Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:46:08 GMT

مشخصات دستگاه لبه چسبان و انواع آن

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۷۹۸۷

مشخصات دستگاه لبه چسبان و انواع آن

لبه چسبانی عملیاتی است که علاوه بر زیبایی کار موجب افزایش مقاومت در صفحات فشرده نسبت به حرارت، رطوبت و ضربه می شود. نوارهای لبه در ضخامت های متداول ۰.۴، ۱، ۲ و ۳ میلی متر برای عملیات لبه چسبانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا بنابراعلام خوگرپلاس، این دستگاه‌ها با توجه به تعداد ایستگاه های نصب شده بروی آن ها، امکان انجام عملیات مختلفی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این ایستگاه‌ها می‌توان به ایستگاه پیش فرز (که به منظور فرزکاری لبه یا همان ضخامت کار و برطرف کردن ناهمواری و لب پریدگی استفاه می‌شود)، مجموعه ایستگاه چسب (شامل عملیات چسب زنی و غلطک فشار)، اره سر و ته زن، فرز بالا و پایین زن، ایستگاه پولیش لبه کار و ایستگاه کرنر زن و غیره اشاره کرد. علاوه بر ایستگاه‌های فوق‌الذکر این امکان وجود دارد که ایستگاه‌های دیگری هم به صورت سفارشی در این دستگاه‌ها نصب شود.

ایستگاه‌های یک دستگاه لبه چسبان بطور خلاصه در ادامه بررسی می‌شوند:

ایستگاه اسپری ضد چسب

این ایستگاه به صورت اختیاری در دستگاه های لبه چسبان پیشرفته قرار داده می شود. در این ایستگاه یک مایع ضد چسب به سطح صفحه فشرده اسپری می شود که باعث نچسبیدن چسب در مرحله چسب زنی به سطح صفحه فشرده چوبی می‌شود.

ایستگاه پیش فرز

معمولا سطح یا لبه کار به مقدار ۱ تا ۳ میلی متر در این ایستگاه پرداخت می شود که در طی آن لب پریدگی، خطاهای برش، اثرات اسپری ضد چسب یا برآمدگی های حاصل از جذب رطوبت برطرف می‌شود.

مجموعه ایستگاه چسب

این ایستگاه از چند بخش شامل حرکت دهنده نوار لبه، چسب زن و غلطک های فشار تشکیل شده است.

ایستگاه اره سر و ته زن

پس از چسبیدن نوار به لبه، اضافه‌هایی از نوار که پس از فرآیند لبه چسبانی بر روی کار به جا می‌ماند توسط اره سر و ته زن بریده می‌شود.

ایستگاه فرز بالا و پایین

اضافه های باقی مانده نوار در بالا و پایین لبه های کار در این ایستگاه پرداخت می‌شود.  

ایستگاه کرنر زن

نوار لبه در این ایستگاه بصورت نهایی پرداخت و چهار گوشه یک صفحه فشرده چوبی، گرد می‌شود.  

ایستگاه لیسه

در این ایستگاه لبه کار صاف و هم سطح و آثار چسب باقی مانده روی سطح نیز پاک می‌شود.

ایستگاه اسپری حلال چسب و جلاسنج

در این ایستگاه مایع حلال چسب یا مایع روغنی جلا دهنده روی سطح کار اسپری می‌شود.

ایستگاه پولیش

این ایستگاه معمولا به عنوان آخرین ایستگاه یک دستگاه لبه چسبان شناخته می‌شودو در آن آلودگی های سطح کار توسط پد پولیش تمیز می‌شود.

انواع دستگاه لبه چسبان

لبه چسبان ها در انواع مختلفی موجود هستند. در یک دسته‌بندی کلی می‌توان آنها را در دو گروه اتوماتیک و غیراتوماتیک قرار داد. در دسته‌بندی دیگر می‌توان آنها را به دو گروه ثابت و قابل حمل تقسیم بندی کرد.

تفاوت اصلی لبه چسبان ثابت و قابل حمل در این است که در لبه چسبان قابل حمل چسب به سطح نوار لبه می‌چسبد، در صورتی که در لبه چسبان‌های ثابت، لبه کار چسب زنی می‌شود.

دستگاه لبه چسبان قابل حمل

این نوع لبه چسبان ها مخصوص صفحاتی با ابعاد کوچک است و در مقیاس کارگاهی قابلیت پاسخگویی دارد. در این مدل دستگاه نیاز به نیروی بدنی است و قسمت زیادی از فرآیند لبه چسبانی بصورت غیر اتوماتیک و دستی انجام می شود. کیفیت نهایی کار تا حدود زیادی به مهارت شخصی دارد.

این نوع لبه چسبان ها بر حسب نوع  و جنس نوار لبه ای که استفاده می کنند به دو دسته PVC و اتویی تقسیم می شوند.

در نوع لبه چسبان قابل حمل اتویی، از نوار های پشت چسب دار برای لبه چسبانی استفاده می شود.

لبه چسبان قابل حمل PVC، دارای یک مخزن چسب گرانول است که ابتدا نوار PVC به آن آغشته شده و عملیات لبه چسبانی انجام می شود.

دستگاه لبه چسبان ثابت

برای افزایش سرعت در عملیات لبه چسبانی و بالا بردن کیفیت نهایی کار می‌توان از انواع لبه چسبان های ثابت استفاده کرد. این نوع دستگاه مختص کارگاه های صنعتی در مقیاس بزرگ و همچنین کارخانجات است و برای انواع ضخامت های نوار لبه مورد کاربرد است.

به منظور آشنایی با انواع دستگاه های لبه چسبان و خرید لبه چسبان و اقساطی این دستگاه ها می‌توانید به سایت خوگرپلاس وارد شده و با ما در تماس باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خوگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، پارس خودرو کاتالوگ جدید خودرو ال ۹۰ ایرانی را با نام P۹۰ منتشر کرد. به نظر می‌رسد تولید این خودرو در ماه های آینده از سوی این شرکت آغاز خواهد شد.

موتور ME۱۶ با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی ۵ سرعته متصل است.

شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود

فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، رینگ آلومینیومی R۱۵، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.

کد خبر 849269 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو خودرو - ایرانی خودرو ايران خودرو

دیگر خبرها

  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با خدمات طلایی شرکت آبگونه
  • بررسی ویژگی های انواع گیت کنترل تردد
  • قصاب غزه در ایستگاه پایانی
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز ( ۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • جزییات مرگ کارگر معدن زغال سنگ در دستگاه نقاله
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد