Web Analytics Made Easy - Statcounter

پورمحمدی با اشاره به اراده جدی رؤسای جمهور ایران و آذربایجان برای توسعه روابط در عرصه‌های مختلف، گفت: ارتباطات و صمیمت‌های بین دو کشور ریشه در تاریخ دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» در دیدار سفیر جمهوری آذربایجان در ایران، با اشاره به این‌که رؤسای جمهور دو کشور در 6 سال گذشته 12 بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند، اظهار داشت: اراده دو کشور برای توسعه روابط در بالاترین سطح خود قرار دارد و ما آمادگی کامل داریم که روابط دوجانبه را در همه عرصه‌ها گسترش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی و دینی بین ایران و آذربایجان، گفت: روابط دو کشور در همه عرصه‌ها، دوستانه و برادرانه است و این ارتباطات ریشه در تاریخ و فرهنگ دو کشور دارد.

پورمحمدی با اشاره به برخی از قابلیت‌های این استان در حوزه صنایع، معادن، تجارت و کشاورزی، گفت: آذربایجان‌شرقی به دلیل همجواری با جمهوری آذربایجان، زمینه‌های خوبی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه دارد و می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند.

وی همچنین در خصوص ظرفیت ترانزیتی بین ایران و آذربایجان یادآوری کرد: توسعه ارتباطات ریلی و جاده‌ای بین دو کشور از طریق آذربایجان‌شرقی می‌تواند زمینه گسترش ارتباطات را فراهم کند.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران هم با بیان اینکه دولت آذربایجان هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با ایران قائل نیست، تصریح کرد:گسترش مناسبات دوجانبه به نفع هر دو کشور است.

بنیاد حسین‌اف با بیان اینکه آذربایجان و ایران تنها دو کشور همسایه نیستند، افزود: روابط دو کشور در همه زمینه‌ها، برادرانه است و دو کشور در روزهای سخت همواره در کنار یکدیگر بوده‌اند.

وی با اشاره به استحکام مناسبات سیاسی دو کشور، اذعان داشت: روابط سیاسی زیربنای روابط اقتصادی است و در سایه اراده سیاسی دو کشور برای توسعه روابط، شاهد علاقمندی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی برای همکاری‌های مشترک نیز هستیم.

سفیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه در سال گذشته، سطح مبادلات تجاری ایران و آذربایجان 74 درصد افزایش یافت، افزود: دو کشور در حوزه‌های ترانزیت و حمل‌ و نقل، خودروسازی، بهداشت و درمان، انرژی، کشاورزی، فناوری و علمی و فرهنگی روابط بسیار خوبی دارند و دولت آذربایجان از فعالیت سرمایه‌گذاران ایرانی در این کشور حمایت می‌کند.

وی همچنین از همکاری‌های جدی ایران و آذربایجان برای راه‌اندازی خط‌آهن مشترک خبر داد و گفت: دو کشور سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه کرده‌اند و تحقق این موضوع می‌تواند در توسعه روابط دوجانبه و دسترسی به بازارهای بین‌المللی موثر باشد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد پیاده روی اربعین کانون های مساجد اربعین هفته دفاع مقدس زائران اربعین حسینی دفاع مقدس ایران و آذربایجان قطار راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان

تین نیوز

میزان 300 تن کالا مابین دو کشور آذربایجان و ازبکستان جابجا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از Tren news agency، میخائیل جباروف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از رشد قابل توجه در همکاری های حمل و نقل بین دو کشور آذربایجان و ازبکستان خبر داد. این سخنان در مجمع سرمایه گذاری تاشکند و در پانل با موضوع " راه مشترک برای موفقیت: ازبکستان و آذربایجان" مطرح شد.

او در این زمینه افزود: همکاری بین دو کشور در بخش حمل و نقل از دو سال پیش آغاز شد. ما به درک متقابل دست یافته ایم و یک سیاست تعرفه ای ویژه برای اطمینان از شرایط حمل و نقل راحت اعمال کرده ایم. دو کشور می توانند شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه باشند. در این مدت 300 تن کالا از طریق خطوط جاده ای و ریلی جابجا شده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود