Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان با اشاره نزدیک شدن به فصل کشاورزی و ضرورت آماده سازی زمین های کشاورزی، گفت: ۱۵۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع در مناطق سیل زده ترمیم شد و نقاط باقی مانده نیز تا شروع کشت محصولات انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، هادی حق شناس در گفتگو با برنامه تلویزیونی تیتر امشب از شبکه خبر، اظهار کرد: از تعداد بیش از ۲۵ هزار پرونده خسارت در بخش کشاورزی، ۱۵ هزار پرونده توسط سازمان فضایی تایید نهایی و تاکنون مبلغ ۸۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی افزود: حدود ۱۵ هزار پرونده پرداخت کمک بلاعوض بخش کشاورزی باقی مانده که نیاز به اصلاح مجدد داشت، رفع اشکال شد و ظرف روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

استاندار گلستان همچنین با اشاره به رویش نیزارها و درختچه های گز در برخی زمین های کشاورزی، گفت: آماده سازی زمین ها بر عهده کشاورزان است اما به جهاد کشاورزی دستور خواهیم داد تا با کشاورزان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

حق شناس با اشاره به پرداخت تسهیلات به کشاورزان، خاطرنشان کرد: در بخش تسهیلات کشاورزی، ۱۸۲ میلیارد تومان پرونده به بانک ها معرفی شد که تاکنون ۸۲ میلیارد تومان پرداخت شده و ظرف چند روز آینده مبلغ ۴۶ میلیارد تومان دیگر در بانک های صادرات و ملت پرداخت خواهد شد که گام بزرگی در پرداخت تسهیلات کشاورزی خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت راه های دسترسی و نقاط برش داده شده در مناطق سیل زده، اظهار کرد: ۵۸۷ دستگاه ابنیه فنی و ۳۰۰ کیلومتر راه در سیل خسارت دید که برای بازسازی و استاندارد سازی آنها نیازمند کمک بیشتری از سوی دولت هستیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه میزان خسارت برآورد شده برای راه ها بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بود، افزود: تنها ۱۰۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تخصیص داده شد که برای بهسازی راه های دسترسی نیاز به منابع مالی بیشتری داریم.

حق شناس با بیان اینکه همه راه های دسترسی استان باز است و هیچ جاده مسدودی نداریم، تصریح کرد: از ۹۷ نقطه برش داده شده در راه های دسترسی ۹۵ نقطه کاملا ترمیم شده و فقط ۲ نقطه که مختصات فنی آن با سایر نقاط متفاوت است، باقی مانده و در دستور کار است.

انتهای خبر

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سیل بازسازي کشاورزی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزواظهار کرد: برای اجرای این میزان روشنایی جاده‌ای، ۳۱۰ میلیارد ریال از منابع ملی و استانی هزینه شد.

اخترشناس با اشاره به نقش بسزای روشنایی در ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای اظهار داشت: اصلی ترین پروژه ‎های روشنایی طولی طی سال گذشته شامل محورهای آبپخش به کلل، دویره به چاهکوتاه، میدان میوه و تره بار دشتستان، کمربندی اهرم، تقاطع غیر همسطح عالی‌شهر بوده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر سیستم روشنایی در جاده‌های مواصلاتی استان انجام شده که توسعه و نگهداری آن به صورت مستمر در دستور کار راهداران است.

کد خبر 6093036

دیگر خبرها

  • افتتاح آسفالت جاده بین راهی مزارع از گلزار شهدای گمنام شهرآباد
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران