Web Analytics Made Easy - Statcounter

عالی زاده از حضور هزار و ۲۵۰ نفر پرسنل کادر پزشکی و درمانی برای خدمت رسانی در ایام اربعین به زائران خبر داد و گفت: ۱۱۰ موکب استانی نیز در ایام پیاده روی اربعین در کشور عراق و مرزهای دو کشور خدمات مورد نیاز زائران را در حوزه پزشکی ارایه می دهند.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: پیاده روی اربعین حسینی از جمله مراسم مذهبی بسیار گسترده و فراگیری است که هرساله باشکوهتر از سال قبل برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیاده روی در کنار حضور پرشور عاشقان اباعبدالله نیازمند برخی اقدامات در مورد اسکان، غذا، بهداشت و درمان و نقلیه است که برخی از این فعالیت ها به عنوان تکلیف از سوی سازمانهای مسئول اجرا می شود و برخی از خدمات نیز به صورت خودجوش توسط خیرین و مردم نیکوکار به زائران ارایه می شود تا تمام عاشقان امام حسین (ع) سهمی در اجر معنوی زیارت اربعین داشته باشند در همین رابطه گفتگویی با «رضا عالی زاده»، مدیر امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی ستاد اربعین به شرح زیر ارایه می شود.

 

آیا بسیج جامعه پزشکی موکبی برای ارایه خدمات به زائران اربعین اختصاص داده است؟  

تاکنون بسیج جامعه پزشکی به صورت مرکزی موکب نداشته است اما امسال با توجه به افزایش جمعیت زائران اربعین حسینی یک موکب مرکزی خدمات درمانی را به زئران ارایه می دهد که در این موکب 200 نفر نیروی پزشکی و درمانی متخصص در سه شیفت خدمات بهداشتی و درمانی را به زائران ارایه می دهند.

 

‌این متخصصان عبارتند از پزشک زنان، عمومی، متخصص قلب و سایر تخصصی های مورد نیاز. این مرکز مجهز به دستگاه های پیشرفته پزشکی از جمله دیالیز، عکس برداری و موارد مورد نیاز زائران است. این موکب در جاده میان نجف تا کربلا در عمود 285 مستقر است. تاکنون بسیج جامعه پزشکی موکب پزشکی نداشته است و تلاش می کرده تا به ستادهای استانی خدمات پزشکی با حضور کادر درمان ارایه دهد.

 

بسیج جامعه پزشکی در کشور عراق نیز خدمات پزشکی ارایه می دهد؟

دو موکب دیگر در ورودی شهر بغداد و شهر خانقین مستقر هستند که هر یک از این موکب ها شش پزشک متخصص و کادر درمانی دارند که خدمات مورد نیاز زائران را ارایه می دهند و در دو شیفت به فعالیت می پردازند. در ورودی بغداد نیز خدمات درمانی به شکل سه شیفت با حضور 15 نفر گروه درمانی و پزشکی ارایه می شود.

 

از استانهای کشور نیز آیا موکب هایی در پیاده روی اربعین خدمات پزشکی ارایه می دهند؟

در مورد موکب های استانی نیز 110 موکب به فعالیت می پردازند که در هر موکب به طور میانگین 15 پرسنل در هر شیفت به فعالیت می پردازند که البته با توجه به حجم زائران این تعداد از کادر پزشکی و درمانی از 15 تا 20 نفر متغیر است.

 

آیا به غیر از کادر پزشکی ستاد مرکزی بسیج جامعه پزشکی موکبی در خارج از کشور عراق هم خدمات پزشکی ارایه می دهند؟

هزار نفر غیر از ستاد مرکزی، کادر پزشکی و درمانی در عراق مشغول به فعالیت هستند و تمام مسیر کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و میان مسیر این شهرها را تحت پوشش قرار داد ه اند. این افراد در موکب های خارج از عراق به فعالیت می پردازند. در حدود 100 موکب خارج از خاک عراق خدمات بهداشتی و درمانی را ارایه می دهند. همچنین 10 موکب پزشکی نیز در مرزهای ایران با حضور پرسنل بهداشتی و درمانی خدمات مورد نیاز زائران را ارایه می دهند.

 

در مورد خدمات موکب های مرزی توضیح بفرمایید؟

موکب های مرزی ما به تمام زائران از مرزهای خارجی نیز خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز را ارایه می دهند. موکب ها در مرز ایران عبارتند از مرز میرجاوه، آستارا، سیستان و بلوچستان، اراک، قم، همدان، مرز خسروی، چزابه، مهران، شلمچه، شهر هرمزگان و ورودی شهر شیراز را شامل می شوند که در صورت نیاز این موکب ها می تواند افزایش پیدا کند.

 

خدمات بسیج جامعه پزشکی از چه زمانی به زائران ارایه می شود؟

این موکب ها از هفتم صفر مصادف با ۱۴ مهر خدمات خود را آغاز می کنند و تا 20 صفر برابر با ۲۷ مهر  خدمات مورد نیاز زائران را ارایه می دهند. همچنین پس از ایام اربعین نیز در ایام شهادت امام رضا (ع) نیز در مسیر پیاده روی به مشهد نیز موکب های پزشکی فعال خواهند بود.

 

موکب های بسیج جامعه پزشکی به چه تجهیزاتی مجهز هستند؟

دستگاه دیالیز در عراق وجود ندارد اما موکب های پزشکی ما مجهز به این دستگاه هستند و می توانند خدمات مورد نیاز را حتی به مردم عراق نیز ارایه دهند. تجهیزات دندانپزشکی، عکس برداری، فیزیوتراپی و پکیج کاملی از دستگاه های مورد نیاز برای ارایه خدمت رسانی به زائران وجود دارد.

 

اولویت موکب های بسیج جامعه پزشکی در پیاده روی اربعین بفرمایید؟

اولین اولویت ما پیشگیری است، بر این اساس نظارت های بهداشتی نیز با حضور گروه های اختصاصی بهداشت انجام می شود. کار این گروه ها نظارت اختصاصی بهداشتی و درمانی بر موکب های پزشکی فعال در عراق است.

 

آیا خدمات به مردم عراق نیز در صورت لزوم ارایه می شود؟

خدمات پزشکی موکب های ایرانی در صورت نیاز به مردم عراق نیز ارایه می شود.

 

از هر استان چند موکب خدمات پزشکی را به زائران اربعین ارایه می دهند؟

در برخی استان ها بیش از یک موکب را برای فعالیت پزشکی اختصاص دادند، به طور مثال استان فارس 10 موکب پزشکی را برای ارایه خدمات در ایام اربعین اختصاص داده است. ارایه خدمات پزشکی در شهر کاظمین در اختیار استان خراسان جنوبی است و شهر سامرا در اختیار استان اصفهان و ادبیل  قرار دارد.

 

در مجموعه چند نفر کادر بهداشت و درمان در پیاده روی اربعین خدمات پزشکی زائران را پاسخ می دهند؟

هزار و 250 نفر پرسنل کادر پزشکی و درمانی در ایام اربعین برای خدمت رسانی به زائران خدمات ارایه می دهند.

 

آیا بسیج جامعه پزشکی در صورت درخواست سایر نهادها و سازمانها کادر بهداشت و درمان در اختیار آنها قرار می دهد؟

300 نفر کادر پزشکی و درمانی برای ارایه خدمات به سازمان های همکار معرفی شده اند که این سازمان ها عبارتند از تامین اجتماعی، وزارت بهداشت و درمان، هلال احمر و ... . همچنین گروههای جهادی نیز از کادر پزشکی و درمانی برای ارایه خدمات بهره بردند./

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین پیاده روی اربعین هفته دفاع مقدس کانون های مساجد روزنامه زائران اربعین حسینی دفاع مقدس موکب بسیج جامعه پزشکی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد

وزیر بهداشت طی حکمی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی زابل را منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر مسعود صالحی شهستان، استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان را به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل" منصوب کرد.

در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر مسعود صالحی شهستان

استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل" منصوب می ‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمایید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

لازم به ذکر است پیش از این هادی میرزایی ریاست این دانشگاه را برعهده داشت؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که انفصال دوساله از خدمت، علت برکناری وی از این سمت است.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی زابل، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند