Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه بررسی عملکرد معین‌های اقتصاد مقاومتی مشهد که با حضور شهردار، فرماندار مشهد و معین‌های اقتصاد مقاومتی در محل دفتر استاندار برگزار شد، گفت: همه بخش‌ها از جمله معین‌های اقتصاد مقاومتی مانند یک زنجیره به هم وصل شده اند تا به سرمنزل مقصود یعنی همان توسعه پایدار همه جانبه برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به موانع موجود بر سر راه توسعه کشور ادامه داد: هدف این است که مناطق مورد تعهد توسعه همه جانبه پیدا کنند، حالا اگر بر سر راه مشکلی وجود دارد باید با جدیت و پیگیری بیشتری پیگیری شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: یک مجموعه مستقل تحت عنوان نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است تا به صورت تخصصی پیگیر آخرین وضعیت اجرایی اقدامات معین‌ها شود.
رزم حسینی افزود: اگر در مدل توسعه اقتصادی فرهنگی همه پای کار بیایند یقینا پیشرفت حاصل خواهد شد، چون ثروت در کشور وجود دارد و در صورت بهره گیری و استفاده درست از آن‌ها شرایط بهتری خواهیم داشت.
 او با اشاره به اینکه بسیاری از نیازمندی‌های شهرداری مشهد باید از طریق روستا‌ها تامین شود، تصریح کرد: وقتی در روستا اشتغال به وجود آمد کسی که در حاشیه مشهد زندگی می‌کند به روستا برخواهد گشت.
استاندار خراسان رضوی مشهد را نگین درخشان کشور برشمرد و گفت: در مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به قدری مشهد با اهمیت است که می‌طلبد جلسات مرتبی ویژه بررسی عملکرد معین‌های اقتصادی آن و موانع بر سر راه توسعه آن در استانداری برگزار شود.
رزم حسینی افزود: هر خانه می‌تواند در طرح اقتصاد مقاومتی یک کارخانه محسوب شود یعنی هر خانه روستایی که پنج نفر عضو دارد و در یک رشته خاص هنر یا مهارت دارند می‌توانند تولید کننده باشند.   حل مسئله اشتغال به صورت کوتاه مدت در پروژه‌های زیرساختی   محمدرضا کلایی شهردار مشهد نیز در این جلسه گفت: ما در کار خود سعی کردیم سه رویکرد اصلی از جمله، در نظر گرفتن توسعه کسب و کار‌های بخش خصوص در انجام وظایف مدیریت شهری، حل کردن مسئله اشتغال به صورت کوتاه مدت در پروژه‌های زیرساختی از طریق تامین مالی و برقراری پیوند‌های پیشین و پسین در پروژه‌ها را مدنظر قرار دهیم.

او ادامه داد: برای این که عملکرد شهرداری مشهد در این طرح ارزیابی شود، تفاهم نامه‌ای با مرکز آمار ایران و سازمان برنامه و بودجه به منظور محاسبه اختصاصی رشد اقتصادی مشهد بسته شده است تا بفهمیم در چه بخش‌هایی دچار مشکل هستیم و درصدد رفع آن‌ها برآییم.

انتهای پیام//ف. ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال شهرداری استانداری اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان