Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه اگر اخلاص نباشد برکت در علم وجود ایجاد نمی‌شود، گفت:اخلاص اولین مسئله‌ای است که طلاب باید به آن توجه داشته باشند،جدیت در کار و تحصیل از دیگر لوازم طلبگی است. ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار طلاب و فضلای محمودآبادی مقیم قم که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: طلاب باید جوانی، فرصت و فراغت خود را در طبق اخلاص گذاشته تا توفیق خدای متعال شامل حال آن‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه همت بلند از شروط دیگر برای طلاب است،بیان کرد:تهجد و نماز شب از دیگر مباحث ضروری برای طلاب و فضلاست چراکه خدای متعال نورانیت و برکتی را برای انسان به‌واسطه اقامه نماز شب ایجاد کرده است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) سه کتابی است که مسئولان حوزوی باید در اختیار طلاب قرار دهند چراکه کتاب‌هایی بسیار پرفایده و مهم است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بابیان اینکه افتخار ما این است که از لشکریان امام زمان (عج) هستیم،گفت: طلبگی از عناوین بسیار پرافتخار است و ما در این راه مشغول به فعالیت هستیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت اخلاق افزود:حضور در درس اخلاق، از دیگر لوازم طلبگی است تا طلاب بتوانند با حضور در درس آقایان متخلق به اخلاق، کسب فیض کنند.

وی زندگی پرافتخار طلاب را دو مرحله برشمرد و بیان کرد:مرحله اول، مرحله طلبگی است و مرحله دوم به‌عنوان عالم است که در جامعه قدم برمی‌داریم و نسبت به هر دو در اسلام روایاتی وجود دارد.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه اگر اخلاص نباشد برکت در علم وجود ایجاد نمی‌شود،ادامه داد:اخلاص اولین مسئله‌ای است که طلاب باید به آن توجه داشته باشند،جدیت در کار و تحصیل از دیگر لوازم طلبگی است چراکه انسان‌های تنبل در کار خود توفیق پیدا نخواهند کرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: این امام همام انسان‌ها را از کسالت و تنبلی و عدم استقامت بر حذر داشتند.

انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از حذف نام شهدا از خیابان‌هاآیت‌الله نوری همدانی: یکی ‌از آمریکا سؤال کند که به چه حقی مسجدالاقصی را به صهیونیست‌ها بخشیدآیت الله نوری همدانی با آیت الله مکارم شیرازی دیدار کرد

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: قلم و بیان در آینده به درد طلاب می‌خورد و توجه به ادبیات فارسی و عربی در این راه به طلاب کمک می‌کند، مسئولان حوزوی باید برای تشویق و ترغیب حفظ‌کنندگان و عمل‌کنندگان به کتاب شریف نهج‌البلاغه جایزه قرار دهند تا تقدیری از این عزیزان شود.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت کتاب نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: این کتاب شامل مباحث زیبای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، رهبری است که قابل‌استفاده است و یکی از مباحث مطروحه در این کتاب، توصیه به اقامه نماز شب است.

انتهای پیام/ j

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج، سفری برای پاک شدن و رسیدن به اخلاص است

ایسنا/اصفهان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: حج، سفری برای پاک کردن خود است. سعی کنید که در این سفر، از این صفات منفی خود را جدا کنید و از خدا بخواهید که به شما کمک کند که بهترین رفتار را داشته باشید. اگر از سفر برگردید و تغییر مثبتی نداشته باشید، ضرر کرده‌اید و مکه که پاک کننده‌ است، نیز بر شما اثری نداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در کنگرۀ عظیم حج تمتع که امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نکاتی که باید در سفر حج به آن توجه داشته باشید، مفهوم اخلاص است. در قرآن و روایات آمده‌ که شیطان با تمام قوا از تمام جوانب تلاش می‌کند که اخلاص شما را مورد هدف قرار دهد.

وی افزود: انسان باید کار را صرفاً برای خدا انجام دهد و برای کسب قدرت و عنوان خاص اعمال را انجام ندهد. انسان باید به خدای خود بگوید که خداوندا چون تو فرمودی که من حج انجام دهم، پس من فقط برای تو انجام می‌دهم. ما باید برای انجام واجبات خود هزینه کنیم و هیچ واجبی از واجب دیگر برتر نیست.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت ادامه داد: بنابراین در وهلۀ اول اخلاص مهم است. در روایات آمده که اگر انسانی ۴۰ شبانه روز با اخلاص کار انحام دهد، خداوند حکمت را بر زبان او جاری می‌کند.

حجت‌الاسلام نواب با اشاره به اینکه نکتهٔ دوم دارای اهمیت برای سفر حج، داشتن برنامه‌ریزی است، تصریح کرد: از کسانی که در گذشته به حج مشرف شده‌اند، مشورت بگیرید و برای ایام سفر خود در محضر پیامبر(ص) برنامه‌ریزی کنید. از قبل به خوبی فکر کنید. فرصتی در اختیار شماست که در مسجدالحرام و مسجدالنبی با خدا راز و نیاز کنید. این فرصت‌ها برای افراد بسیار کم اتفاق می‌افتد. برای تک‌تک مقاطع روز به‌گونه‌ای برنامه داشته باشید که گویا آخرین سفر شماست.

وی با بیان اینکه در این سفر، دانش و علم کافی داشته باشید، اظهار کرد: در کلاس‌ها و جلسات مربوط به حج شرکت کرده و کتاب‌های مربوط به حج را از نظر بگذرانید. در مورد این سفر، دانش‌افزایی کنید تا به خوبی از سفر خود بهره ببرید. افرادی بودند که در حج شرکت کرده و برخی اعمال را نیز به جا آوردند، ولی بعد از بازگشت به ایران متوجه شدند که اعمال احرام به جای نیاورده و در برنامه‌ریزی‌ها اشتباه کرده بودند. می‌توانید از روحانیون همراه کاروان هم برای دانش‌افزایی کمک بخواهید.

او اصلاح رفتار را یکی از مهمترین نکاتی دانست که باید در سفر حج، آن را در مرکز توجه قرار داد و گفت: همهٔ ما اشکالات اخلاقی داریم و هیچ کس مبری از این ایرادات نیست، اما این سفر، سفری برای پاک کردن خود است. سعی کنید که در این سفر، خود را از این صفات منفی جدا کنید و از خدا بخواهید که به شما کمک کند که بهترین رفتار را داشته باشید. تلاش کنید که رفتارتان پس از این سفر با همسایه‌ها و دوستان و فرزندان تغییر کند و بهتر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حج، سفری برای پاک شدن و رسیدن به اخلاص است
  • جنبش دانشجویی عامل فروپاشی اندیشه استکبار جهانی
  • وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت/ نمایش باطن حقوق بشر آمریکایی
  • افزایش یارانه اعتباری خرید کتاب هیات علمی، دانشجویان و طلاب
  • منش طلبگی | الماس گرانبهای روحانیت
  • امسال بن خرید کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • مبلغ یارانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب برای نمایشگاه کتاب اعلام شد + نحوه ثبت نام
  • کاشت بیش از ۳ هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است