شکایت سازمان سینمایی از پخشکننده فیلم رحمان ۱۴۰۰ در فضای مجازی/سینماداران علاقهای به اکران فیلمهای اجتماعی ندارند/بازگشت ترانه علیدوستی با «اورکا» به سینما/الواح هخامنشی کجا نگهداری خواهند شد؟/امروز هر طایفه قشقایی چند گروه موسیقی دارد
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۰۳۹۶
به گزارش خبرنگار ایلنا، گفتگو با یک باستان شناس درباره وضعیت باستانشناسی در شرایط کنونی، گفتگو با یک خواننده، پژوهشگر موسیقی فولکوریک خانم درباره اهمیت موسیقی ایل قشقایی و چگونگی احیای آن، خبر بازگشت الواح هخامنشی به کشور، گفتگو با تهیهکننده فیلم کروکودیل درباره وضعیت اکران فیلمهای اجتماعی، شکایت سازمان سینمایی از پخشکننده فیلم رحمان ۱۴۰۰ در فضای مجازی، بازگشت ترانه علیدوستی به سینما از جمله مطالبی است که روز سهشنبه نه مهر در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
یافتههای باستانی در مادآباد، تئوری دو قرن سکوت زرینکوب را اثبات میکند
نوروز رجبی (سرپرست کاوش در تلسبز، تپه مادآباد و مسئول پروژه سد قزلداش) معتقد است: از آنجا که در تشکیلات باستانشناسی ضعف داریم هر روز شاهد انجام کاوشهای نجاتبخشی هستیم که در خوشبینانهترین شرایط نام «کفایت مطالعات باستانشناسی» را روی آن گذاشته و آن را رها میکنند.
امروز هر طایفه قشقایی چند گروه موسیقی دارد
پروین بهمنی با ذکر خاطرهای درباره علاقه زندهیاد نورعلی برومند به خودش میگوید: آن زمان که به اتفاق خانواده در شیراز زندگی میکردیم، زندهیاد نورعلی خان برومند که از دوستان پدربزرگم بود به ایل میآمدند. با آنکه ایشان چشمهایشان مشکل داشت و نابینا بودند، اما از میان بچههای هم سن و سالم، مرا انتخاب کردند. ایشان که فرزندی نداشت تا آن حد به من علاقه نشان میداد که از پدرم خواست مرا به عنوان بچهاش به او بسپارد تا همراهش به تهران بروم، اما خانوادهام نپذیرفتند.
الواح هخامنشی کجا نگهداری خواهند شد؟
شامگاه گذشته حدود ۱۷۸۳ لوح هخامنشی از مجموع الواح هخامنشی که به منظور رمزگشایی و خوانش از کشور خارج شده و به موسسه شرقشناسی شیکاگو سپرده شده بود، به ایران بازگشت. مدیرکل موزههای کشور میگوید: الواح در کنار سایر الواحی در موزه ملی نگهداری شده و ممکن است به موزههای منطقهای منتقل شوند.
سینماداران علاقهای به اکران فیلمهای اجتماعی ندارند
تهیهکننده فیلم کروکودیل معتقد است که به دلیل توزیع ناعادلانه سالنهای سینما در سطح شهر، سینما رفتن برای خانوادههای جنوب شهر تفریح گرانی است.
شکایت سازمان سینمایی از پخشکننده فیلم رحمان ۱۴۰۰ در فضای مجازی
سازمان سینمایی از پخشکننده فیلم رحمان ۱۴۰۰ در فضای مجازی به قوه قضاییه شکایت کرد.
بازگشت ترانه علیدوستی با «اورکا» به سینما
ترانه علیدوستی با بازی در فیلم سینمایی «اورکا» به کارگردانی سحر مصیبی پس از سه سال به سینما بازمیگردد.
منبع: ایلنا
کلیدواژه: باستان شناسی فضای مجازی موسیقی علی دوستی تهیه کننده
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
مهدی چراغ کارشناس حقوقی قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تصویری که از زندان ها در فلیم های سینمایی ارائه می شود گفت: متاسفانه بینندگان فیلم های سینمایی تصویر درستی از مسائل حقوقی در آثار نمی بینند و معمولا در پایان فیلم معمایی و جنایی با یک حس بد و ناامید کننده نسبت به دستگاه قضایی مواجه می شوند.
وی با تاکید بر اینکه می توان از رسانه به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد، افزود: روایت درست در سینما می تواند موجب کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی شود. سینما می تواند همانند یک مدرسه امور حقوقی را به مردم آموزش دهد.
چراغ اظهار داشت: بیشتر فیلم های سینمایی که در دهه نود تولید شده اند روی جرائم عمد تاکید داشتند و یا در این فیلم ها، زندان محل قاچاق مواد مخدر و حتی محل جرائم سازمان یافته دیگری بوده است. متاسفانه هیچ یک از آثار جنبه آموزشی زندان ها را نشان نداده اند. در صورتی که سینما می تواند تصویر واقعی از بازپروری زندانیان را نشان دهد.
وی افزود: ستاد دیه و یا سازمان زندان ها در اکثر مناسبت ها برای زندانیان مالی قدم های بزرگ برمی دارند اما خیلی کم دیده شده که داستان این کمک ها در فیلم های سینمایی روایت شود. در حالی که این روایت ها می تواند دیدگاه مردم را به زندانیان تغییر دهد و آنها را به مشارکت در آزادسازی زندانی های غیرعمد تشویق کند.
این کارشناس حقوقی، آشنایی نویسنده و کارگردان با مسائل حقوقی را یکی از شرایط اصلی ساخت فیلم درباره پرونده های حقوقی دانست و گفت: عدم آگاهی فیلمسازان از مسائل حقوقی باعث می شود که هیچ کدام از آثار، پرداخت درستی به کانون اصلاح و تربیت نوجوانان و همچنین کارگاه های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان ها نداشته باشند. باید کارشناسان حقوقی و فیلمسازان با مشارکت یکدیگر برای ساخت فیلم های واقعی از پرونده های حقوقی قدم بردارند.