Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس امور نظامی لبنانی در خصوص تصمیم آمریکا برای انتقال مرکز فرماندهی عملیات هوایی خود از پایگاه العدید قطر معتقد است که آمریکا به این درک رسیده است که ایران در واکنش به تجاوز جدی است و این امر موضع بازدارندگی ایران را تقویت کرده است. ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

روزنامه واشنگتن پست اخیراً در گزارشی نوشت که در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ایران، ایالات متحده تصمیم گرفته است تا مرکز فرماندهی نیروی هوایی خود در قطر را به طور موقت به کارولینای جنوبی منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین بار در 13 سال گذشته است که آمریکا مرکز فرماندهی نیروی هوایی خود را از منطقه خاورمیانه خارج کرده است. در نتیجه این تصمیم، مرکز عملیات نیروی هوایی آمریکا در پایگاه العدید قطر طی روز شنبه تخلیه شده و کلیه فعالیت‌های آن به یک پایگاه هوایی در کارولینای جنوبی منتقل شده است.

سرتیپ بازنشسته "هشام جابر" کارشناس امور نظامی و راهبردی لبنانی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم درباره تصمیم آمریکا برای این انتقال گفت: ممکن است که فرماندهی و ارکان آن به آمریکا منتقل شود زیرا این فرماندهی با وزارت دفاع و ستاد مشترک ارتش آمریکا در ارتباط است. هسته مرکزی فرماندهی در آمریکا است و درخصوص تحرکات میدانی در منطقه، به طور قطع از پایگاه العدید منتقل نخواهد شد زیرا این پایگاه، بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه بعد از ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منطقه است.

وی افزود: ما دیدیم و شنیدم که امیر قطر دو ماه پیش به آمریکا سفر کرد و دونالد ترامپ اعلام کرد که توسعه پایگاه العدید با یک میلیارد بیشتر انجام خواهد شد و این یک میلیارد را قطر متقبل شده است. اطلاعات حاکی است که هزینه کلی توسعه العدید به همراه یک میلیارد دلاری که قطر پرداخت خواهد کرد، بالغ بر پنج میلیارد خواهد شد.

گزارش| مرکز فرماندهی عملیات هوایی آمریکا جابجا شد/بازدارندگی و مقاومت ایران، یک گام دیگر به پیشآمریکا مقر فرماندهی خاورمیانه را از قطر به کارولینای جنوبی منتقل کرد

 

این سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان گفت: پایگاه العدید باقی خواهد ماند و انتقال فرماندهی از پایگاه به آمریکا ممکن است صورت گیرد تا فرماندهی مرکزی مستقیم با ستاد مشترک و وزارت دفاع در تماس باشد. اما در سطح منطقه ای، دفاتر و نمایندگی های این فرماندهی باقی خواهد ماند که در زمان مناسب و در صورت لزوم به آنجا منتقل شوند.

وی گفت: این وضعیت همزمان یک نقطه ضعف و یک نقطه قوت به شمار می رود. آمریکا در این مورد گزینه ای ندارد. آمریکا دهها پایگاه در منطقه دارد. اما در خصوص خطرات، در صورت بروز جنگ در منطقه خلیج (فارس)، به طور قطع آنها در معرض خطر خواهند بود؛ بویژه در صورتی که درگیری بین ایران و آمریکا باشد زیرا ایران دست بسته نخواهد ماند. لذا معتقدم که پایگاههای آمریکایی در چارچوب اهداف راهبردی برای موشک های ایران هستند.

این کارشناس امور نظامی و راهبردی لبنانی تصریح کرد: آمریکا درک می‌کند که ایران درصدد جنگ با کسی و با کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) نیست. ایران تاکید کرده است که به هرگونه تجاوزگری علیه خودش پاسخ خواهد داد. ایران این موضوع را صراحتا اعلام کرده است. آمریکا این را به خوبی درک می‌کند. این امر موضع بازدارندگی ایران را تقویت کرده است. سرنگون کردن پهپاد آمریکایی بسیار مهم گرانقیمت "گلوبال هوگ" که 250 میلیون دلار قیمت دارد، بالاترین گواه این مدعا است زیرا آمریکا جرأت نکرد که به سرنگونی این پهپاد پاسخ دهد زیرا متقاعد شد که این پهپاد وارد حریم هوایی ایران شده بود و ایران به آن واکنش نشان داد و صادق بود و به وعده خود عمل کرد.

سرتیپ جابر گفت: مسائل کاملا روشن است. آمریکا این چیز را درک می کند و خواهان جنگ نیست و جرائت جنگ علیه ایران را ندارد زیرا از پیامدهای آن آگاه است. آمریکا به عنوان یکی از قدرت های بزرگ و رئیس جمهور آمریکا به جان نظامیان آمریکایی بسیار توجه دارد و انتخاب او نیز بر این اساس بود که آنها را زنده به کشورشان بازخواهد گرداند و نه در تابوت.

وی افزود: تصمیم آمریکا درباره پایگاه العدید فرصت جنگ را تقویت نخواهد کرد. جنگ در منطقه محدود به پایگاه العدید نخواهد شد بلکه همه منافع آمریکا در منطقه را دربرخواهد گرفت و امنیت اسرائیل را تهدید خواهد کرد و با توجه به این که آمریکا به امنیت اسرائیل اهمیت زیادی می‌دهد و به خوبی می‌داند که هرگونه جنگی در منطقه فوراً به لبنان و عراق کشیده خواهد شد، از این رو، العدید شاه بیت یا مشکلی به شمار نمی‌رود.

انتهای پیام/

R7969/P42329/S8,90,95/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما جنبش حزب الله اعلام کرد مبارزان ما حمله ترکیبی را با استفاده از پهپادهای انتحاری و موشک های هدایت شونده علیه مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شهرک المناره و محل استقرار نیروهای گردان ۵۱ وابسته به تیپ گولانی انجام دادند و عملیات موفقیت آمیز بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

تصاویر یک صهیونیست از شلیک موشک از لبنان به شهرک «المناره»
کانال تلگرام شبکه «قدس فید» در زیر تصویری نوشت: یک شهرک نشین لحظه فرود آمدن موشک به شهرک «المناره» در شمال فلسطین اشغالی در شب گذشته، که از لبنان شلیک شده بود، تصویربرداری کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تصاویر برخورد موشک‌های حزب الله به اطراف «جبل الجرمق» در شمال فلسطین اشغالی
شبکه تلویزیونی «العالم»، تصویری را از لحظه برخورد موشک‌های حزب الله لبنان به اطراف «جبل الجرمق» در شمال فلسطین اشغالی منتشر کرد.
پایگاه نظامی «میرون» ارتش اسرائیل در این منطقه قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«حزب الله لبنان» شامگاه شنبه ده‌ها موشک و راکت به سمت بخش‌های شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • واکنش تماشایی و خیره‌کننده یک دروازه‌بان در لیگ لبنان (فیلم)
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»