Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@08:47:55 GMT

تشکیل ۵۰۰ گردان امداد و نجات برای مواقع بحرانی

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۳۴۴۶

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد تشکیل شجره طیبه بسیج قرار داریم، گفت: بسیج پدیده‌ای شگفت انگیز در نظام جمهوری اسلامی است که با حضور در بسیاری از صحنه‌ها گره گشا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار سلیمانی با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در توجه به مقوله فرهنگ اظهار کرد: امروز برغم تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد، دشمن در حوزه فرهنگ بسیار هزینه کرده است.

وی افزود: ۱۶۰ هزار رده بسیج در کشور داریم و این ظرفیت مطلوب می‌تواند در هر عرصه‌ای از تقویت گفتمان مقاومت، نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف از دفاعی و امنیتی و امداد رسانی و فرهنگ به ایفای نقش تعیین کننده بپردازد.

رییس سازمان بسیج در ادامه یادآور شد: ۵۰۰ گردان بسیج با گرایش امداد و نجات در کنار گردان‌های رزمی ایجاد شده است تا در بحران‌هایی همچون سیل ابتدای سال به یاری مردم بشتابند.

وی تصریح کرد: در دهه فجر سال گذشته ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی افتتاح شد که تاکنون بیش از ۱۵ هزار پروژه آن به انجام رسیده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با برشماری کارکرد‌های مهم و تعیین کننده سپاه در عرصه‌های نیاز انقلاب و مردم حضور جهادی بسیجیان در مناطق محروم و انجام پروژه‌های محرومیت زدایی را از وجوه برجسته این اقدامات توصیف کرد و افزود: در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار صندوق قرض الحسنه با هدف اشتغال زایی جوانان ایجاد شده است که در نظر داریم این تعداد را به ۱۲۰ هزار صندوق برسانیم.

سردار سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات بسیج در سطوح کشور گسترده و متنوع است و بنا داریم تا به فضل الهی بسیج با اثربخشی بیرونی و اعتلای درونی در راستای تحقق بیانیه گام دوم محکم و استوار به پیش برود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هزینه سفر اربعین حسین فریدون نیکول پاشینیان بیژن قاسم زاده گذرگاه البوکمال القائم مولانا اتحادیه اقتصادی اوراسیا سازمان بسیج مستضعفین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه مدیریت بحران امداد و نجات هزینه سفر اربعین حسین فریدون نیکول پاشینیان بیژن قاسم زاده گذرگاه البوکمال القائم مولانا اتحادیه اقتصادی اوراسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این جمعیت در ۱۱ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و در استان‌های متاثر از این پدیده اظهار کرد: از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه 1403 و تا ساعت 05:00 امروز جمعه، 11 استان شامل اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد و 54 شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت 81 مورد عملیات انجام و به 2656 نفر امدادرسانی شده، 159 نفر اسکان اضطراری یافته اند، 118 نفر به مناطق امن منتقل شده و آب تجمیع شده در 281 منزل مسکونی تخلیه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه در این امدادرسانی‌ها 160 تیم عملیاتی شامل (615 نفر) مشغول امدادرسانی بوده‌اند، گفت: 9 دستگاه چادر، 349 تخته پتو، 197 تخته موکت، 468 کیلوگرم نایلون، 155 بسته غذایی بین متأثرین از سیل در این 11 استان توزیع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • غرق شدن دو تن در رودخانه نازلو چای ارومیه
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد