Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهمین دوره جشنواره‌ فیلم‌های ایرانی در سانفرانسیسکو آمریکا با اعلام برندگان جایزه «سپنتا» در شاخه‌های مختلف برگزار شد.

 در این رویداد سینمایی که روزهای 28 و 29 سپتامبر در سانفرانسیسکو آمریکا برگزار شد در نهایت فیلم «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی موفق به کسب جوایز بهترین فیلم و کارگردانی، بهترین بازیگر مرد (امین حیایی)، بهترین بازیگر زن (سارا بهرامی) و همچنین بهترین فیلمنامه (حسین تراب نژادو آزیتا ایرایی) شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شاخه بهترین فیلمبرداری این رویداد سینمایی نیز جایزه «سپنتا» به علیرضا زرین‌دست برای فیلم «فصل سفید ماهی» اعطاء شد و جایزه بهترین مستند نیز به «آوای خدا» ساخته «عارف محمدی رسید.

در سایر شاخه‌ها «موج کوتاه» به کارگردانی محمد اسماعیلی برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی فیلم کوتاه نام گرفت و مصیب حنایی نیز برای فیلم «پیش از تاریکی» برنده جایزه بهترین فیلمنامه کوتاه شد.

همچنین «این تنها صداست که می‌ماند» ساخته «ماکز ریکاودا» (بهترین مستند کوتاه)، عرشیا زینعلی برای بازی در فیلم «در پرسپکتیو» (بهترین بازیگر فیلم کوتاه)، لیندا کیانی برای بازی در فیلم «کلاس رانندگی» (بهترین بازیگر زن فیلم کوتاه)،‌ بهزاد کامه دری برای فیلم «مغروق» (بهترین فیلمبرداری فیلم کوتاه)،‌«غایب» به کارگردانی علی خامه‌پرست (بهترین فیلم کودک)، «بادی بارام» ساخته پوریا میثاقی (بهترین موزیک ویدئو) و «بیا شکوفه کنیم» از دل‌آرام پورعابدی (بهترین فیلم تجربی) در این جشنواره سینمایی برگزیده شدند./ایسنا

بیشتر بخوانید

اعتراض منیژه حکمت به اقدام عجیب دانشگاه اراک در اکران فیلم دارکوب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی گروه سینمایی «هنر و تجربه»، بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» مورد استقبال مخاطبان، هنرمندان و چهره‌های فرهنگی قرار گرفت و توانست عنوان پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه را در میان ۱۰ بسته اکران شده در «هنر و تجربه» را از آن خود کند.

بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» که شامل ۵ فیلم کوتاه «مورس» ساخته روناک جعفری، «اسپاسم» ساخته صحرا اسدالهی، «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم سبحان، «رویای نیمه‌جان» ساخته آرمین اعتمادی و «گوشت تلخ» ساخته فرید حاجی است.

در گروه سینمایی «هنر و تجربه» (از سال ۹۸ تاکنون) بسته ۵ فیلم کوتاه «یلدای کوتاه»، بسته ۶ فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه در یک قرن»، بسته ۶ فیلم کوتاه «بازگشت کوتاه»، بسته ۵ فیلم کوتاه «وضعیت قرمز»، بسته ۵ فیلم کوتاه «پنجِ گان کوتاه»، بسته ۵ فیلم کوتاه «یک سانس؛ چند رویا»، بسته ۵ فیلم کوتاه «ژانر وحشت» و بسته ۶ فیلم کوتاه «ژنریک؛ شش فیلم شش نگاه» پیش از این اکران شده بود.

گروه سینمایی «هنر و تجربه» به پیشنهاد و استقبال فیلمسازان جوان حوزه فیلم کوتاه از سال گذشته تاکنون اکران ۲۱ فیلم کوتاه را در کارنامه خود ثبت کرده است.

بلیت‌فروشی بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در سامانه‌های بلیت‌فروشی سینماتیکت، ایران تیک، آی تیکت و گیشه هفت همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6090042

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • فیلم| آهنگ معروفی که سیدجواد هاشمی ساخته/واکنش هاشمی به فیلم آهنگ خواندنش