Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان گفت: از مهرماه سال گذشته تا امسال کل حوادث آتش‌سوزی شامل مسکونی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و... ۳۲۸ مورد بوده که چهار نفر مجروح شامل سه مرد و یک زن و یک نفر فوتی زن داشتند همچنین کل حوادث امداد و نجات شامل گیرافتادن در آسانسور، سقوط در چاه و..۳۶۴ مورد بوده که مجروحان این حوادث ۳۴ نفر بودند که ۲۸ نفرشان مرد و ۶ نفر زن هستند که ۱۰ نفر فوتی شامل هشت نفر مرد و ۲ نفر زن بر جای گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، علی رمضانی‌نژاد امشب هشتم مهر ماه در نشست خبری اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی رفسنجان سال ۴۸ با یک خودرو آتش‌نشان و سه نفر نیرو راه اندازی شد و در حال حاضر این شهر مجهز به پنج ایستگاه آتش نشانی است که سه ایستگاه آن دو منظوره است یعنی هم مجهز به اطفای حریق هم امداد و نجات هستند.

وی افزود: رویکرد آتش‌نشانی این است که شهر را به سمت شهری ایمن پیش ببریم تا روزی برسد که هر شهروند یک آتش‌نشان باشد.

وی بیان کرد: مرکز پیام از مهمترین بخش‌های سازمان آتش‌نشانی است که در رفسنجان بروزسانی شده و در حال حاضرسیستم ضبط مکالمات را بروزرسانی کردیم و هر گونه تماس با مرکز ضبط می‌شود و مکالمات بین نیروها که با بی سیم و با مرکز پیام انجام می‌شود هم ضبط می‌شود.

نصب دکل ۲۴ متری روی ایستگاه شمار ۵ برای پوشش جاده سرچشمه و کرمان

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان عنوان کرد: ایستگاه شماره ۵ که سال گذشته با بیش از یک میلیاردتومان راه‌اندازی شد باید جاده سرچشمه و کرمان را هم پوشش دهد بنابراین برای اینکه ارتباط خوبی داشته باشیم دکل ۲۴ متری روی ایستگاه نصب کردیم.

رمضانی‌نژاد در بحث تجهیز خودروهای آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: از مهرماه سال گذشته تا کنون سه دستگاه خودرو که دو دستگاه اطفای حریق که در ایستگاه‌های شماره ۴ و ۵ هستند و یک دستگاه خودرو امداد و نجات در ایستگاه شماره ۳ تجهیز شده است.

وی ادامه داد: برای اینکه در بعضی ساعات شبانه‌روز ترافیک موجب می‌شود دیر به محل حادثه برسیم دو دستگاه موتورسیکلت ۲۰۰ سی سی مجهز به تجهیزات اطفای حریق و امداد و نجات هستند که حوادث کوچک را پوشش می‌دهند.

رمضانی‌نژاد یادآور شد: در بحث آموزش از مهرماه سال گذشته تا مهر امسال ۱۲ هزار و ۶۸۵ نفر از شهروندان آموزش اطفای حریق و امداد و نجات دیدند و اکنون نیز سازمان آمادگی هرگونه آموزش به شهروندان را دارد همچنین انجام ۱۴ مانور شهری نظیر زلزله، اطفای حریق و... طی این مدت انجام شده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رفسنجان با اشاره به انجام بازدیدهای ایمنی طی یک سال گذشته از مدارس، کارخانجات، ادارات، صنایع و...، تصریح کرد: در این بازدیدها نواقص به صورت کتبی تذکر داده شده تا اصلاح شود و از حوادث پیشگیری شود و از هفته آینده دور دوم بازدیدهای ایمنی از مدارس مجددا آغاز خواهد شد.

طراحی و ساخت دوربین امداد چاه توسط آتش‌نشانان رفسنجان

رمضانی نژاد در ادامه گفت: طبق مجوزی که از اول سال ۹۸ از طرف شورا به سازمان آتش‌نشانی ابلاغ شده ساختمان‌های دو طبقه به بالا باید شروع کار و پایان کارشان با مجوز سازمان آتش‌نشانی باشد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان به نصب دوربین روی خودروهای آتش‌نشان اشاره کرد و افزود: این دوربین‌ها در طول مسیر داخل کابین خودرو و از پرسنل فیلمبرداری می‌کنند و مشکلات موجود تا رسیدن به محل حادثه مشخص می‌شود مانند مسدودبودن مسیر، اشتباه‌بودن محل حادثه یا راه‌بندان و ... که بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی برگزاری سه دوره آموزشی تخصصی توسط برجسته‌ترین اساتید آتش‌نشانی کشور را طی یکسال گذشته یادآور شد و بیان کرد: نیروهای آتش‌نشان ما از تحصیلات عالی و مدارک بالای تحصیلی برخوردار هستند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان از طراحی و ساخت صفر تا ۱۰۰ دوربین امداد چاه توسط آتش نشانی رفسنجان خبر داد و گفت: تاکنون در استان کرمان چنین طراحی و ساختی در این حوزه صورت نگرفته است ضمن اینکه تهیه این دوربین ۶۰ میلیون تومان هزینه در برداشت که با کار بچه‌های ما تنها ۶ میلیون تومان هزینه ساخت آن شده است.

رمضانی نژاد توضیح داد: در چاه‌های عمیق حتما آتش‌نشان باید وارد چاه شود که زمانبر بود با این دستگاه با وجود مانیتوری که دارد تمام وضعیت چاه را نشان می‌دهد و زمان کوتاه‌تری برای رسیدگی به حادثه صرف می‌شود.

 ۱۱ فوتی از حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات طی یکسال گذشته

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از مهرماه سال گذشته تا امسال کل حوادث آتش‌سوزی شامل مسکونی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و... ۳۲۸ مورد بوده که چهار نفر مجروح شامل سه مرد و یک زن و یک نفر فوتی زن داشتند همچنین کل حوادث امداد و نجات شامل گیرافتادن در آسانسور، سقوط در چاه و...۳۶۴ مورد بوده که مجروحان این حوادث ۳۴ نفر بودند که ۲۸ نفرشان مرد و ۶ نفر زن بودند و ۱۰ نفر فوتی شامل هشت نفر مرد و ۲ نفر زن بر جای گذاشتند.

رمضانی نژاد با اشاره به چیدمان ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر رفسنجان عنوان کرد: چهار ایستگاه اطراف شهر و یک ایستگاه وسط شهر است که با توجه به اینکه زمان استاندارد رسیدن به محل حادثه سه دقیقه است با این چیدمان همان سه دقیقه خودروها به محل حادثه می‌رسند اما برای پوشش حوادث اطراف شهر زمان بیشتری لازم است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان همچنین گفت: آمادگی شارژ کلیه خاموش‌کننده‌های دستی هم پودری و هم گازی و همچنین شارژ سیلندرهای تنفسی را داریم که قبلا بایستی برای شارژ سیلندرهای تنفسی مسیر کرمان را طی می‌کردند که با ۶۰ میلیون تومان دستگاه سیلندر تنفسی را خریداری کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخبار اجتماعی کرمان آتش نشاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتشپاد سوم قاسم پیر ازغندی اظهار کرد: ساعت ۱۲:۳۰ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت حادثه منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی ۱۹ به مرکز فرماندهی اعلام و بلافاصله همکاران آتش نشان از ایستگاه های  ۲۶،۲۷ و ۵ به محل اعزام شدند.

افسر نگهبان آتش نشانی مشهد افزود: با حضور آتش نشانان مشخص شد حریق در طبقه اول یک ساختمان پنج طبقه رخ داده و  کانون حریق از سمت آشپزخانه شروع شده و به کل آشپزخانه و پذیرایی و قسمتی از اتاق خواب‌ها رسیده است.

وی با بیان اینکه این حادثه، محبوسی نداشته است، عنوان کرد: آتش نشانان پس از اطفای حریق و ایمن سازی محل در ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه به عملیات خود پایان دادند.

ازغندی با اشاره به اینکه علت دقیق حادثه در دست بررسی است، از شهروندان خواست نسبت به رعایت نکات ایمنی توجه کافی مبذول دارند تا از بروز چنین حوادثی پیشگیری شود.

دیگر خبرها

  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • ورود مار سمی به کارگاهی در تهران | تماس کارگران وحشتزده با آتش‌نشانی
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • روز یادبود آتش‌نشانان ۱۴۰۳ +تاریخچه و پوستر Firefighters’ Memorial Day
  • نجات دو محبوس حادثه واژگونی پژو ۲۰۶ در مشهد