Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه گلف یک رشته المپیکی است اما فدراسیون متولی آن در ایران فاقد زمین استاندارد برای تمرین و رقابت است. همین مسئله انتقاد همیشگی حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف را موجب شده چراکه وی تاکید دارد گلف تنها فدراسیون المپیکی ایران است که با چنین معضلی مواجه است.

در واقع گلف نه تنها محروم از داشتن زمینی با کیفیت و استاندارد است بلکه از حیث زمین چمن هم دچار کمبود است به این دلیل که زمین گلف مجموعه ورزشی انقلاب تنها زمین چمن گلف کشور محسوب می شود که آنهم فاقد استاندارهای لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدمت زمین چمن گلف مجموعه ورزشی انقلاب به بیش از نیم قرن پیش باز می گردد. این زمین سال ۱۳۴۱ در مساحت قانونی و با ویژگی های بین المللی لازم - از حیث تعداد میدان- در ضلع غربی مجموعه ورزشی انقلاب احداث شد اما به مرور زمان فاکتورهای لازم برای استاندارد بودن را از دست داد به طوری که مساحت آن از ۶۲ هکتار به ۴۴ هکتار کاهش یافت و تعداد میدان ها هم از ۱۸ به ۱۳ تغییر پیدا کرد.

زمین چمن گلف انقلاب در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است و همین مسئله هم دست مدیران این رشته را برای استفاده و به کارگیری آن کوتاه تر کرده است.

البته حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف در تلاش است تا شرایط به کارگیری تنها زمین چمن گلف مجموعه انقلاب را ایجاد کند. وی در این زمینه مکاتباتی با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی داشته است. ضمن اینکه برای حلِ مشکل استاندارد نبودن این زمین هم با فدراسیون جهانی وارد رایزنی شده و پیشنهادی را مطرح کرده است.

عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: مشکل اصلی در رابطه با زمین چمن گلف مجموعه انقلاب استاندارد نبودن آن است. یک زمین گلف استاندارد باید ۱۸ میدان داشته باشد. زمین چمن گلف انقلاب هم با همین ویژگی احداث شد اما به مرور زمان و به دلیل ساخت و سازهای صورت گرفته در آن، تعداد میدان ها به ۱۳ میدان کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه زمین چمن گلف انقلاب در شرایط فعلی قابلیت ۱۸ میدانه شدن مجدد را ندارد، خاطرنشان کرد: نمی توان تعداد میدان ها را افزایش داد چراکه فضای لازم در اختیار نیست. زمین استاندارد گلف حداقل باید ۵۰ هکتار باشد اگرچه در برخی موارد اندازه آن به ۶۰ هکتار هم می رسد. درحالی که به خاطر از دست دادن فضا در طول زمان، امروز ما در زمین چمن گلف انقلاب چند هکتار کم داریم.

رئیس فدراسیون گلف ادامه داد: از طرفی اضافه کردن میدان های جدید ده‌ها میلیارد تومان هزینه دارد. با این اوصاف و به خاطر کمبود فضا و بالا بودن هزینه، در عمل افزایش تعداد میدان های زمین چمن گلف انقلاب و استاندارد کردن آن از این حیث، یک کار نشدنی است. به همین دلیل به دنبال این هستیم تا از راهی دیگر قابلیت های لازم برای برگزاری مسابقات را در این زمین ایجاد کنیم.

به گفته عزیزی، در این زمینه مکاتباتی با فدراسیون جهانی گلف انجام  و پیشنهادی هم مطرح شده که البته هنوز پاسخ آن دریافت نشده است.

وی در این زمینه اینگونه توضیح داد: مُدل پیشنهادی به فدراسیون جهانی گلف این است که تعدادی از ۱۳ میدان فعلی را با یکدیگر تلفیق کرده و در کل ۹ میدان در این زمین طراحی کنیم. با این توضیح که برای برگزاری مسابقات، نقاط شروع و پایان هر میدان در دور اول بازی با دور دوم متفاوت باشد. این پیشنهاد ما است که در صورت تایید فدراسیون جهانی می توان آن را اجرایی کرد. منتظر هستیم تا پاسخ خود را دریافت کنیم.

رئیس فدراسیون گلف همچنین از مکاتبات صورت گرفته برای در اختیار گرفتن زمین چمن انقلاب خبر داد و گفت: این زمین در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است. از زمان ورود به فدراسیون اما تلاش داشته‌ام تا این زمین به فدراسیون گلف واگذار شود. صحبت های حضوری و شفاهی انجام شده است. اخیرا هم مکاتبه لازم صورت گرفته است. به دنبال این هستیم تا ساز و کاری تعریف شود تا به واسطه آن از مسیر درست و قانونی زمین چمن انقلاب را در اختیار بگیریم.

حمید عزیزی ابراز امیدواری کرد که با موافقت قطعی شرکت توسعه و فدراسیون جهانی گلف برای در اختیار گرفتن و به کارگیری  زمین چمن گلف مجموعه ورزشی انقلاب، شرایط بهتری برای این رشته، اهالی آن و علاقمندانش ایجاد شود.

کد خبر 4733978 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: گلف حمید عزیزی مجموعه ورزشی انقلاب تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران دربی کشتی آزاد لیگ برتر فوتبال ایران مسابقات قهرمانی جهان جام حذفی تیم فوتبال سپاهان اصفهان والیبال تیم ملی والیبال ایران آندره استراماچونی قهرمانی آسیا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تیم ملی فوتسال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است

مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در راستای معرفی عملکرد و دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، یکشنبه ۹ اردیبهشت، در سالن همایش‌های هتل ارم تهران برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در راستای معرفی عملکرد و دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، یکشنبه 9 اردیبهشت، در سالن همایش‌های هتل ارم تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، طی سخنانی با تأکید بر حرکت در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: من به وجود ایشان تبریک می‌گویم که پس از عمل به وعده صادق آثار زیادی از آن می‌بینیم. افتخار ما این است که در این زمان زندگی می‌کنیم و سازمان وقف خود را پیشرو در مسیر انقلاب اسلامی می‌داند.

او خاطرنشان کرد: ما برای مهم است که در عالم واقع و خارج چگونه به این موقوفه رسیدگی می‌کنیم، اینکه آیا موقوفه حرکت می‌کند یا زمین وسیعی است که حرکت نمی‌کند؟ بسیاری از زمین‌های موقوفه در موقعیت‌های جغرافیایی بایر هستند و ما طرح‌هایی داریم که در زمین‌هایی در استان‌های جنوبی به فکر رسیدگی به این وضعیت افتادند.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به برخی از طرح‌ها و محصولاتی که در این نمایشگاه حضور داشت گفت: ما سوسک‌های خرطوم داری در کرمان داریم که اگر به سراغ نخل‌ها بروند محصولات خرما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و ما طرح‌هایی برای استفاده از پرتو افشانی برای از بین بردن این حشرات داریم تا مشکل کل نخلستان‌ها حل شود.

 

حضور 39 شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف

 

خاموشی ادامه داد: ما از دانش کافی برای بهینه‌سازی تولید برخورداریم. ما با موتورهایی توانایی کنترل کردن سرمازدگی محصولات کشاورزی هم داریم. تمام این موارد می‌تواند کمک بزرگی به کشاورزی ما بکند. ما در وقف درگیر این مسائل هستیم و باید به همه آن‌ها به صورت علمی نگاه کنیم.

او تصریح کرد: اگر این حرکات را ادامه دهیم جهش تولید ادامه پیدا می‌کند. علوم دانش بنیان می‌تواند در این مسیر بسیار اثرگذار باشد.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه دام سبک در کشور هر سال یک زایش دارد، اظهار داشت: مجموعه‌ای از دانشگاه تهران در حوزه دام رومن مراجعه کرد و بر اساس تحقیقات، مشخص شد هر سال از یک دام 7 رأس تولید می کند. از این مجموعه سه مجموعه در فارس قزوین و شهریار آماده شد و مجموعه‌ای نیز در کرمان است که پس از ورود 630 رأس، در حال حاضر این تعداد به 3500 رأس رسیده است.

خاموشی از انتقال جنین در دام یاد کرد و گفت: در این فعالیت نیز در مجموعه‌ای در جهاد دانشگاهی در کرج انجام می‌شود که در این باره قراردادی با آفریقا بسته شد.

او همچنین از راه‌اندازی کارخانه دانش سلامت کوثر در طول 8 ماه خبر داد و گفت: نیات برخی واقفین در حوزه پزشکی است که راه‌اندازی کارخانه دانش سلامت کوثر به عنوان مجموعه‌ای که تماماً موقوفه است، در همین راستا انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • شرور قمه‌کش در میدان انقلاب بازداشت شد
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • دعوای لفظی محمد صلاح و کلوپ پیش از ورود ستاره به زمین | تلاش هم تیمی ها برای آرام کردن اوضاع | ویدئو