Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@05:48:11 GMT

افسرده هستید؟ حتما ورزش کنید

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۳۸۵۸

افسرده هستید؟ حتما ورزش کنید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، افسردگی می‌تواند باعث دشوار شدن زندگی شود و زندگی شما را از درون مختل کند؛ در حالت افسردگی، سخت‌ترین کار خارج شدن از رخت خواب است، چه برسد به ورزش کردن! اما تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش کردن تاثیر شگرفی در از بین بردن افسردگی دارد.

مطالعاتی در سال ۲۰۱۸ در «دپرشن اند اگزایتی ژورنال» منتشر شد که بر اساس آن، «ورزش‌های هوازی می‌تواند کمک بزرگی به بیماران مبتلا به افسردگی مزمن داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

طبق این گزارش، این ورزش‌ها نتایج مثبتی به بار خواهند آورد، اگر که به طور متوسط هفته‌ای سه بار و به مدت ۴۵ دقیقه انجام شوند.

چطور افسردگی روی مغز تاثیر می‌گذارد؟
افسردگی شایع‌ترین نوع بیماری روانی در جهان است که بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از آن رنج می برند. این بیماری روی بدن و مغز تاثیر گذاشته و موجب خود تخریبی از درون می‌شود که گاهی منجر به خودکشی نیز می‌شود.

به طور معمول، مغز یک هورمونی تسکین دهنده به نام دوپامین برای کنترل استرس تولید می‌کند تا کمکی به بهبود سطحی از استرس باشد. با این وجود، افسردگی مزمن گاهی مانع از تاثیرگزاری این مکانیسم طبیعی می شود و بهبودی بدن را دشوارتر می کند.

افسردگی اغلب باعث کمبود خواب، از بین رفتن اشتها، خستگی شدید و درد بدن می شود که می تواند افراد را از انجام فعالیت های بدنی باز دارد. اولین قدم برای دور شدن از این چرخه دشوار، پیدا کردن یک ستون اصلی برای دور شدن از این احساس است.

کارشناسان پیشنهاد می کنند که «چنین افرادی باید حداقل ۵-۱۰ دقیقه فعالیت بدنی ساده را شروع کنند. قدم زدن ۵ دقیقه ای گاه به گاه در اطراف منزل می تواند شروع خوبی باشد که به تدریج می تواند تا ۱۰، ۱۵ و ۲۰ دقیقه افزایش یابد. طی دو هفته، شما باید احساس انرژی بیشتری کنید.»

آن‌ها همچنین می افزایند: «ورزش راه خوبی برای رسیدن به تعادل بین بدن و ذهن است. بیشتر موارد افسردگی بدون دارو قابل درمان است. حفظ آمادگی جسمی در پیشگیری و همچنین درمان افسردگی و نگه داشتن تعداد زیادی از بیماریهای مرتبط با آن بسیار مهم است.»

طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۱۹ در مجله روانپزشکی جاما منتشر شد، «افرادی که حداقل ۱۵ دقیقه در روز نوعی فعالیت بدنی را انجام می دادند، تقریباً ۲۶ درصد خطر ابتلا به افسردگی کمتری داشتند.»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: افسردگی خواب مغز جهان خودکشی استرس انرژی ذهن دارو درمان استرس افسردگی خواب خستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرآنلاین ،این مطالعه شامل افراد میانسال مبتلا به اضافه وزن و مقاومت به انسولین بود که خود را با کاهش خفیف شناختی توصیف کردند.

مهر در خبری نوشت:نویسندگان این مطالعه عنوان می‌کنند که آنتوسیانین ها، ترکیبات زیست فعال موجود در توت فرنگی، بلوبری، و سایر انواع توت‌ها، ممکن است عامل محافظت کننده عصبی باشد.

طبق این مطالعه جدید، بزرگسالان میانسال مبتلا به اضافه وزن و مقاومت به انسولین که به مدت ۱۲ هفته توت فرنگی مصرف کردند، کاهش تداخل حافظه و افسردگی را گزارش کردند.

با توجه به اختلالات شناختی، مانند بیماری آلزایمر، که به آهستگی در طی یک دوره چند ساله که از میانسالی شروع می‌شود، ایجاد می‌شود، نویسندگان این مطالعه معقتدند تغییر رژیم غذایی ممکن است پیشرفت زوال عقل را کاهش داده و خلق و خو را بهبود بخشد.

این مطالعه بر روی آنتوسیانین ها تمرکز دارد. تحقیقات قبلی روی بلوبری - که حاوی آنتوسیانین نیز است - توسط نویسنده اصلی این مطالعه نشان داد که این ترکیب عملکرد اجرایی مغز را بهبود می بخشد.

در مطالعه حاضر پنج مرد و ۲۵ زن شرکت کردند. آنها به دو گروه تقسیم شدند: گروهی که توت فرنگی مصرف می‌کردند و گروهی که دارونما دریافت می‌کردند.

محققان سلامت عصبی و خلق و خوی افراد را قبل از شروع کارآزمایی ۱۲ هفته‌ای ارزیابی کردند.

در طول آزمایش، به گروه آزمایش دستور داده شد که یک بسته پودر مخلوط با مایع، تهیه شده از توت فرنگی کامل خشک، یخ زده و آسیاب شده مصرف کنند. بسته توت فرنگی حاوی معادل یک فنجان توت فرنگی کامل تازه بود.

محققان دارونما را طوری فرموله کردند که طعم، ظاهر و بار کربوهیدراتی مشابه پودر توت فرنگی داشته باشد.

هیچ یک از گروه‌ها برای جلوگیری از تأثیرگذاری بر یافته‌های مطالعه، توت‌های دیگری را در طول دوره آزمایشی مصرف نکردند، زیرا سایر میوه‌ها ممکن است دارای ترکیبات محافظ عصبی خود باشند.

فرضیه نویسندگان این مطالعه این است که فواید آنتوسیانین های توت فرنگی در ماهیت ضد التهابی آن نهفته است و این کاهش التهاب و کاهش استرس اکسیداتیو ممکن است در برابر زوال شناختی محافظت کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901080

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید