Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بسیج مهندسین عمران سپاه کربلا مازندران از برگزاری روایت علمی پل بعثت شاهکار مهندسی جنگ در روز چهارشنبه 10 مهرماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی امامی ضمن یادآوری نقش حساس و مهم مهندسی در 8 سال دفاع مقدس گفت: از آنجائیکه اغلب بخش ها در دفاع مقدس وابسته به مهندسی رزمی بوده است، نقش محوری این مجموعه باعث خلق آثار مهم و شاخصی در جنگ تحمیلی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بخش هایی از دستاوردهای مهندسی در دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: ایجاد موانع و استحکامات، انتقال آب، حفر کانال ها، ایجاد راه های مواصلاتی، راه سازی و جاده سازی، طراحی و اجرای انواع پل های دائمی و موقت، اقدامات ساختمانی و ساخت و تعمیر انواع ماشین آلات و خودروهای زرهی از جمله فعالیت های مهندسی جنگ بود.

رییس سازمان بسیج مهندسین عمران سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: ساخت پل هایی نظیر پل خیبر، پل بعثت و پل خضر و یا ساخت و تعمیر خودروها و ماشین آلاتی مانند تبدیل وانت های لندکروز به خودروهای شنی و ساخت بالن ابابیل مصادیق عینی دستاوردهای مهندسی جنگ است.

امامی دفاع مقدس را به مثابه یک گنج توصیف کرد و افزود: دفاع مقدس دارای تجارب فراوانی بود که به عنوان یک گنجینه باید مورد کاوش و کالبد شکافی قرار گرفته تا تمام زوایای پنهان آن آشکار شود.

وی پیشرفت های بزرگ بدست آمده پس از جنگ تحمیلی را ثمره نوآوری های مهندسی جنگ در دفاع مقدس دانست و بیان کرد: یکی از نمونه های بارز و شاهکار مهندسی جنگ پل بعثت بود و همین اتفاق بهانه ای شد تا سپاه کربلا مازندران مجری همایش روایت علمی پل بعثت شود.

رییس سازمان بسیج مهندسین عمران سپاه کربلا مازندران در ادامه به بررسی چرایی و نحوه ایجاد پل بعثت در دوران دفاع مقدس پرداخت و یادآور شد: بعد از فتح فاو نیاز به راه مواصلاتی برای پشتیبانی نیروها الزامی بود که در این زمینه طرح های متعددی مورد مباحثه قرار گرفت و سرانجام احداث پل بعثت به تصویب رسید.

امامی درباره مختصات پل بعثت اظهار کرد: این پل  به طول 900 متر و عرض 12 متر بر روی رودخانه اروندی احداث شد که بیش از 3 متر در شبانه روز جزر و مد داشت، که باعث شد در این پروژه بیش از 5 هزار لوله به طول 12 متر بکار گرفته شود.

وی در مورد همایش روایت علمی پل بعثت گفت: به همین مناسبت در روز چهارشنبه از مجری پل بعثت آقای بنی هاشمی دعوت شد تا بتوانیم با حضور مجری طرح روایت علمی آن را در جامعه علمی استان مطرح کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیر سلطانی‌محمدی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل خوب اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با هدف حل چالش‌های بسیار محیط زیست منعقد شده است.

وی با بیان اینکه همکاری در این تفاهم‌نامه دوطرفه خواهد بود، ادامه داد: استفاده مطلوب از توانایی علمی دانشکده برای حل مشکلات و انجام تحقیقات کاربردی، ایجاد فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی، طراحی و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی - پژوهشی، استفاده متقابل از بانک اطلاعاتی و کتابخانه‌ها، حمایت از پروژه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان، استفاده از امکانات تحقیقاتی دانشگاه، ارائه خدمات مشاوره‌ای در موضوعات زیست محیطی و همکاری برای ارتقای سطح تحصیلی کارکنان محیط زیست از مفاد این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: همکاری برای پیشبرد اهداف دو طرفه، چاپ مقالات و کتب علمی، پذیرش دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی و کارورزی، همکاری در راه‌اندازی نشریات علمی و کمک برای ترجمه متون علمی، برگزاری نشست‌های سه‌جانبه میان صنایع، دانشگاه و محیط زیست برای شناسایی مشکلات، بررسی و ارائه راهکار از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: دانشکده مهندسی آب دانشگاه شهید چمران اهواز، تنها دانشکده تخصصی آب کشور است. در این دانشکده چهار گروه تخصصی آبیاری و زهکشی، سازه‌های آبی، مهندسی محیط زیست و هیدرولوژی و منابع آب فعال هستند و در مقطع کارشناسی یک رشته، در مقطع ارشد ۱۰ رشته گرایش و در مقطع دکتری تخصصی نیز سه رشته گرایش تدریس می‌شوند. در این دانشکده، تمرکز روی گسترش دوره تحصیلات تکمیلی است.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد