Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:08:57 GMT

تامین ۲۴هزار تن بذر اصلاح‎شده در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۴۴۵۲

تامین ۲۴هزار تن بذر اصلاح‎شده در لرستان

به گزارش ایرنا عبدالرضا بازدار روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای کشت چهار محصول مهم گندم، جو، نخود و کلزا روند تامین و تحویل نهاده ها به خوبی انجام شده است.

وی گفت: نهاده ها و کودهای شیمیایی فسفاته، پتاسه و ازته به اندازه کافی تامین و بین مراکز خدمات جهاد کشاورزی در سطح استان توزیع شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان ادامه داد: کشاورزان باید براساس آزمایش و نیاز خاکی از کودهای شیمیایی استفاده کنند چرا که در سنوات گذشته عدم استفاده مناسب از کود به تولید استان خسارت وارد کرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدار بیان کرد: بذر نخود و بذر جو نیز به اندازه کافی تهیه ، تامین و تدارک دیده شده و تاکنون بیش از یکهزار و ۲۰۰ هکتار محصول مهم و استراتژیک دانه روغنی کلزا کشت شده است.

وی افزود: روند کشت و لزوم کشت کلزا برای کشور و استان به عنوان یک محصول تناوبی در چرخه تولید گندم مهم است و به کشاورزان تاکید می شود حتما نسبت به کاشت محصول کلزا در جهت تامین امنیت غذایی کشور و همچنین پایداری تولید گندم اقدام نمایند.

۳۲۱۰/۶۰۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم کشاورزی کلزا لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی

                                                                           

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حمیدرضا شکری اظهار داشت: ۱۷ هزار تن محصول دانه‌های روغنی کلزا توسط شبکه تعاونی‌های مردم نهاد، تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی استان از کشاورزان شهرستان دهلران و مهران خریداری شده است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال و پای کار آمدن تشکل‌های مردم نهاد، از میزان ۲۰ هزار تن محصول کلزای خریداری شده در حوزه جنوبی استان، مقدار ۱۷ هزار تن این محصول، توسط تشکل‌های تعاونی این مدیریت خریداری از این مقدار میزان ۱۵ هزار تن آن به کارخانه جات تولید روغن کشی کشور حمل شده است.   مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام اضافه کرد: میزان محصول جمع آوری و خریداری شده محصول کلزای امسال تا کنون، نسبت به کل محصول خریداری شده در سال گذشته از کشاورزان، بیش از سه برابر بوده که رکوردی در جهش تولید محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است