Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، امیر علی‌حیدر امیری، کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی امروز سه‎شنبه، نهم مهر در نشست بصیرتی بانوان طلبه خرم‎آباد با عنوان «فلسفه قیام عاشورا» که در تپه شهدای گمنام خرم‌‎آباد برگزار شد، گفت: اکثر علمای دینی معتقد هستند که زیارت عاشورای امام حسین(ع) یک حدیث قدسی و برگرفته از فرمایشات خداوند متعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این‌که بند بند زیارت عاشورا نیازمند تفسیر است، افزود: در یکی‌از بندهای زیارت عاشورا می‎خوانیم: «اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ؛ ای اباعبداللّه من تسلیمم و در صلحم با کسی‌که با شما در صلح است و در جنگم با هر کس که با شما در جنگ است تا روز قیامت» که این می‎رساند یکی‎از ویژگی‎های هر مسلمانی دشمن‌شناسی است این‌که حسین و یزید زمان خود را بشناسد و بداند شمر، عمرسعد و عبیدالله زمان وی چه کسانی هستند.
این تئوریسین مسائل سیاسی با بیان این‌که ما باید نمادهای افرادی مثل یزید، شمر، عمرسعد و عبیدالله بن زیاد که با امام حسین(ع) دشمنی کردند را در زمان و مکان فعلی خود پیدا کنیم، ادامه داد: آن‌چه در زمان کنونی برای ما به‌ویژه طلاب حوزه علمیه مهم است این است که باید یزیدشناسی ما قوی باشد کمااینکه تاکید مقام معظم رهبری در بحث بصیرت این است که یک فرد انقلابی بایستی هم دشمن را بشناسد و هم ترفندها، نیرنگ‌ها و حیله‌های دشمن را بشناسد و هم این‌ها را در جامعه تسری بدهد.

قیام‌ بسیاری از کشورها بر علیه تفکرات لیبرال دمکرات

وی افزود: یعنی شما طلاب باید کار عمارگونه انجام دهید و پیام‌رسان و پیام‌آور حادثه کربلا باشید و زینب‌وار حوادث و وقایع کربلا و چگونگی و علت قیام و حادثه کربلا و به شهادت رسیدن امام حسین(ع) و اصحابش را برای مردم تفسیر و تشریح کنید و علاوه‌بر این باید این حوادث را با زمان خودمان تطبیق دهید چراکه امروز هم همان زمان است.
امیری با بیان این‌که امام حسین(ع) نتوانست در برابر کارها و تخلفات یزید که یک انسان شراب‌خوار و فاسد بود سکوت کند لذا از بیعت کردن با یزید سر باز زد و قیام کرد و راهی جز قیام نداشت، اضافه کرد: بانوان طلبه نیز امروز یک وظیفه زینب‎گونه دارند کمااینکه مقتل‌خوانی‌ها و روضه‌های امروز به برکت و وجود حضرت زینب‌کبری(س) به دست ما رسیده است.
وی با اشاره به این‌که امروز یمن، عربستان و سوریه عاشورای ما محسوب می‎شوند، اظهارکرد: ما باید استعمار، استکبار، نظام سلطه و امپریالیسم را بشناسیم این در حالی‎است که امروزه شاهد قیام‌هایی در بسیاری از کشورها بر علیه تفکرات لیبرال دمکرات هستیم.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی فلسفه قیام عاشورا مدرس و استاد امام حسین و حادثه کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه دانشجویان امروز، مدیران فردای کشور هستند، اظهار داشت: با توجه به مسئولیتی که در آینده متوجه این دانشجویان است، نیاز به تربیت دانشجویانی خلاق، متفکر، متدین و مسئولیت پذیر داریم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه خداشناسی و شناخت حق اصلی‌ترین نیاز برای تربیت انسانهاست، عنوان کرد: باید در مدارس و دانشگاه ها به خداشناسی و تربیت انسانها توجه جدی‌تری صورت گیرد.

آیت الله ناصری همچنین با تاکید بر اینکه باید دانشجویان را از سطحی نگری دور کنیم و با نحوه تدریس، آنها را افرادی عمیق و متفکر بار بیاوریم، افزود: این مسئولیتی است که بر عهده دانشگاه هاست و باید خلاقیت را در دانشجویان بارور کنند.

وی ادامه داد: استاد باید دانشجو را وادار به تفکر و اندیشه کند همچنانکه در کتاب خدا نیز بر اندیشه و تفکر تاکید شده و بزرگان دین ما نیز تاکید کرده اند که یک ساعت تفکر از 70 سال عبادت ارزشمندتر است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: اگر دانشجو خلاق نباشد، در آینده به مدیر بخشنامه ای تبدیل می شود همچنانکه امروز نیز می بینیم که برخی مدیران قدرت حل مسئله ندارند و هر چه به آنها دیکته شود، همان را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: اینکه برخی مدیران، نمایندگان مجلس و کارشناسان متوجه برخی فرمایشات رهبری نمی شوند، حاصل همین تحصیل و تربیت معیوب است همچنانکه می بینیم رهبری سالهاست بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند اما برخی مدیران ما نتوانسته اند هیچ برنامه ای در این زمینه ارائه دهند.

آیت الله ناصری همچنین بر لزوم تقویت قدرت تشخیص در دانشجویان تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز بسیاری از دانشجویان ما قدرت تشخیص حق از باطل را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان و فرزندان این مرز و بوم خلاقیت، استعداد و توانایی بیشتر از جوانان سایر کشورها دارند، اظهار داشت: لازم است شرایط شکوفایی و تبلور این ویژگی ها در جوانان ما فراهم شود تا به تولید علم به عنوان دغدغه رهبری بپردازند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در استان یزد دارای 10 مرکز و واحد است، افزود: واحدهای این دانشگاه در شهرهای یزد، زارچ، رضوانشهر، میبد، اردکان، تفت، ابرکوه، مهریز، مروست و بافق در سطح استان فعالیت دارند.

حمیدزاده عنوان کرد: در این واحدها در حال حاضر 8 هزار و 500 دانشجو به صورت حضوری و مجازی در حال تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • لزوم مقابله با گرانی/ زمان وعده صادق اقتصادی مسؤولان به مردم است
  • تاکید امام جمعه قزوین بر حل مشکل تامین آب کشاورزان
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • امام صادق(ع) و عبور از دوگانه‌های باطل
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (12 اردیبهشت)
  • افشای کینه شاه از قم