Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی مرجع تقلید فقید شیعیان با حضور علما و فضلای حوزه علمیه در قم برگزار می‌شود. ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی مرجع تقلید فقید شیعیان با حضور علما و فضلای حوزه علمیه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم روز پنجشنبه 11 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه مرعشی نجفی واقع در خیابان ارم و با حضور نمایندگان بیوت مراجع معظم، استادان و فضلای حوزه علمیه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی قمی استاد حوزه علمیه قم در این مراسم سخنرانی می‌کند.

به گزارش تسنیم آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی در 31 تیرماه 1276 هجری شمسی مصادف با بیستم صفر سال 1315 هجری قمری در نجف اشرف متولد شد.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله مرعشی نجفی در قم برگزار می‌شودماجرای نجات جان آیت‌الله مرعشی نجفی توسط امام زمان (عج)عکس دیده نشده از رهبر انقلاب در کنار آیت الله مرعشی نجفی
این مرجع بزرگ جهان تشیع تحصیلات حوزوی خود را زیر نظر استادان برجسته حوزه‌های علمیه نجف، سامرا، کاظمین، تهران و قم گذراند و در 27 سالگی به مرجعیت رسید.

کتابخانه آیت‌الله مرعشی در قم از آثار به‌جا مانده از وی است که علاوه بر نسخ چاپی، نسخ خطی کم‌نظیری در آن به چشم می‌خورد و مورد توجه نویسندگان، دانشمندان، طلبه‌ها، علما و مراکز علمی و تحقیقاتی سراسر جهان است.

آیت‌الله مرعشی نجفی در طول 70 سال تدریس دروس حوزوی، شاگردان زیادی از جمله شهید مصطفی خمینی، شهید مرتضی مطهری، شهید محمد مفتح و شهید سید محمد بهشتی را تربیت کرد.

این مرجع تقلید در هفتم شهریورماه سال 1369 برابر با هفتم صفر 1411 هجری قمری در 96 سالگی به ملکوت اعلی پیوست و بنا به وصیتش در کتابخانه‌اش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم

در مراسم شصت‌و‌پنجمین سالگرد رحلت مرجع فقید آیت‌الله حسین طباطبایی بروجردی استاد حاج شیخ حسین انصاریان به ایراد سخنرانی پرداخت و سید مهدی میرداماد در مدح منقبت ائمه اطهار (ع) مداحی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با تجلیل از شخصیت آیت الله بروجردی گفت: این مرجع تقلید زمانی که به قم آمد ۷۰۰ نفر در این حوزه مشغول به تحصیل بودند و در زمانی که از دار دنیا رفت بیش از ۷ هزار نفر مشغول به تحصیل بودند.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند آیت الله بروجردی گفت: در طول ۱۶ سالی که آیت الله بروجردی در حوزه علمیه قم حضور داشت اقدامات بسیاری در راستای گسترش دین اسلام در داخل ایران و کشور‌های مختلف انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان، تقوای الهی را یکی از ویژگی‌های برجسته آیت الله بروجردی دانست و گفت: به‌واسطه همین تقوا، آیت الله بروجردی به مراتب بزرگی دست پیدا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود