Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@17:59:47 GMT

ترکیه دو میلیون سوری را به کشورشان برمی‌گرداند

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۱۳۲۰

ترکیه دو میلیون سوری را به کشورشان برمی‌گرداند

رئیس‌جمهور ترکیه از تلاش کشورش برای بازگرداندن دو میلیون پناهنده سوری به شمال شرق سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید کشورش قصد دارد نزدیک به دو میلیون پناهنده سوری را در شمال سوریه و در امتداد مرزهای خود با این کشور اسکان دهد.

بیشتر بخوانید: مردم ترکیه مهاجران سوری را پس می‌زنند+ آمار چاووش اوغلو: هرگز از ادلب خارج نمی‌شویم نگرانی اردوغان از میزان سلاحی که آمریکا به سوریه ارسال می‌کند

او که امروز (سه‌شنبه) در آنکارا سخنرانی می‌کرد، گفت: «هدف ما اسکان دو میلیون سوری در منطقه امن در عمق ۳۰ کیلومتری شمال سوریه است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان به شبه‌نظامیان کرد سوری مورد حمایت آمریکا بار دیگر هشدار داد و گفت که ترکیه هرگز امنیت و آینده «برادران» سوری خود را به دست نیروهایی که برای منطقه نقشه‌هایی دارند، واگذار نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه که نیروهای این کشور بخش‌هایی از شمال سوریه را را به صورت غیرقانونی به تصرف خود درآورده، مدعی شد که آنکارا از تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت سیاسی و اداری مردم این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان به آمار پناهنده‌های سوری که از ترکیه به کشورشان برگشته‌اند، اشاره کرد و گفت که تعداد سوری‌هایی حاضر در ترکیه را سه میلیون ۶۵۰ هزار است که از این بین، ۳۶۰ هزار نفر از آن‌ها به مناطق امنی که ترکیه در شمال سوریه ایجاد کرده است، برگشته‌اند.

او حضور نیروهای نظامی ترکیه در خاک سوریه را به وجود «تهدیدهای تروریستی» در این کشور علیه ترکیه ربط داد.

آمریکا و ترکیه اواخر مرداد ماه به توافق رسیده‌اند که در راستای درخواست‌های آنکارا برای دور کردن تهدیدهای تروریستی از مرزهای جنوبی خود، منطقه امنی در امتداد این مرزها با سوریه و به عمق ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر ایجاد شود و شبه‌نظامیان کرد از مرز دور شوند.

آنکارا و واشنگتن طی یک ماه گذشته، تدارکات لازم جهت ایجاد این منطقه از جمله راه اندازی گشت‌های امنیتی در شمال شرق سوریه را انجام داده‌اند و شبه نظامیان کرد مجبور به عقب‌نشینی از مرزهای سوریه با ترکیه شده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو کنفرانس افق نو تحولات یمن ترکیه سوریه پناهنده پناهجویان پناهندگی پناهندگان پناهجوی سوری مشرق واشنگتن امریکا رجب طیب اردوغان آمریکا آنکارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۱۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در گفتگو با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه 11 اردیبهشت با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو  کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت‌های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شودنماینده سوریه: اقدام ایران مشروع و دفاع از خود بودپیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه