Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:17:50 GMT

اگزواسکلتونی که در مسابقات پارالمپیک شرکت می کند

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۷۷۴۱

اگزواسکلتونی که در مسابقات پارالمپیک شرکت می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس،  اگزواسکلتون پاناسونیک در بازیهای پارا المپیک ۲۰۲۰ توکیو و همچنین در مسابقات جهانی وزنه برداری معلولان(WPPO ) استفاده خواهد شد.

این اگزواسکلتون Atoun Model Y Power Assist Suiنام دارد. جالب آنکه ورزشکاران از آن استفاده نمی کنند بلکه اگزواسکلتون مخصوص افرادی است که وزنه ها را جابجا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند هنگام تماشای مسابقات ورزشی به نظر می رسد این ورزشکاران هستند که عرق ریزان تمام فعالیت ها را انجام می دهند. اما در ساده ترین بازی های ورزشی نیز  تیم پشتیبانی فعالیت های سنگین را انجام می دهند. این روند به خصوص درباره وزنه برداری صحت دارد. زیرا باید تیم پشتیبانی وزنه ها را  جابه جا و ایمنی ورزشکاران اطمینان حاصل کنند.

 درهمین راستا برای تسهیل فعالیتهای تیم پشتیبانی در المپیک توکیو از اگزواسکلتون «مدل Y» پاناسونیک استفاده می شود. این اگزواسکلتون به افراد کمک می کند وزنه ها را جابجا کنند. 

به گفته پاناسونیک اگزواسکلتون «مدل Y» در جام وزنه برداری معلولان ژاپن ۲۰۱۷در کیتاکیوشو و همین مسابقات جهانی وزنه برداری معلولان ۲۰۱۸ در کیتاکیوشو استفاده شده است.

این اگزواسکلتون که نخستین بار در ۲۰۱۸ میلادی عرضه شد مجهز به باتری است  و از کامپوزیت کربن ساخته شده است. اگزواسکلتون روی قفسه سینه و ران فرد بسته می شود.  همچنین گجت دارای دو موتور الکتریکی و حسگرهایی است که  حرکات فرد را بررسی و همزمان موتورها را طوری هماهنگ می کند تا از فشار بیش از اندازه جلوگیری کند.

کد خبر 4733925 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: ربات ژاپن المپیک 2020 توکیو پاناسونیک نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فناوری فضایی امنیت اطلاعات فناوری نانو گوگل موبایل ناسا شرکت های دانش بنیان هوش مصنوعی شرکت هواوی صندوق نوآوری و شکوفایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون

سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز با حضور در ایستگاه تقویت فشار گاز شماره ۲ شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، ضمن تبریک هفته کار و کارگر و تشکر و قدردانی از زحمات مدیریت و کارگران این شرکت گفت: قدردان زحمات کارگران هستیم و به این قشر تلاشگر افتخار می‌کنیم.

موالی زاده می گوید: شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی نقش برجسته‌ای داشته و در جهت رفع مشکلات و توسعه شهرستان و همچنین کمک به روستا‌های همجوار تاسیسات نفتی گام‌های مثبتی برداشته است.

حسن شهروئی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در ادامه به فعالیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت از جمله توسعه فضای سبز، توزیع البسه و لوازم تحریر بین دانش آموزان و توزیع بسته‌های معیشتی در روستا‌ها و درختکاری و زیباسازی حریم راه‌ها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک/وضعیت اعزام دوباره پیچیده شد