Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:21:31 GMT

اربعین حسینی نمایش وحدت و اقتدار مسلمانان است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۴۵۳۹

اربعین حسینی نمایش وحدت و اقتدار مسلمانان است

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در استان کردستان شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از خادمان عاشورایی محرم ۱۴۴۱ شورای هیئات مذهبی کردستان، گفت: آیات زیادی در خصوص امام حسین و عاشورا آمده است و در جشن‌ها و عزاداری‌ها زیارت عاشورا مطرح می‌شود.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی با بیان اینکه جبرئیل نیز بارها روضه امام حسین را قرآئت کرده است، اظهار داشت: این امر در روایات اهل سنت نیز اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) نیز زمانیکه روضه امام حسین(ع) را می‌خوانند همه به گریه می‌افتند و امروز باید همواره از این امام یاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: اگر کسی برای امام حسین(ع) عزاداری نکند منافق است و کسانیکه درک این امر را ندارند و اسم خود را مسلمان می‌گذارند، در اصل مسلمان نیستند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی یاداور شد: دوستداران امام حسین(ع) عاشق آزادگی این امام شدند و از ویژگی‌های بارز ایشان درس گرفته‌اند.

وی به اهمیت اربعین پرداخت و بیان کرد: بزرگترین خطای امریکا حمله به صدام و عراق بود و این باعث شد ایران و عراق در کنار هم قرار بگیرند و راهپیمایی اربعین اتفاق بیفتد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امروز افتخار مسلمانان شرکت در اربعین است و عده‌ای نیز افتخار میزبانی زائران اربعین را دارند که در مسیر راهپیمایی پذیرای زائران هستند.

رئیس شورای هئیات مذهبی استان کردستان نیز در این مراسم گزارشی از برنامه‌های هیئات مذهبی استان در ایام محرم امسال را ارائه داد.

نورعلی خزاعی تلاش ۶۱۰ هئیت مذهبی کردستان در راستای برنامه‌های ایام محرم به‌ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی را قابل تقدیر خواند و اظهار داشت: تجمیع عزاداری حسینی در قالب ۷۵ هیئت مذهبی از برنامه‌هایی بود که امسال انجام شد.

گفتنی است در پایان این آئین از خادمان عاشورا به ویژه پاکبانان زحمتکش در ایام محرم تجلیل شد.

کد خبر 4734626

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در کردستان سیدمحمد حسینی شاهرودی ماه محرم هفته دفاع مقدس اربعین 98 بوشهر اربعین حسینی قزوین شیراز اجلاس جاده ابریشم گرگان خطبه های نماز جمعه گردشگری بیرجند شهرکرد دفاع مقدس جنگ تحمیلی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است