Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق بیانیه ای را درباره تظاهرات روز سه شنبه در شماری از مناطق این کشور از جمله بغداد صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، نخست وزیر عراق بیانیه ای را درباره تظاهرات روز سه شنبه در شماری از مناطق این کشور از جمله بغداد صادر کرد.

عادل عبدالمهدی در این بیانیه آورده است که فرقی بین تظاهرات کنندگان مسالمت جو که خواهان حقوق قانونی خود هستند با نیروهای امنیتی قائل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وقوع حوادثی در این اعتراضات از جمله درگیری ها بین تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی و تخریب امکانات عمومی و خصوصی از آغاز تحقیقات فوری برای پی بردن به علل این حوادث خبر داد.

نخست وزیر عراق همچنین همگان را به آرام سازی و فرصت ندادن به افرادی که در کمین عراق و مردم این کشور هستند، دعوت کرد.

وی همچنین بر ضرورت حفظ امنیت و ثبات در عراق تاکید نمود.

گفتنی است که دولت عراق از برجا ماندن یک کشته و دویست زخمی در جریان تظاهرات و اعتراضات روز سه شنبه در بغداد و دیگر استان های این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، دولت عراق با صدور بیانیه ای نسبت به برخی اقدامات خشونت بار در تظاهرات روز سه شنبه بغداد و دیگر استان های این کشور ابراز تاسف کرد.

در بیانیه مشترک وزارت کشور و بهداشت عراق آمده است که بغداد پایتخت این کشور و تعدادی از استان‌های عراق امروز شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در خصوص خدمات عمومی و بیکاری بوده است.

وزارت بهداشت عراق نیز از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۲۰۰ نفر دیگر از جمله ۴۰ تن از نیروهای امنیتی در این اعتراضات خبر داد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است

 علی فکری امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، اظهار کرد: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته‌های مقدماتی به بررسی می‌پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی که دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

وی ادامه داد: صورتجلسه مذاکرات طرفین فردا بعد از ظهر در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید.

فکری به کمیته‌های بررسی اشاره کرد و گفت: پنج کمیته شامل کمیته‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و مالی و بانکی می‌شود.

وی در خصوص دستاورد‌های این کمیته تصریح کرد: اکنون ۱۰ سند از سمت ایران در دست مذاکره است و ۱۳ سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این ۲۳ سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی رتبه می‌تواند آماده شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه‌های ویژه از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، متوازن سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه گذاری‌های مشترک بین دوطرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد را در این نشست پیش میبریم تا با تفاهم ایجاد شده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند