Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار دهدشت گفت: تاکنون موفق نشدیم دکه‌های بازار روز را به مکان جدید منتقل کنیم و به یک دستور قضایی نیاز داریم تا بتوانیم در اسرع وقت ساماندهی بازار روز را آغاز کنیم. ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، ساماندهی بازار روز دهدشت و انتقال دکه‌ها به مکانی دیگر برای ساخت و ساز و احداث بازاری با ساختار جدید این روزها نقل صحبت کسبه بازار روز شده و این موضوع باعث نگرانی و سردرگمی آنها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اعتصاب بازاریان و کسبه بازار روز دهدشت در پی سیاست‌های سخت‌گیرانه شهرداری مبنی بر افزایش بسیار زیاد عوارضات در اردیبهشت ماه امسال اکنون پس از گذشت بیش از 4 ماه صحبت از ساماندهی و انتقال دکه‌های بیرونی بازار به مکان جدیدتری شده و شهرداری برای آنکه بتواند در کمترین زمان ممکن این دکه‌ها را انتقال دهد برای هر کدام اخطاریه صادر کرده است.

 باتوجه به اخطاریه شهرداری برای انتقال دکه‌های بازار روز به مکان جدید، اما کسبه‌ و بازاریان به این اقدام شهرداری تاکنون توجهی نکرده و این موضوع همچنان حل نشده باقی مانده است و در همین راستا شهرداری دهدشت به دنبال راهی است تا بتواند به‌صورت مسالمت آمیز بازاریان را برای نقل مکان راضی کند.

یکی از کسبه‌های بازار روز دهدشت به خبرنگار تسنیم گفت: ما اصلأ نمی‌خواهیم از اینجا به جای دیگری نقل مکان کنیم، با هزار مشکل و به سختی دکه‌هایمان را به این مکان آوردیم و اکنون راضی نیستیم جای دیگری برویم.

احمد به درآمد بسیار خوب بازار روز اشاره کرد و گفت: در این مکان فعلی درآمدمان تقریبأ خوب است و می‌توانیم زندگی را بگذرانیم، معلوم نیست اگر از این مکان رفتیم چه بر سرمان بیاید.

دیگر کسبه بازار روز دهدشت به خبرنگار تسنیم گفت: شهرداری دهدشت برای آنکه این دکه‌ها را از ما بگیرد و میزان عوارضات خود را افزایش دهد هر روز یک برنامه جدیدی برای بازار روز دارد.

علی کسبه بازار روز دهدشت گفت: مکان فعلی بازار چه مشکلی دارد که شهرداری تصمیم گرفته دوباره ما را آواره کند، برای آنکه بازار به شکل الان شود خیلی زحمت و سختی کشیدیم، خدا می‌داند چقدر بی‌درآمدی کشیدیم و تا چه اندازه کم فروش کردیم، شهرداری برنامه دیگری ندارد که دست از سر ما بردارد و هر روز برای این بازار تصمیم جدیدی نگیرد.

کهگیلویه و بویراحمد| ساماندهی بازار روز دهدشت همچنان در هاله‌ای از ابهام

بازار روز شهر دهدشت که در واقع اصلی‌ترین و تنها بازار عمده و بزرگ این شهر است از سال 1373 و با تصمیم شهردار وقت به منظور تجمیع دستفروشان و تشکیل یک بازار ثابت، در زمینی متروکه و پوشیده از درختان بید راه‌اندازی شده و به فراخور آن روزها بیشتر مغازه‌ها به‌صورت سنتی و کپری درست شده بودند، پس از گذشت حدود 6 سال از راه‌اندازی آن به دستور شهردار وقت و نیز باهزینه و استطاعت بازاریان و کسبه آن زمان، شکل مغازه‌ها از حالت کپری به شکل مغازه‌های یکدست و منظم امروزی درآمدند.

 پس از چندسال از راه‌اندازی بازار روز دهدشت به مرور زمان و به دستور شهردار وقت برای زیبا سازی فضای شهری تمام دکه‌های سطح شهر جمع‌آوری شده و در خیابان‌های منتهی به بازار روز دهدشت نقل مکان شدند، اکنون تعداد این دکه‌ها به بیش از 120 دکه رسیده و بخشی از بازار روز دهدشت شده است و شهرداری تصمیم گرفته در طرح ساماندهی بافت فرسوده در پروژه بازآفرینی شهری این دکه‌ها را به مکان جدیدتری منتقل کند و بخشی از مکان فعلی بازار روز را به‌صورت منظم ساماندهی کند.

شهردار دهدشت در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: در حال حاضر تعداد 120 دکه در محوطه بیرونی بازار روز دهدشت امرار و معاش می‌کنند و روزانه حدود 700 هزار نفر برای خرید به این بازار مراجعه می‌کنند.

اسفندیار برخه با اشاره به برخی از مشکلات این بازار گفت: عدم وجود سرویس‌های بهداشتی مناسب، عدم وجود سرویس آبخوری و روشویی و عدم جمع‌آوری به موقع زباله‌ها از عمده مشکلات این بازار است و تصمیم داریم در احداث بازار جدید تمامی این مشکلات را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه حدود 5 میلیارد تومان از منابع استانی برای ساماندهی بازار روز دهدشت پیش‌بینی شده است، افزود: اگر نتوانیم این میزان اعتبار را جذب کنیم امسال هیچ اعتباری به شهرداری دهدشت اختصاص نمی‌یابد.

شهردار دهدشت عنوان کرد: شهرداری برای ساماندهی بافت فرسوده بالغ بر 50 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده و برای طراحی نقشه بازار روز جدید مبلغ 120 میلیون تومان هزینه نموده است.

وی با اشاره به مکان جدید برای انتقال دکه‌های بازار روز گفت: باهمکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد زمینی به مساحت 4 هزار مترمربع در نزدیکی بازار روز آماده کردیم و این آمادگی را داریم که دکه‌ها را به این مکان انتقال دهیم.

برخه خاطرنشان کرد: تاکنون موفق نشدیم دکه‌های بازار روز را به مکان جدید منتقل کنیم و به یک دستور قضایی نیاز داریم تا بتوانیم در اسرع وقت ساماندهی بازار روز را آغاز کنیم.

گزارش: سید مصطفی گنجی

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک

دادستان عمومی و انقلاب فردیس به شهرداری این شهر دستور داد سریعا نسبت به ساماندهی و حل مشکلات یک پارک که موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورده ورود کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسین ناصرخاکی با اعلام خبر صدور دستور به شهرداری فردیس برای ساماندهی «پارک تندرستی» در این حوزه قضایی گفت: یکی از مشکلات این شهرستان، علی رغم تراکم بالای جمعیت، کمبود فضاهای سبز است و همین موضوع موجبات محرومیت و عدم دسترسی همه شهروندان به این فضاها شده است.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس با اعلام اینکه یکی از پارک‌های مهم این شهرستان، «پارک تندرستی» است تصریح کرد: با توجه به شرایط گفته شده و وقوع برخی بزه‌ به علت حضور اراذل و توزیع مواد مخدر، و همچنین آسیب به چندین کودک در جریان حمله سگ‌ها، به شهرداری فردیس دستور ساماندهی فوری این پارک داده شد.

وی افزود: بر این اساس شهرداری فردیس مکلف شده است ضمن محصور کردن این پارک، با استقرار نگهبان در خصوص ورود و خروج شهروندان، کنترل‌های لازم را داشته باشد تا امکان استفاده از فضاهای سبز برای همه شهروندان فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • اصغری: تعویض‌های پرسپولیس جواب نداد/ تمرکزمان روی حذفی نیست
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها