Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، خیرالله رحمانی عصر سه شنبه در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان قزوین و شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته در هفته نخست مهر ماه در راهروهای اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین شلوغ بود و مردم به خاطر موضوعات و مشکلات مختلف حضور می‌یافتند اما امسال با استفاده از تجربه گذشته و برنامه‌ریزی و زحمات متولیان امر آموزش و پرورش، آرام‌ترین سال بازگشایی مدارس را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وظیفه مسئولان آموزش و پرورش را خطیر دانست و با تاکید بر حرکت رو به جلو با اعداد و ارقام  در زمینه‌های آموزشی، پرورشی و عمرانی افزود: در زمینه‌ شاخص‌های آموزش و پرورش نباید در جا زده و توهمی و کلی حرف بزنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: باید تلاش کنیم شاخص‌های کمی وکیفی و تجهیزاتی آموزش و پرورش بهبود یابد در حالی که سعی می‌شود سهم این اداره کل از اعتبارات عمرانی را با مساعدت مسئولان استان افزایش دهیم.

عزم آموزش و پرورش برای اجرای 208 برنامه

رحمانی اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین عزم خود را برای اجرای برنامه‌های ابلاغی وزارت‌خانه‌ که 208 برنامه است، جزم کرده که در بازدید از مناطق آموزش و پروش استان تحقق این برنامه‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شعار آموزش و پرورش استان قزوین که در سه محور «نشاط معنوی، مدرسه‌محوری و تحول بنیادین» بنا نهاده شده شعاری نیست که تفنی سر داده باشیم و باید به شعور و مرحله عمل برسانیم.

این مسئول تصریح کرد: آموزش و پرورش دستگاهی است که علاوه بر تعلیم و تربیت، کار انتقال فرهنگ به جامعه را بر عهده دارد و متولیان باید مسئولیت و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند تا کار مردم بر زمین نماند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین بر مستندسازی املاک و فضاهای آموزشی تاکید کرد و افزود: اماکن و فضاهای آموزشی باید داری سند شوند این در حالی است که بر مدارس شبانه‌روزی باید نظارت بیشتری بر کیفیت اسکان و تغذیه دانش‌آموزان صورت گیرد.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان تغذیه مشکلات سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نقی سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش قزوین گفت: ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش آموز را در ۱۶۷۰ مدرسه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج گسترده‌ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبرو بودیم و کار برای ما سخت شده بود، تاکید کرد: ۱۰۳۰ نفر از معلمان در سال گذشته در استان قزوین بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تقریباً به همین میزان نیز در سال گذشته معلم جذب نظام آموزشی استان قزوین شد، تاکید کرد: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: معوقات دی، بهمن و اسفند ماه فرهنگیان و نیرو‌های خرید خدمت و کلیه بدهی حوزه امتحانات به همراه هدیه روز معلم طی یک تا ۲ روز آینده به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در سال گذشته برای تجهیز مدارس فن و حرفه‌ای ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده بود که این رقم در سال جدید با افزایش صد در صدی به ۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی مدارس با ۵۰ درصد رشد از ۳۳ سانتیمتر به ۴۸ سانتیمتر رسید، عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۷۴ چمن مصنوعی در مدارس استان ساخته شده و امیدواریم این تعداد به ۱۰۰ زمین چمن افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ۷۵ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در قزوین تحصیل می‌کنند این آمار را افزایشی خواند و عنوان کرد: ۸ نفر از این دانش آموزان دختر و ۶۷ نفر نیز دانش آموز پسر هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹۰ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شدند که موفق شدیم با همراهی دستگاه‌های دیگر ۴۶۱ نفر را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۱۲ برنامه شاخص آموزش و پرورش در مهریز
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم