Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@02:30:32 GMT

توهین به پوتین در اینترنت ۴۶۲ دلار آب می‌خورد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۰۸۸۶۱

اجرای قانون جدید مصوب مجلس روسیه که با هدف منع حمله به اقتدار دولت از طریق اینترنت تصویب شده، در اکثر موارد موجب صدور احکام جریمه نقدی برای توهین کنندگان به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، مطابق جرائمی که برای انواع توهین به مقام‌های دولتی وضع شده، هر توهین اینترنتی به رئیس جمهوری به طور متوسط ۳۰ هزار روبل معادل ۴۲۵ یورو (۴۶۲ دلار) هزینه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تائید این قانون توسط پوتین در ماه مارس گذشته، اجرای آن از سوی پلیس، دادستان‌ها و دادگاه‌های روسیه آغاز شده است.

مجلس روسیه ۶ ماه پیش برای نخستین بار پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی قانونی را برای مقابله با توهین و بی‌احترامی به مقام‌های دولتی از شهرداران، فرمانداران و مدیران شرکت‌های دولتی گرفته تا شخص رئیس جمهوری، تصویب کرد.

بر اساس گزارش گروهی از وکلای حقوق بشر روسی‌ موسوم به «آگورا» از مجموع ۴۵ پرونده‌ای که تحت این قانون گشوده شده‌اند، ۲۶ مورد شامل توهین و بی‌احترامی به آقای پوتین بوده که ۱۸ مورد آن با صدور حکم جریمه نقدی مواجه شده‌اند.

پیشتر مخالفان آقای پوتین با ترتیب دادن تظاهراتی نسبت به تصویب این قانون اعتراض کردند. آنها معتقدند که قانون جدید به دولت اجازه می‌دهد تا به منظور سرکوب مخالفان سیاسی آقای پوتین، کنترل‌ خود را بر این شبکه جهانی افزایش دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هزینه سفر اربعین حسین فریدون نیکول پاشینیان بیژن قاسم زاده گذرگاه البوکمال القائم مولانا اتحادیه اقتصادی اوراسیا روسیه قانون جدید ولادیمیر پوتین توهین جریمه هزینه سفر اربعین حسین فریدون نیکول پاشینیان بیژن قاسم زاده گذرگاه البوکمال القائم مولانا اتحادیه اقتصادی اوراسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد

معاونت حقوقی ریاست جمهوری از تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، با حضور وزرای دادگستری، ارتباطات و معاون حقوقی، برخی معاونان رئیس‌جمهوری، اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و برگزاری ٨ جلسه سه‌ساعته در روزهای تعطیل رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است. این لایحه بعد از تصویب در هیئت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها