را هم دارند. علاوه بر این‌ها می‌توان به بداوی هم اشاره کرد که سن بالایی دارد. البته مصری‌ها  دو جوان هم دارند و تقریبا با تیمی برابر خودمان بازی می‌کنیم، با این حال آن‌ها حرفه‌ای نیستند و چون شرایطی مانند ما ندارند و در مسابقات مختلف بازی نمی‌کنند شاید خیلی خسته نباشند.امیدواریم مقابل تیم مسن مصر پیروز شویم.  ما با مصر بازی‌های زیادی انجام دادیم و در بیشتر بازی‌ها هم برنده بودیم، فقط یک بار در بازی‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۰ در ایتالیا  به مصر باختیم، بیشتر بازی‌ها را بردیم و از ۵۰ سال پیش که مصری‌ها اصلا سالن نداشتند و در فضای آزاد بازی می‌کردند و میهمان دعوت می‌کردند، ما می‌رفتیم و با آن‌ها بازی می‌کردیم، مصر همواره تک ستاره‌هایی داشته است، اما تیم سرشناسی نبوده که ما را شکست دهد.  

اگر به تیمی مانند مصر ببازیم اعتبارمان زیر سوال می‌رود 

او ادامه داد: از داورزنی خواهش می‌کنم که پیامی بدهد یا توصیه کند که بازیکنان جوان بازی کنند، باختیم که باختیم، دلار از دست می‌دهیم، اما در آینده می‌توانیم اعتبارمان را خفظ کنیم. ما در ارومیه برابر همین روسیه که البته کمی قدرتمند‌تر بود، ۳ - ۰ پیروز شدیم، اما حالا باختیم، حالا هم اگر به مصر و تیم‌های این گونه ببازیم اعتبار تیممان را زیر سوال می‌بریم.  

موسوی خیلی موثر است و پر کردن جای او و معروف آسان نیست 

جمشید حمیدی کارشناس والیبال کشورمان در پایان و درباره تاثیر غیبت موسوی در دفاع ایران بیان داشت: موسوی خیلی موثر است و بازیکن خیلی خوبی بوده و از بهترین‌های جهان است، اما فراموش نکنید بازیکنانی مثل ولاسوو امروز با ۲ متر ۱۲ سانتی متر قد، یک متر بالای تور اسپک کوتاه را می‌زد، مجرد بد نبود و خوب بازی کرد، اما قبول دارم پر کردن جای موسوی و معروف آسان نیست، اما باید یک جا شروع کنیم و برای این مسئله  فدراسیون تشکیل جلسه دهد و به بازیکنانی که خسته هستند استراحت دهد، زیرا بد است به تیم‌های نیم بندی مانند آرژانتین یا مصر ببازیم.

بیشتر بخوانید: عبادی پور امتیاز آورترین بازیکن ایران برابر روسیه شد

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون والیبال تیم ملی والیبال ایران جام جهانی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) زهره حمیدی روی تخت بیمارستان؛ برایم دعا کنید

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: هم میهن

دیگر خبرها

  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • قول کمیته پارالمپیک جهت اعزام والیبال نشسته به تورنمنت خارجی
  • تست فنی ۲۵ بازیکن مطرح برای بازی در لیگ کره جنوبی
  • اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
  • مربی سابق تیم ملی والیبال در روسیه جام گرفت
  • ناراحتی ستاره بایرن: خیلی بهتر از رئال بودیم
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • پدیده والیبال ایران سوژه پست جدید فدراسیون جهانی
  • (ویدئو) زهره حمیدی روی تخت بیمارستان؛ برایم دعا کنید
  • نقطه ضعف استقلالی‌ها، فن اصلی تراکتور