Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@12:04:34 GMT

برگزیدگان جایزه ادبی که تنها ۱۰ یورو بردند

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۱۰۸۳

برگزیدگان جایزه ادبی که تنها ۱۰ یورو بردند

در حالی که رقابت گنکور امسال، کارش را در اوایل ماه سپتامبر با معرفی ۱۵ رمان به عنوان نامزدهای اولیه شروع کرد، ساعتی پیش از میان فهرست اولیه ۹ رمان برتر در دور دوم انتخاب شدند.

هیات ۱۰ نفره آکادمی گنکور اندکی پیش از ناهار در رستوران دروان برترین نویسندگان و رمان‌ها را از فهرست اولیه انتخاب کردند.

نامزدهای راه یافته به مرحله سوم جایزه گنکور ۲۳ اکتبر و برنده نهایی در روز ۴ نوامبر معرفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی راه یافته به دور دوم عبارتند از:  

«گتوی داخلی» نوشته سنتیاگو اچ امیگورنا از انتشارات پل

«آسمان بالای بام» نوشته ناتاشا آپانا از انتشارات گالیمار

«یک یکشنبه در شهرک اوری» نوشته دومنیک باربریس از انتشارات آرلئا

«سهم پسران» نوشته ژان لوک کوتلمان از انتشارات استوک

«همه مردان به یک شیوه زندگی نمی‌کنند»  نوشته ژان پل دوبوا از انتشارات الیویه

«امپراتور سرخ» نوشته لئونورا میانو از انتشارات گراسه

«سرزمین نامرئی» نوشته اوبر مینگارلی از انتشارات بوچه چستل

«تشنه» نوشته املی نوتومب از انتشارات آلبن میشل

«جهان خارجی» نوشته اولیویه رولین از انتشارات گالیمار

بیشتر این کتاب‌ها به زودی در صفحات ادبی مورد نقد قرار می‌گیرند و راهی فهرست کتاب‌های پرفروش می‌شوند. 

جایزه گنکور که از سال ۱۹۰۳ اهدا می‌شود، ارزش مادی ندارد و تنها ۱۰ یورو به برنده اهدا می‌کند. اما اعتبار این جایزه ارزش زیادی دارد.

سال پیش نیکولا متیو برای رمان «فرزندانشان پس از آن‌ها» برنده جایزه گنکور سال ۲۰۱۸ شد.

هیات داوری گنکور شامل طاهربن جلون، اریک امانوئل اشمیت، دیدیه دکوین، پل کنستانت، پاتریک رامبو، ویرجینی دسپانته، فرانسوا شاندرناگور، فیلیپ کلودل، و پی‌یر آسولین است. برنارد پیوو مدیریت این گروه را بر عهده دارد.

۵۷۲۴۳

کد خبر 1305984

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ادبیات جهان نویسنده جوایز ادبی باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس جام حذفی دونالد ترامپ استان البرز استان آذربایجان شرقی اربعین پیاده روی اربعین حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است