Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از اتفاقات مبارکی که در این دوره از مسابقات می افتد برگزاری اولین دوره مسابقات در بخش کتابت است.

وی افزود: ما همیشه شعار داده‌ایم که مسابقات قرآن نباید صرفا یک مسابقه قرآنی باشد  بلکه زمانی که که استانی میزبان برگزاری مسابقات باشد باید شاهد منظومه ای از محافل، جلسات و برنامه های قرآنی در حاشیه برگزاری مسابقات باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه به جرئت می توان گفت که در هیچ دوره ای از ادوار چنین حجمی از  برنامه های جانبی موثر را شاهد نبودیم، ابراز داشت: با تشکیل بنیاد مسابقات قرآنی نسبت به امور اجرای مسابقات فراغت بیشتری حاصل کرده و نسبت به سیاست گذاری و برنامه های کلان حاشیه مسابقات نقش بیشتری داریم.

وی ادامه داد: از هفته گذشته تاکنون در اقصی نقاط استان اصفهان نشست هایی برگزار شد و ما در مناطق مختلف استان ماند مشهد اردهال کاشان حضور یافتیم و فعالان قرآنی از نطنز، اردستان، بادرود  آران و بیدگل در این مراسم حضور داشتند.

حسینی با اشاره به اینکه در روز گذشته نیز با حضور فعالان و علاقه مندان قرآنی مبارکه، لنجان و سمیرم در شهرضا نشستی برگزار شد، گفت: همچنین نشست هایی در خمینی شهر، منطقه بادرود و آقا علی عباس برگزار شده است و در روزهای آینده نیز نشست های دوره ای در مناطق دور دست تر مانند خوروربیانک و گلپایگان برگزار می شود تا زمینه توسعه فعالیت های قرآنی با حضور افراد موثر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه با بازدید از مراکز قرآنی زمینه همکاری اوقاف با این مراکز برقرار می شود، گفت: امروز نشست بررسی وقف مشارکتی در حوزه امور قرآنی برگزار شد که امیدواریم زمینه ساز موقافات قرآنی باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری دو میزگرد در دو موسسه قرآنی  بینه و موسسه دارالقرآن اهل بیت خمینی شهردر روز آینده گفت: در این میزگردها به  بررسی مسابقات قران کریم وروش های عمومی کردن آن و مشارکت گیری از مردم در برگزاری مسابقات صحبت خواهد شد  و در روزهای آینده نیز جلساتی در در مراکز دانشگاهی، علمی و حوزوی خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سالهای آینده شاهد برگزاری مسابقات به شکل بین المللی نیز خواهیم بود، گفت: مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران از سال ۶۰ در یک حرکت معکوس از مسابقات بین المللی  آغاز شده است و سپس مراحل کشوری، استانی و شهرستانی نیز  برای آن در نظر گرفته شده است.

حسینی تاکید کرد: امسال پیش از مرحله ملی مسابقات استانی و شهرستانی برگزار شده است و در فروردین ماه سال ۹۹ مرحله بین المللی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما به عنوان بخش قرآنی اوقاف رسالت های مختلفی مانند وقف قرآنی، وقف قرآنی بقاع، چاپ برگزاری جلسات، حمایت از نخبگان، اعزام به حج و مسابقات بین المللی را بر عهده داشت که تمرکز را از ما می گرفت و بر این اساس با واگذاری بخشی از این فعالیتها به بنیاد شاهد رشد بیشتر مسابقات در بعد کمی، کیفی و فضای مدیرتی مسابقات خواهیم بود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: رویدادهای، فرهنگی ورزشی جهان بخشی از موفقیت های خود را مرهون ایجاد ساختاری برای مدیریت برنامه ها هستند و فعالیت بنیاد رشد بیشتری برای مسابقات به ارمغان می‌آورد.

وی عنوان کرد: برای عمومی ترشدن قرآن این کتاب آسمانی باید به مسئله مردمی مبدل شود چراکه شخصی که دغدغه فراگیری قرآن و عمل به آن را ندارد شاید توفع بیهوده ای باشد که حرفه ای ترین مسابقات کشور را دنبال کند که بخشی از این فرهنگ سازی به آموزش و پرورش، رسانه‌ها و غیره برمی گردد.

حسینی در پاسخ به این موضوع که آیا برای برپایی کارگاه های سبک زندگی اسلامی و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در کشور برنامه ریزی های لازم انجام شده است، عنوان کرد:  در کنار برگزاری این مسابقات، برپایی محافل قرآنی با محوریت بقاع متبرکه برنامه ریزی شده است اگرچه این محافل چندان گسترده نبوده است.

وی ادامه داد: به طور معمول پیش از برگزاری مسابقات ملی برگزاری کارگاه های آموزشی پیش بینی می شود؛ ما در سالهای گذشته در زمینه سبک زندگی قرآنی برنامه و کارگاه‌های مختلفی داشتیم چراکه این سبک برنامه‌ها در ترویج فرهنگ قرآنی بسیار موثر است اما گویی امسال از این امر غفلت شده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه  در پاسخ به این سوال که به چه دلیل برخی متسابقین پیش از اختتامیه مسابقات استان اصفهان را ترک می کنند، گفت: این امر متفاوت بودن شخصیت انسانهای قرآنی را نشان می دهد که شاید اصراری بر دیده شدن ندارند اما این موضوع انتقادی وارد بر مسابقات است و باید برای ان چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: بسیار مطلوب است اگر فعالان قرآنی مسابقات در اقصی نقاط شهر حضور پیدا کنند اما اشتغالات آنها اجازه نمی دهد و باید چاره دیگری در این ارتباط اندیشده شود.

حسینی در باره این مطلب که چرا مسابقات قرآنی نسبت به دهه  ۶۰ بیننده کمتری دارد، گفت: باید به این مطلب توجه کنیم که در دهه ۶۰ تنها یک دو شبکه تلویزیونی داشتیم و سبک زندگی انسانها نیز به گونه دیگری بود اما امروز بسیاری از برنامه ها از تلویریون قابل مشاهده در آپارت و اینستاگرام و غیره است و دیگر برخی رنج حضور از نقاط دور را به خود نمی دهند.

وی اضافه کرد: در واقع زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی موجب شده که امروز این مطلب را شاهد باشیم اما باید به این مطلب نیز توجه کنیم که نواقصی نیز در فضای مدیریت قرآنی کشور وجود داشته است و عدم حفظ توزان در برخی مسایل موجب تغییر ذائقه مردم شده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه  ابراز داشت: فرهنگ موضوعی است که نیاز به هزینه کرد و زمان دارد و حتی گاهی تدوین قانون و تشویق و جریمه نیاز است آن هم برای موضوعاتی مانند بستن کمربند ایمنی  که استکبار برای آن هزینه ای نکرده است.

وی تصریح کرد: باید توجه کنیم که تنها با برگزاری مسابقه قرآنی همه مردم برای تماشای مسابقات نمی آیند بلکه باید مزه شیرین قرآن را با رفع تبعیض و اجرای قانون به عنوان اصول قرآنی در جامعه مشاهده کنند.

وی اضافه کرد: در این ارتباط در  شرایطی دنیای استکبار به اندازه بودجه کشورمان برای جلوگیری  از نشر قرآن در در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی تلاش می کند باید به نوعی عمل کنیم که که مردم خود بانی قرآن باشند.

کد خبر 4734282

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدمصطفی حسینی سازمان اوقاف و امور خیریه مسابقات قرآنی هفته دفاع مقدس اربعین 98 بوشهر اربعین حسینی قزوین شیراز اجلاس جاده ابریشم گرگان شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گردشگری آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۰۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین، در این گزارش صدا و سیما تاکید شده است که «ذخیره طلا و دلار در خانه و انفاق نکردن آن در قرآن نکوهش شده است و مردم باید حساب سپرده ارزی باز کنند.».

در این گزارش علاوه بر آیات قرآن و توضیحات مفسران، صحبت هایی از حجت الاسلام قرائتی و نیز دیگر کارشناسان مذهبی و نمایندگان مجلس مطرح شده است.

کد خبر 848562 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود