Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تحولات اخیر منطقه، اظهار کرد: تحولات منطقه حکایت از تحلیل دقیق و نگاه درست جمهوری اسلامی ایران در گذشته و اشتباهات آمریکا و عناصر وابسته به آنها دارد؛ استکبار به دنبال نوعی هژمونی‌طلبی در منطقه بود و تصور می‌کرد با بخشی از قدرت‌های ظاهری خود همچون سلاح و تبدیل منطقه به انبار مهمات می‌تواند غرب آسیا را به تصرف خود دربیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: آنها می‌خواستند قیم ملت‌های منطقه باشند و هرچه می‌خواهند را دیکته کنند، فارغ از اینکه دورانشان گذشته و آمریکا در سراشیبی افول قرار دارد، اما نمی‌دانند که کشور‌ها وقتی در قلوب سایر ملت‌ها حضور دارند، پیروز می‌شوند نه وقتی که منافع خود را می‌بینند.

بیشتر بخوانید: کشور‌های ظالم منطقه امروز درخواست عذرخواهی از ایران دارند

سردار وحیدی گفت: عربستان سعودی و امارات با چشم طمع به منابع و موقعیت ژئوپولوتیک یمن تجاوز وحشیانه‌ای را انجام دادند و آمریکایی‌ها به صورت مستقیم حمایت و حتی در برخی عملیات‌ها حضور داشتند؛ در پشتیبانی‌های نزدیک انگلیس و فرانسه هم حضور داشتند اما اراده و قدرت ملت یمن بر دشمنان فائق آمد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی بیان کرد: امروز ملت یمن با دست خالی اما با صبر، پشتکار و هوشمندی در موزانه قدرت پیروز شده و ابتکار عمل را بدست گرفته است، این نشان داد که اگر ملت‌ها بمانند و به نیرو‌های داخلی خود توجه کنند حتما پیروز خواهند شد.

امروز ملت یمن حرف برتر در حوزه نظامی را می‎زند

او درباره اتهام‌زنی اخیر به ایران در حادثه آرامکو اظهار کرد: باور این موضوع برای دشمنان سخت است که ملتی با الگوبرداری از انقلاب اسلامی و استقامت ملت ایران سربرآورده و در برابر زورگویی‌های غرب ایستاده است؛ امروز ملت یمن حرف برتر به خصوص در حوزه نظامی را می‎زند و به همین دلیل دشمنان با اتهام‌زنی به دنبال فرافکنی هستند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: ملت‌های جهان اگر این موضوع را متوجه شوند قیامی همه جانبه علیه نظام سلطه که بسیاری از ملت‌ها را به بند کشیده شکل خواهند داد؛ آنها می‌خواهند این باور را در دورن ملت‌ها بکشند، اما این باور راه خود را خواهد رفت و ملت‌های جهان برای مقابله با استکبار جهانی بر خواهند خواست.

سردار وحیدی در پاسخ به این سوال که آیا جنگ یمن تمام شده است گفت: اگر کشور‌های دخیل در جنگ یمن چون آمریکا، عربستان سعودی و امارات عقلانی فکر کنند می‌توان جنگ را خاتمه داد اما اگر بخواهند بر مواضع ظالمانه و سلطه‌جویانه خود بمانند، جنگ ادامه خواهد یافت و باید گفت در پایان این جنگ ملت یمن پیروز خواهد شد.

او با بیان اینکه دانشگاه عالی دفاع ملی در راستای انجام رسالت خود جهت تربیت مدیران راهبردی کشور هر سال از میان افراد صاحب تجربه دانشجو می‌پذیرد، بیان کرد: تفاوت دانشگاه عالی دفاع ملی با سایر دانشگاه‌های کشور در ماهیت آن است، چرا که این دانشگاه و دانشجویان آن به صورت مستقیم با مسائل راهبردی کشور در دو سطح ملی و بین‌المللی ارتباط دارند؛ به همین دلیل دانشجویان با هدف خاص انتخاب می‌شوند و در آینده نیز به سمت‌ها می‌رسند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی درباره فعالیت دانشگاه عالی دفاع ملی در مورد بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: این بیانیه بسیار مهم و تعیین‌کننده است چرا که مسیر پیش رو در گام دوم انقلاب را نشان می‌دهد؛ یکی از مسائل مهمی که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به آن اشاره فرمودند بحث علوم و فناوری است که در ادامه آن به موضوع تمدن‌سازی اشاره فرمودند.

دانشگاه مطلوب جمهوری اسلامی ایران باید تمدن‌ساز باشد

او ادامه داد: دانشگاه نسل پنجم یا بهتر بگوییم دانشگاه مطلوب جمهوری اسلامی ایران باید تمدن‌ساز باشد و در جهت گام دوم انقلاب گام بردارد؛ دانشگاه‌های ما باید در این مسیر حرکت و در موضوعات راهبردی و حل مشکلات راه‌حل ارائه کنند، این همان موضوع گام دوم است که دانشگاه‌ها باید در این چارچوب سازوکار‌های خود را تبیین کنند تا در حوزه‌های تحول‌گرایی و تعالی‌گرایی گام بردارند.

وحیدی دانشگاه عالی دفاع ملی را یکی از مهم‌ترین مراکز دانست که وظیفه تحقق گام دوم انقلاب را برعهده دارد و تصریح کرد: تحقق گام دوم در حال حاضر جزء تلاش‌ها و مسائل جاری دانشگاه قرار گرفته است، البته نمی‌توان به سرعت آن را محقق کرد و نیاز به زمان، تحقیقات و کار‌های عمیق نظریه‌پردازی دارد، اما ما در تلاش هسیتم تا در با نظریه‌پردازی درست زمینه تحقق این بیانیه را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه عالی دفاع ملی گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تأمین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیداً انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضد تروریست ایرانی، صرفاً به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیداً محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریع‌ترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سوال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

کد خبر 6089698 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل