Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان برداشت از منابع آب زیرزمینی در استان سمنان را بالاتر از نرم کشوری دانست و گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری چالش کم‌آبی استان سمنان را رفع می‌کند. ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا آشناگر در نشست شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم‌آبی استان سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان اظهار داشت: چالش کم‌آبی مسئله‌ای مهم و اساسی استان سمنان که باید در رفع این مشکل راهکارهای مناسب و قابل‌اجرا اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از راهکارهای مناسب برای رفع چالش کم‌آبی در استان سمنان را اجرای طرح‌های آبخیزداری عنوان کرد.

استاندار سمنان تصریح کرد: برداشت بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی در استان سمنان بسیار نگران‌کننده است.

برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی سبب کاهش ذخایر آبی اردبیل شده استهشدار برای اصلاح مدیریت مصرف؛ سطح سفره‌های آب زیرزمینی کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافتمحور زنجان ـ ابهر دارای بیشترین افت آب زیرزمینی است

آشناگر متوسط برداشت آب از منابع زیرزمینی در استان را از متوسط کشوری بالاتر عنوان کرد و گفت: توسعه استان سمنان منوط به تأمین آب و حفظ منابع آبی موجود است.

وی با تأکید بر استمرار اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان سمنان افزود: برای اجرای این طرح‌ها نیاز به اعتبارات قابل‌توجهی است.

اجرای طرح تغذیه مصنوعی باید در استان سمنان موردتوجه قرار گیرد

استاندار سمنان با بیان اینکه تاکنون با اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان سمنان 20 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌سازی شده است تأکید کرد: اجرای طرح تغذیه مصنوعی باید در استان سمنان موردتوجه قرار گیرد.

آشناگر تأکید کرد: فرهنگ مصرف صحیح آب در استان سمنان باید همگانی شود و مردم نیز باید در اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه مشارکت خوبی داشته باشند تا کم‌آبی در استان سمنان مهار شود.

وی ساماندهی منابع آبی موجود، استفاده بهینه از آب و تأمین کسری آب استان سمنان را در مهار کم‌آبی مهم و ضروری دانست.

به گزارش تسنیم، در استان سمنان 757 قنات و سه هزار و 393 چاه آب وجود دارد.

انتهای پیام/ ت

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن

مردم می‌توانند با اهدای اسناد، دست نوشته‌ها، دستخط ها، فیلم ها، عکس ها، اعلامیه ها، کتاب‌های خطی، چاپ سنگی یا سربی، کتاب‌های نادر و نفیس و مجموعه‌های خانوادگی در این پویش مشارکت کنند.

تسهیل در دسترسی پژوهشگران داخلی و خارجی به منابع، فعالیت‌های علمی و پژو هشی و تقویت تعامل جمهوری اسلامی ایران با جامعه فرهنگی و علمی خارج از کشور و فدراسیون‌های بین المللی علمی و تخصصی از اهداف راه اندازی این پویش است.

سامانه https://nlai/crowdsourcing و شماره تلفن ۰۲۱۲۲۲۵۸۷۳۵ و ۰۲۱۸۱۶۲۵۳۲۰ برای اهدای منابع سندی و شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۱۶۲۳۲۴۰ یا ۰۲۱۸۱۶۲۳۱۵۴ برای اهدای منابع کتابخانه‌ای در نظر گرفته شده است.

اسناد ملی هر کشور گنجینه‌ای گرانبها و پلی میان گذشته و آینده آن کشور است، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هم امین و حافظ تاریخ تمدن ایران زمین است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • مقام اول استان سمنان در اخذ ویزای تمتع/ اجرای طرح «خشت بهشت»
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • کاهش محسوس میانگین سنی حجاج سمنان
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند/ میانگین سنی ۵۶ سال