Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@00:15:20 GMT

پرونده مسکن مهر تهران سال 99 بسته می‌‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۳۴۱۵

انوشیروان محسنی بندپی در سومین جلسه شورای مسکن استان تهران، گفت: از حدود سال 88، ساخت مسکن‌های مهر آغاز شده‌اند و افراد کم‌درآمد تمامی منابع مالی خود را برای مسکن مهر سرمایه‌گذاری کردند و مقام معظم رهبری نیز از وزیر قبلی برای اینکه در مسکن مهر فعال نبود، گله کردند و وزیر فعلی راه و شهرسازی را تشویق به اتمام پروژه‌های مسکن مهر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اخبار اجتماعی- وی بیان داشت: متأسفانه مسؤولان برق استان در جلسه شورای مسکن حضور نداشتند که ما به وزیر راه و شهرسازی در این خصوص نامه زدیم و از این موضوع گله کردیم و نباید دستگاه‌های اجرایی بی‌تفاوت به موضوع مسکن مهر باشند. 

محسنی بندپی با بیان اینکه مسکن‌های مهر در شهرستان‌های مختلف پیشرفت چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، مسکن‌های خیرساز از پرداخت انشعاب معاف هستند که باید در این خصوص به مرّ قانون عمل کرد. 

استاندار تهران افزود: در حال حاضر مسکن پردیس پیشرفت چشمگیری داشته است و اقدامات خوبی نیز در این خصوص صورت گرفته و برای مشکلات شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز اقدامات لازم اتخاذ شده است. 

وی افزود: مسکن مهر معلولان نیز با مشکلاتی مواجه بود که در این جلسه مقرر شد نسبت به حل مشکلات اقدام شود و براساس توافقات صورت‌گرفته، هر چه سریع‌تر این مسکن‌ها به واجدین شرایط واگذار شود. 

 محسنی بندپی بیان داشت: برای حل بعضی از مشکلات مسکن مهر مقرر شد بعضی از موارد را در شورای تأمین مطرح کنیم و نسبت به حل آن اقدام شود. 

استاندار تهران در ادامه در جمع خبرنگاران درباره واگذاری مسکن‌های مهر اظهار داشت: مسکن‌های مهر پردیس، پرند و اندیشه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که آب و فاضلاب نسبت به تأمین انشعابات این مسکن‌ها حداکثر توجه را داشته باشد و نسبت به تأمین زیرساخت‌های لازم نیز دستگاه‌های ذیربط اقدام کنند. 

وی ضمن انتقاد به دستگاه‌هایی که در جلسه امروز حضور نداشتند، گفت: اداره برق در جلسه حضور پیدا نکرده و این عدم حضور هیچ توجیهی ندارد، بنابراین بر اساس قانون، تذکراتی به این اداره داده خواهد شد. 

محسنی بندپی با اشاره به اینکه در پردیس مشکلات زیرساختی نداریم، گفت: متأسفانه در پیشوا علی‌رغم قرارداد سه‌جانبه‌ای که بین معلولان و پیمانکار و اداره راه و شهرسازی صورت گرفته است، تحویل مسکن معلولان انجام نشده که این موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری خواهیم کرد. 

وی افزود: 750 واحد مسکن مهر برای معلولان در حال ساخت است که 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تلاش خواهیم کرد 125 واحد مسکن مهر برای معلولان در پرند تا پایان مهر واگذار شود. 

وی افزود: در حال حاضر مسکن مهر در اندیشه صددرصد تحویل شده، در پرند 77 درصد واگذار شده، راه و شهرسازی 91 درصد و پردیس نیز 43 درصد تحویلی داشته است، در مجموع مسکن‌های مهر استان تهران 76 درصد تحویل داده شده است و تلاش می‌کنیم که تا پایان سال 98، 90 درصد و اوایل سال 99، 100 درصد مسکن‌های مهر تحویل داده شود. 

محسنی بندپی بیان داشت: با حمایت دیگر دستگاه‌های ذیربط تلاش خواهیم کرد که هیچ واحد مسکن مهر بدون انشعابات و زیرساخت‌های لازم به متقاضیان تحویل داده نشود و در این خصوص نیز نظارت‌های لازم را اعمال می‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مسکن مهر بدون انشعابات و زیرساخت‌های لازم تحویل شود، براساس قانون برخورد خواهیم کرد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسکن مهر مقام معظم رهبری راه و شهرسازی راه و شهرسازی مسکن مسکن مهر مقام معظم رهبری منابع مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم

به گزارش تابناک به نقل از میزان- علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در جریان سفر دوروزه خود به شهرستان گلپایگان، در نشست با فعالین منتخب بخش خصوصی در حوزه صنعت، معدن، مسکن، کشاورزی و اجتماعی شهرستان حضور پیدا کرد.

در این جلسه که حدود چهار ساعت به طول انجامید، نزدیک به ۲۰ نفر از فعالان مردمی بخش اقتصاد شهرستان در حضور سخنگوی دولت به بیان مطالبات و نقطه‌نظرات خود پرداختند. در این نشست همچنین معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، دبیر کمیسیون مسکن هیئت دولت، معاون اقتصادی استاندار اصفهان، فرماندار گلپایگان، امام جمعه گلپایگان و جمعی دیگر از مقامات ملی و محلی حضور داشتند.

فعالان بخش خصوصی و مسئولان شهرستان در این جلسه در حضور سخنگوی دولت مطالبات خود درخصوص مسائل شهرستان گلپایگان را به مسئولان حاضر ازجمله معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کردند و تصمیماتی مثبتی جهت افزایش تولید و رفع موانع مشارکت بخش‌های مردمی در این عرصه اتخاذ شد.

دبیر هیئت دولت در پایان این جلسه با اشاره به ثمرات این جلسه و تصمیمات مثبت اتخاذ شده در آن گفت: اینکه رهبر انقلاب به ما امر کردند که جهش تولید با مشارکت مردم داشته باشیم، یکی از روش‌های آن برگزاری چنین جلساتی است که فعالان بخش خصوصی، مسئولان ملی و مسئولان شهرستان هم زمان حضور داشته باشند تا چاره مشترکی برای امور بیاندیشیم و با هم مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: دولت در اینجا امکان واگذاری زمین دارد. شرط اینکه این طرح موفق شود این است که هر بخش همینطور به توانمندی و آورده خودش برای پیشبرد برنامه بیاندیشد و به میدان بیاید. اگر بخش‌های دیگر مانند شهرداری، بخش خصوصی و سایر نهاد‌ها نیز پا به میدان بگذارند، نه تنها مشکل مسکن مرتفع می‌گردد، بلکه در سطح کلان جهش تولید مدنظر با مشارکت مردم حاصل می‌شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: کلید حل مشکلات در دست خودمان است. حتی در مسائلی که مشکل از بیرون به ما تحمیل می‌شود، خودمان می‌توانیم مسائل را حل کنیم و برای این امر نیازمند هم‌فکری و همدلی با جلسات این‌ چنینی هستیم.

بهادری جهرمی درباره افزایش تجارت خارجی کشور و تأمین منابع ارزی لازم تأکید کرد: مجموع تجارت خارجی در فروردین ۱۴۰۳، ۱۰.۴ میلیارد دلار بوده است که نزدیک ۵۰ درصد بیشتر از فروردین ۱۴۰۲ بوده است؛ بنابراین مشکلی در تأمین منابع ارزی نداریم.

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • پرونده بابک زنجانی در قوه قضاییه بسته شد، اما در افکار عمومی باز می ماند
  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • متقاضیان خرید مسکن حتما بخوانند
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است