Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سازمان تجارت جهانی (WTO) روز سه‌شنبه با اصلاح پیش‌بینی قبلی خود اعلام کرد که با سنگینی جنگ تجاری چین و آمریکا بر تجارت جهان، میزان تجارت در دنیا امسال ۱.۲ درصد و در سال آینده ۲.۷ درصد رشد خواهد کرد.

میزان رشدی که برای امسال اعلام شده است ۱.۴ درصد از رشد پیش‌بینی شده قبلی در ماه آوریل، کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین قبلا در ماه آوریل اعلام شده بود که تجارت جهان در سال ۲۰۲۰ با نرخ ۳ درصدی رشد خواهد کرد. 

سازمان تجارت جهانی در بیانیه خود اعلام کرد: تنش‌های تجاری بیشترین ریسک و فشار رو به پایین را بر این پیش‌بینی‌ها اعمال کرده‌اند و نوسانات مالی هم می‌توانند آغازگر احتمالی افتی شدیدتر باشند. 

WTO همچنین اعلام کرد: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم بر اقتصاد جهانی سنگینی می‌کند و اگر این خروج بدون توافق تجاری صورت بگیرد، تاثیر منفی بزرگی در بر خواهد داشت، اما این تاثیر بیشتر محدود به اروپا خواهد بود. 

کد خبر 4734368

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تجارت جهانی جنگ تجاری تجارت جهانی بانک مرکزی ایران قیمت دلار قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت نفت آرامکو عربستان بازار سهام اربعین 98 تولید نفت قیمت یورو بورس گمرک ایران ایالات متحده آمریکا قیمت سکه بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران

به گزارش صدای ایران از ایرنا، آمار‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

دیگر خبرها

  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد