Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اهم اخبار سیاسی امروز، سه‌شنبه، ۹ مهر ۱۳۹۸ به شرح زیر است: مأخذ محاسبه مالیات واردات کالا تعیین شد

نمایندگان مردم در مجلس مأخذ محاسبه مالیات واردات کالا را تعیین کردند.

باید امیدوار باشیم دوران ترامپ به سر برسد/ فشار حداکثری بر ایران شکست خورده است/ استفاده از الفاظ تهدیدآمیز تنش‌ها را بیشتر می‌کند

استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد با مقصر دانستن ترامپ در تنش‌های کنونی، جنگ میان ایران و‌ امریکا را نامحمتل دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری نشست بعدی آستانه در نور سلطان

معاون وزیرخارجه روسیه از برگزاری نشست بعدی آستانه در نور سلطان خبر داد.

دست ما نیست که بگوییم تخت روانچی از آمریکا برگردد/ نباید خودمان را در معرض توهین آمریکا قرار دهیم/ سفر هیأت ایرانی به سازمان ملل درست بود

یک نماینده مجلس گفت: دست ما نیست که بگوییم تخت روانچی از آمریکا برگردد. تیم پزشکی و دیپلماسی ایران باید تصمیم بگیرد.

مواضع ما و آمریکا در خصوص ایران متفاوت است

وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که مواضع کشورش با آمریکا در مورد ایران متفاوت است.

تعیین نرخ ۹ درصدی برای «مالیات» و «عوارض کالاها و خدمات» در لایحه مالیات بر ارزش افزوده

نمایندگان مجلس امروز در جریان بررسی جزئیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده، نرخ ۹ درصدی را به عنوان نرخ مالیات و عوارض کالاها و خدمات تعیین کردند.

تصمیم‌های ترامپ التهاب‌ها در خلیج فارس را تشدید کرده است

نیویورک‌تایمز در گزارشی به بررسی تصمیم های رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد ایران پرداخت.

عربستان در باتلاق یمن گرفتار شده است/ تا زمانی که سعودی دست از ماجراجویی برندارد، نباید فریب بن سلمان را بخوریم/ میانجی‌گری پاکستان در موضوع ایران و عربستان محتمل است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: تغییر وضعیت میدانی یمن و فشار افکار عمومی بر ولیعهد عربستان باعث شده تا سیگنال‌هایی را ارسال کنند که آماده برقراری رابطه با ایران هستند اما هنوز جدیت لازم از سوی ریاض مشاهده نمی‌شود و تهران نباید فریب سخنان بن سلمان را بخورد. تا زمانی هم که سعودی دست از ماجراجویی خود برندارد این سیگنال‌ها جدی نخواهد بود.

مشروح سومین جلسه رسیدگی به پرونده «علی دیواندری»

سومین جلسه رسیدگی به پرونده علی دیواندری، دقایقی پیش در شعبه اول دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی موحد آغاز شد.

هدف رئیسی از سفرهای استانی گره‌گشایی از مشکلات مردم است/ احکام برخی جاسوسان صادر شد/ دستگیری بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه

سخنگوی قوه قضائیه در تشریح احکام برخی جواسیس دستگیر شده در کشور گفت: علی نفریه به دلیل جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی آمریکا به ١٠ سال حبس، محمدامین نسب برای جاسوسی برای انگلیس به ١٠ سال حبس، محمدعلی باباپور به دلیل جاسوسی برای آمریکا به ١٠ سال حبس و فرد دیگری به جرم جاسوسی برای آمریکا به اعدام محکوم شده که پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

بن سلمان خواهان درگیری نظامی با ایران نیست

وال استریت ژورنال در گزارشی تاکید کرد که بن سلمان خواهان درگیری نظامی با ایران نیست.

شرط‌گذاری برای شرکت در انتخابات درست نیست/ در شهرهای کوچک کار اصلاح‌طلبان برای انتخابات سخت است

یک عضو حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه شرط گذاری در انتخابات درست نیست، گفت: حزب کارگزاران از ابتدا گفته که انتخابات مشروط را نمی‌پذیریم، از طرفی در شورای عالی اصلاح‌طلبان پذیرفته شده است که شرکت در انتخابات مستلزم شرط گذاری و پیش شرط نیست.

فصل مربوط به معافیت های مالیاتی به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد

نمایندگان مردم در مجلس بخشی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده که درخصوص معافیت های مالیاتی بود را برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادند.

موازی‌کاری در حوزه حمایت از کودکان کار معنا ندارد/ مستمری مددجویان سازمان بهزیستی از این ماه ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور گفت: کل مبلغی که توسط این سازمان در سال ۹۷ به یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار دارای معلول پرداخت شده، ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۸ این رقم به ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، همچنین ۱۷۸ هزار خانوار دارای سرپرست معلول از محل هدفمندی یارانه‌ها برای تمام اعضای خانواده از مستمری بهره‌مند شدند، ضمن اینکه از این ماه از محل درآمدها و اعتبارات سازمان بهزیستی مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

ایران و ارمنستان منافع مشترک زیادی دارند/طرح‌ها و پروژه‌ها بر اساس ظرفیت‌های دو کشور در دستور کار قرار گیرد

نخست وزیر ارمنستان در دیدار با حسن روحانی رییس جمهور کشورمان تاکید کرد که ایران و ارمنستان منافع مشترک زیادی دارند.

اقتصاد ایران تا پایان دولت ترامپ دوام می‌آورد/ ایران یاد گرفته است که چگونه با تحریم ها کنار بیاید

آمریکن کانسرواتیو در تحلیلی به بررسی مقاومت ایران در شرایط تحریم پرداخت.

دریای خزر باید دریای صلح و دوستی برای کشورهای ساحلی باشد

رئیس جمهور گفت: دریای خزر باید دریای صلح و دوستی برای کشورهای ساحلی، بدون حضور هرگونه نیروی خارجی باشد.

آغاز مکاتبات فراکسیون حقوق شهروندی با سران سه قوه، جهت عملیاتی کردن مطالبه ملت و کلام رهبری در موضوع حقوق عمومی

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس با اشاره به اظهارات رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان که بر تامین حقوق عمومی همه شهروندان فارغ از دین، مذهب، قومیت، جنیسیت و حتی تعلق خاطر و وفاداری‌شان به نظام و انقلاب تاکید کردند، گفت: تا به نتیجه دقیق تقنینی و نظارتی در این حوزه نرسیم قاعدتا دست از این موضوع بر نمی‌داریم.

برجام محور گفت‌وگوی امروز روحانی و پوتین

رویترز از محوریت برجام در دیدار امروز روحانی و پوتین خبر داد.

ایران به دنبال صادر کردن انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر است/ من نمی‌گویم ایران به آرامکو موشک‌ پرتاب کرده است

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: من نمی‌گویم ایران موشک و پهپاد به سوی عربستان پرتاب کرد بلکه منتظر تحقیقات خواهم ماند.

جزئیات همایش «نقش احزاب در انتخابات مجلس»

دبیرخانه احزاب در نشست خبری امروز خود جزئیاتی از همایش پیش‌روی این ارگان تحت عنوان «نقش احزاب در انتخابات مجلس» را بیان کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم

ایسنا/گیلان معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه آنطور که در شأن رسانه بوده به رسانه نپرداختیم و توجه نکردیم، گفت: در جنگ روایت‌ها آنگونه که شایسته است به رسانه‌های‌مان توجه نکردیم و کاری انجام ندادیم لذا باید جبران کنیم و رسانه‌ها را جدی‌تر ببینیم.

محمد جلائی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» و جشنواره «فصلی رسانه‌های گیلان» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با بیان اینکه اصحاب رسانه در یک کلام به عنوان رساننده پیام رسالت مهمی را بر عهده دارند، اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» فرصتی است تا از تلاش رسانه‌های استان در ایام برگزاری انتخابات و دعوت سرمایه‌های اجتماعی به مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رای، تجلیل و قدردانی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان افزود: نقش رسانه در بمباران اخبار و تحلیل‌ها و هجمه‌ رسانه‌های معاند که می‌توانست مانع مشارکت و حضور مردم در انتخابات شود، بسیار اثرگذار و مشهود بود.

جلائی گفت: به سبب تولیدات مختلف رسانه‌ای بالاترین مشارکت در آستارا با حضور ۷۲ درصدی مردم پای صندوق‌های رای رقم خورد و شهرستان تالش هم بیشترین انگیزه رقابتی را با ۶ داوطلب فعال در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داشت.

معاون سیاسی استانداری گیلان بیان کرد: در شهرستان مرزی آستارا پویشی توسط یک فرد با نگاه ویژه راه افتاد که ۴۸ ساعت قبل از برگزاری انتخابات خیلی در دعوت و مشارکت مردم اثرگذار بود، در این پویش که به صورت کلیپ ۳ دقیقه‌ای تهیه شده بود اقشار مختلف با جملات «من رای می‌دهم برای وطنم، من رای می‌دهم برای آستارا، من رای می‌دهم برای حاج قاسم و غیره» علت حضور خود را عنوان می‌کردند و به همین دلیل آستارا شهر اول در مشارکت شد.

وی ادامه داد: اگر اینجا هستیم باید بدانیم آنچه که امروز اتفاق می‌افتد ثابت می‌کند رسانه در دو مسیر حکمت و موعظه حسنه در حرکت است؛ چرا کشورهای غربی حامی و دارنده رسانه با ابزار تمام عیار نتوانستند افکار عمومی را در حمایت از رژیم اشغالگر جذب کنند یا افکار عمومی را در خصوص فلسطین اقناع کنند زیرا در کنار حکمت، خرد و اندیشه، در نظر گرفتن عاطفه و احساس هم مهم است.

جلائی با اشاره به آیات ۵۴ و ۵۶ سوره زخرف بیان کرد: جلوه‌های دنیایی که امروز در محضر مدیا جلوه می‌کند در جهت تحقیر است، دشمنِ رسانه‌های با جهان بینی، رسانه‌هایی هستند که جامعه هدف‌شان را بدون در نظر گرفتن احساس تحقیر می‌کنند و زمینه پذیرش محتوای‌شان را باورمند می‌کنند. امروز در جهان فسادهای گوناگون را می‌بینید و رسانه‌هایی که در نکوهش ارزش‌ها، بی ارزشی را تبلیغ و ترویج می‌کنند و با این کار الگو و سرمشق جدید را معرفی می‌کنند مثلا اگر انسان پول زیاد نداشته باشد، اگر نتواند به زیباترین‌ها دست یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه در ملاک ارزش‌گذاری در نظام جمهوری اسلامی ایران تقوا باید سرلوحه باشد، تصریح کرد: توجه به خوبی‌ها و ارزش‌ها در رسانه یک فن است و باید در تولید محتواها هوشیارانه عمل کنیم.

وی با بیان اینکه آنطور که در شأن رسانه بوده به رسانه نپرداخته‌ایم و توجه نکردیم، ادامه داد: در جنگ روایت‌ها و آنگونه که شایسته است به رسانه‌های‌مان توجه نکردیم و کاری انجام ندادیم لذا باید جبران کنیم.

جلائی یادآور شد: امروز رژیم اشغالگر قدس، آمریکا، انگلیس و فرانسه شکست خورده در حوزه مدیا هستند زیرا انسان‌ها امروز در دنیا یک رسانه شدند و موج آزادی‌خواهی فلسطین و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در دنیا راه افتاده است.

معاون سیاسی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه باید جلسات با جراید و اصحاب رسانه مستمر برگزار شود، گفت: آسیب‌هایی وجود دارد که رسانه باید شناسایی، تحلیل و بررسی کند و راهکار تخصصی ارائه دهد. رسانه باید به نواقص و کاستی‌ها ورود کند و حتی به صورت تخصصی به حوزه‌های مختلف عمران، انتخابات، راه، کشاورزی، تصادف، جمعیت، فرزندآوری و غیره بپردازد، پس باید رسانه‌ها را جدی‌تر ببینیم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احضار  فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطلب درباره نیکا شاکرمی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود