Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید یزدانی، مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان عصر سه شنبه در مراسم شب انجمن حمایت از حقوق کودکان که در تالار ایوان شمس برگزار شد، گفت: انتظاراتی از نهادهای مدنی وجود دارد که اول از همه شناخت و تبیین حوزه است. سپس بحث مطالبه گرم و سخنگوی جمعیت هدف بودن و سپس اثرگذاری است. ارتباطات انجمن با قوه قضاییه و یونیسف نشان دهنده اثرگذاری آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال ٧٩ خیلی ها می گفتند کودک کار نداریم، اما امروزه به مباحث کودکان کار پرداخته می شود. بحث جلوگیری از ازدواج کودکان، گفتمان سازی در حوزه کودکان، اثرگذاری در زمینه زباله گردی کودکان نیز در انجمن مطرح است. رویکرد ما این است که باید شناخت خود نسبت به حقوق کودکان را تعمیم بدهیم و عمق ببخشیم. البته انجمن نیازمند مشارکت و نظارت بیشتر است. حتما خطاهایی وجود دارد و در نتیجه به نظارت نیاز است.

مهدخت صنعتی، بنیان گذار انجمن حمایت از حقوق کودکان نیز در پیامی تصویری گفت: ٢٥ سال قبل دوستان زیادی به کمک آمدند تا این بنیاد غیرسیاسی راه اندازی شود. دولت ها مسئول شدند که پیمان حقوق کودک را اجرایی کنند، اما دولت آمریکا هنوز این پیمان را اجرا نکرده است.

صنعتی ادامه داد: جوانان ما خیلی خوب فکر کرده و متعهدانه رفتار می کنند. اگر قبلا با کمک دوستان ما این انجمن پا گرفت، چشم ما به نسل جوان ایران است تا کارهای مفید انجام دهد و کودکان را به کسب دانش و حق طلبی راهنمایی کند.

وی بیان کرد: باید قوانین به نفع کودکان باشد و بدنشان را بشناسند و از اینکه مورد تجاوز قرار بگیرند، پیشگیری کنند.

شیوا دولت آبادی، رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان نیز در این مراسم بیان کرد: قدم هایی در انجمن طی شد که برخی به سختی اتفاق افتاد. وقتی کلاس های روز جمعه را برای کودکان کار آغاز کردیم، علاوه بر لوح نویسی، به لقمه نانی نیاز داشتند. امیدواریم تغییرات در جامعه ما به نفع نسل ها باشد. سهم کوچک ما برای مقابله با محرومیت ها و پیدا کردن نیازها در حال انجام است. بسیاری از افراد برای این انجمن تلاش کرده و از عمر خود مایه گذاشتند.

حسن عشایری، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این مراسم گفت: زندگی حرکت است. در انجمن های غیردولتی، حرکت ذهنی اتفاق می افتد و ذهن تغییر می کند. این موهبت حتی در دانشگاه هم وجود ندارد. کار کردن در انجمن ها اتفاق می افتد. انسان دوستی باعث می شود که افراد بتوانند به زندگی خود معنی بدهند.

این عصب شناس بیان کرد: انجمن هایی مثل انجمن حمایت از حقوق کودکان می توانند روان سازی را هم تقویت کنند، زیرا فراتر از کمکی که به کودکان ارائه می شود، می توان به جامعه هم کمک کرد. پژوهش، آموزش و خدمات در کنار هم در این انجمن اتفاق می افتد و این در واقع یک دانشگاه کوچک است.

انجمن حمایت از حقوق کودکان در سال ١٣٧٣ در ایران تاسیس شد. در سال ١٣٧٩ خانه کودک شوش شکل گرفت و در همان سال خدمات مشاوره تلفنی صدای یارا آغاز به کار کرد. در سال ١٣٨٢ خانه کودک ناصرخسرو تاسیس شد. سال ١٣٨٢ حمایت از کودکان زلزله زده بم و در سال ١٣٩١ حمایت از کودکان زلزله زده آذربایجان اجرایی شد. سال ١٣٩٢ جشنواره ورزشی حافبک برای حمایت از فوتبال بچه های کار توسط انجمن برگزار و در سال ١٣٩٦ حمایت از کودکان زلزله زده کرمانشاه انجام شد.

در سال ١٣٨٧ لایحه حمایت از کودکان  و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در همان سال مهد کودک سیار انجمن در کرمانشاه آغاز به کار کرد. رونمایی از پروژه خود مراقبتی کودکان و نخستین کنگره کودکی و رونمایی از پژوهش زباله گردی کودکی با عنوان یغمای کودکی نیز در سال ١٣٩٧ انجام شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت حقوق کودک حقوق کودک و نوجوان انجمن حمایت از حقوق کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران گفت: این گروه پزشکی به مدت سه روز بیش از هزار و 200 بیمار را در روستاهای باسعیدو، کانی، مرادی، دوستکو و گورزین شناسایی، و رایگان درمان می کنند.
میثم عزیزی افزود: تخصص پزشکان این گروه جهادی در زمینه های قلب و عروق، زنان و زایمان، سرطان سینه، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، اطفال و چشم است.

بیشتر بخوانید؛ ارائه خدمت رایگان دندانپزشکی در شهرستان رودان
وی گفت: برخی از بیماران برای معالجه به مرکز استان و شماری نیز به تهران اعزام شدند و همه ی هزینه ها بر عهده انجمن خیریه است.
رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران افزود: هزینه برپایی این دوره خدمت رسانی پزشکی، بیش از سه میلیارد و 500 میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • تصاویری از علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم سالگرد شهید مطهری/ محسن هاشمی هم آمد
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری برگزار شد + عکس