Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:54:03 GMT

سه مظنون به اقدام تروریستی در کنیا کشته شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۳۹۴۶

سه مظنون به اقدام تروریستی در کنیا کشته شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز،  "پائول لتینگ" مدیر تحقیقات جنایی پلیس در شهر مومباسا در یک نشست خبری عنوان کرد: در جریان یورش نیروهای پلیس به خانه ای واقع در "ماجنگو ماپیا" واقع در حومه این شهر ساحلی علاوه بر سه مرد یاد شده، هفت مظنون دیگر دستگیر شدند.

این مقام پلیس عنوان کرد: افراد یاد شده از این خانه که در آن مقادیر زیادی سلاح گرم و سرد و نیز یونیفورم های نظامی و پلیس کشف شد، به عنوان یک مخفیگاه برای برنامه ریزی جهت حملات مسلحانه وسایر فعالیت های مجرمانه استفاده می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام در همین حال به این نکته اشاره نکرد که مظنونین با گروه تروریستی الشباب مربوط بوده اند یا نه.

 رویترز همچنین به نقل از منابع امنیتی کنیا گزارش داد که افراد کشته شده در فهرست افراد مظنون به فعالیت های تروریستی بوده اند.

 این عملیات در حالی در آستانه جشن های روز استقلال کنیا صورت می گیرد که پلیس این کشور اواخر ماه گذشته میلادی، درخصوص برنامه ریزی گروه تروریستی الشباب برای حمله به اهدافی چون کلیساها، دانشگاه ها، بیمارستانها و مدارس در شهر بندری مومباسا  هشدار داده بود.

گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده که با دولت سومالی در جنگ است، بارها  مناطقی را در کنیا به ویژه شهرهای نایروبی پایتخت و مومباسا دومین شهر بزرگ این کشور را مورد حمله قرار داده است.

این گروه اعلام کرده که حملات مذکور تلافی جویانه هستند و تا زمانی که نظامیان کنیایی به عنوان جزیی از نیروهای صلحبان اتحادیه آفریقا در سومالی حضور دارند، این حملات ادامه خواهد داشت.

 نیروهای کنیایی  در سال 2011  میلادی در قالب نیروهای حافظ صلح و برای حمایت از دولت مرکزی موگادیشو، در خاک سومالی مستقر شده اند.

حمله به مرکز خرید "وست گیت مال" شهر نایروبی در سال 2013 میلادی  که منجر به کشته شدن دستکم 67 نفر شد و  قتل عام یکصد و 48 نفر در دانشگاه گاریسا در آوریل 2015 از جمله حملات گروه تروریستی الشباب در کنیا به شمار می رود.

جنبش جوانان مجاهدین معروف به الشباب یک گروه اسلامگرای سومالیایی است که از سال 2012 بخشی از شبکه القاعده شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنیا خبرگزاری رویترز القاعده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رحمت الله نجیب» معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

وی افزود حضور و فعالیت گروه تروریستی داعش به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

نجیب تاکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی حکومت طالبان نیز پیش از این اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شود«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استاظهار نگرانی شورای امنیت از فعالیت داعش در افغانستان

وی با اشاره به برخی گزارش‌ و اظهارات مقامات آمریکایی گفته بود برخی کشورها و نهادها از نام داعش در جهت اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند.

مجاهد تاکید کرده بود این ادعاها با هدف بزرگنمایی گروه تروریستی داعش انجام می‌شود.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین برای افغانستان نیز پیش از این تاکید کرده بود آمریکا و انگلیس به تقویت سنگرهای شاخه خوراسان داعش کمک می‌کنند و در عین حال سران طالبان را با تهدید هواپیماهای بدون سرنشین تهدید می‌کنند تا از روسیه و چین فاصله بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | کشته‌های سیل ویرانگر در کنیا از ۲۰۰ تن گذشت
  • قاتل ۱۰۰ هزار دلاری دستگیر شد
  • «کارگری که یسنا را دزدیده بود، قصد فروش او را داشت»
  • سیل در کنیا و تانزانیا؛ ۳۸۳ کشته
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • جزئیا جدید از ربودن یسنا/ بازجویی پلیس از ۵۰ مطلع و مظنون
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است