Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست کلی وزارت بهداشت جهت کمبود دارو، از طریق واردات مواد اولیه دارویی است و حل مشکلی در یک هلدینگ دارویی، حل مشکلاتی از صنعت دارو است. بنابراین اگر به دنبال رونق تولید هستیم، باید ابزارهای آن را فراهم کنیم که مقرون به صرفه کردن تولید است. در یک کلام اگر بخواهیم انتظار صنعت از مسئولان را بیان کنیم، این است که تدابیری اندیشیده شود که قیمت تمام شده کالا در ایران مقرون به صرفه و قابل رقابت با کالاهای خارجی باشد و فشارهای وارده بر صنعت را کم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داروهای وارداتی باید طبق پرونده ثبت دارو از کیفیت بالایی برخوردار باشند. در نهایت پروفرما باید با پروانه ساخت دارو مطابقت پیدا کند و نیاز به دریافت مجوز هایی برای ورود هست که در ذیل به آن ها می پردازیم.

اخذ مجوز از :

اداره کل تجهیزات پزشکی تولیدی از اداره کل تجهیزات پزشکی محصولات آرایشی و بهداشتی ازسازمان غذا و دارو محصولات غذایی و مکمل از سازمان غذا و دارو دارو از سازمان غذا و دارو سازمان انرژی اتمی کشور

نظر به اینکه ترخیص مواد اولیه دارویی نیاز به تخصص، اشراف بر قوانین و سرعت عمل انجام کار گمرکی دارد، تیم عملیاتی گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با شماره تماس 02142326 درکلیه گمرکات کشور آماده ارایه خدمات موضوعه می باشد.

ثبت سفارش کالا اخذ کلیه مجوزهای استاندارد کالا ترخیص و انجام کلیه امور گمرکی تا تحویل کالا به مشتری با سرعت و دقت بالا

به طور کلی، صنایع دارویی بخشی از صنایع شیمیایی به حساب می آید. روال تولید دارو در زمان های گذشته با حال متفاوت شده است، در گذشته تنها از گیاهان و حیوانات گرفته می شد ولی داروهای امروزی از طریق فرایندهای شیمیایی تهیه و تولید می شود.

لذا مواد اولیه های مختلفی برای تولید دارو استفاده می شود. مواد اولیه صنایع دارویی شامل مواد اولیه دارویی، مواد موثره دارو، افزودنی های صنعت داروسازی و مواد جانبی دارو می باشد.

صنایع دارویی به دو بخش عمده تقسیم می شوند:

صنایع تولید مواد اولیه دارویی

این صنعت در حقیقیت جزء صنایع شیمیایی محسوب می شود که محصول نهایی آن، مواد اولیه (مؤثره) داروهای نهایی می باشند.

صنایع

در این صنعت مواد دارویی فرمولاسیون شده و به شکل داروی نهایی قرص، کپسول، شربت، ویال، تزریقی و ... بسته بندی می شوند.

تقسیم بندی ماده موثره موثره گیاهان دارویی

ماده موثره گیاهان دارویی به طور کلی به ۴ دسته اساسی تقسیم بندی می شود. این تقسیم بندی به قرار زیر است:

گلیکوزیدها : گروه بزرگی از مواده موثره گیاهان دارویی به گلیکوزیدها تعلق دارد. این مواد با داشتن ساختمان پیچیده شیمیایی در بسیاری ازگیاهان گلدار یافت می شود.از اثرات شفابخش این مواد در داروسازی استفاده فراوان می شود.

آلکالوئیدها : یکی دیگر از مواد موثر گیاهان دارویی آلکالوئیدها هستند. این ترکیبات ازت دار بر روی سیستم عصبی انسان تاثیرگذارند. نوع بازی این ترکیبات واکنش های قوی فیزیولوژیک ایجاد می کند. آلکالوئیدها خود به چند گروه تقسیم می شوند.

اسانس ها : این ماده موثره گیاهان دارویی که از آن ها با نام روغن های فرار نیز یاد می شود در سلول ها و بافت های متعدد گیاهان ذخیره می شوند. بر این اساس ممکن است اسانس های یک اندام گیاه نسبت به دیگری از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

سایر مواد : بر اساس این تقسیم بندی دیگر مواد موثره گیاهان دارویی در این دسته جای می گیرند. موادی نظیر ساپونین ها که به صورت محلول در آب هستند و ایجاد کف می کنند، تانن ها که پوست را نفوذناپذیر می کنند، موسیلاژها که با جذب آب متورم می شوند، مواد تلخ که سبب تحریک غدد گوارشی می شوند، فلاونوئیدها که اثر رطوبت بخشی دارند، گلوکینین ها که به انسولین گیاهی مشهورند و چندین ماده موثره دیگر.

اداره مواد اوليه دارویی چیست؟

این اداره یکی از ادارات، اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر است. اداره مواد اوليه دارویی وظیفه نظارت بر حسن اجرای اصول روشهای مناسب تولید، واردات و کلیه امور مرتبط با مواد اولیه دارویی (موثره، جانبی و ملزومات بسته بندی ) را دارد. هدف اصلی این اداره حمایت از تولید داخل و نظارت بر کیفیت مناسب همچنین مدیریت واردات مواد اولیه و ایجاد بانک اطلاعاتی در خصوص تولید و واردات مواد اولیه دارویی در کشور می باشد.

 

فعالیت های اصلی اداره مواد اولیه دارویی

بازديد GMP خطوط توليد مواد اوليه دارويي ( موثره، جانبي، ملزومات بسته بندی اولیه) . بررسي مواد اوليه دارويي ( موثره، جانبي، ملزومات بسته بندی) . صدور گواهي GMP خطوط توليد مواد اوليه دارويي ( موثره، جانبي، ملزومات بسته بندی) صدور پروانه ثبت مواد اوليه دارويي ( موثره، جانبي، ملزومات بسته بندی) . صدور موافقت اصولي با احداث کارخانه توليد مواد اوليه دارويي ( موثره، جانبي، ملزومات بسته بندی) صدور موافقت اصولي با توليد مواد اوليه دارويي ( موثره، جانبي، ملزومات بسته بندی) . صدور پروانه تاسيس کارخانه توليد مواد اوليه دارويي ( موثره، جانبي، ملزومات بسته بندی) . بازديد محل احداث واحدهاي جديد توليد مواد اوليه دارويي ( موثره، جانبي، ملزومات بسته بندی) . بازديد از انبار شرکتهای واردکننده مواد اوليه دارويي ( موثره، جانبي، ملزومات بسته بندی) . نمونه برداري از محموله‌هاي وارداتي و توليد داخل مواد اوليه دارويي ( موثره، جانبي، ملزومات بسته بندی) اظهار نظر در خصوص تولید یا عدم تولید محموله‌هاي وارداتي مواد اوليه دارويي( موثره، جانبي، ملزومات بسته بندی) بررسی مدارک جهت صدور موافقت اصولی با احداث کارخانه بررسی مدارک و صدور موافقت اصولی تولید بررسی CTD تولید ثبت مواد اولیه تولید داخل و وارداتی بررسی گزارش بازدید GMPمسئولین فنی و یا بررسی مدارک تاییدیه های بین المللی (FDA,EDQM,…) بررسی مدارک و اخذ رای کمیسیون قانونی جهت صدور مجوز فعالیتهای شرکتهای بازرگانی مواد اولیه دارویی مصاحبه و تایید مسئولین فنی شرکتهای تولیدی و بازرگانی مواد اولیه دارویی نمونه برداری از مواد اولیه دارویی تولید داخل و اولین محموله های وارداتی اعلام تاییدیه های آزمایشگاه مرجع به کارخانجات داروسازی

مجوز هایی که برای دریافت آن ها باید به اداره مواد اولیه دارویی مراجعه کنید :

صدور گواهی GMP صدور پروانه ساخت صدور پروانه تاسیس

ترخیص و واردات مواد اولیه آرایشی و بهداشتی (مواد اوليه شركتهاي توليدي مواد شوينده بهداشتي آرايشي)

برای واردات مواد اولیه بهداشتی و آرایشی به گمرک باید پروانه یا مجوز ورود و گواهی بهداشت را از وزارت بهداشت کسب کنید. مدارك مورد نياز برای صدور ترخيص مواد اوليه آرايشي و بهداشتي و مجوز ورود شامل : ارائه پرفرم، تائیدیه آزمایشگاه، داشتن برگه ثبت سفارش، درخواست وارد کننده به صورت کتبی، چک لیست مجوز ورود تکمیل شود، ارائه  موارد مصرفی و کاربردی.

این ترخیصکار حرفه ای02142326  مفتخر به همکاری با مجموعه های معتبر پزشکی دارویی کشور از جمله شرکت داروسازی دکتر عبیدی، شرکت داروسازی هوگر دارو و شرکت داروسازی ثمین دارو می باشد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تولید دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده

ساک دستی‌های آماده می‌توانند استراتژی بازاریابی شما را تقویت کنند، تجربه مشتری شما را بهبود بخشند و به محیط زیست کمک کنند. آن‌ها یک گزینه مقرون‌ به‌ صرفه و بادوام برای خرده‌فروشان می باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت پانیک، ساک دستی های آماده می توانند ابزاری قدرتمند برای کسب و کارهایی باشند که به دنبال افزایش آگاهی از برند، بازاریابی محصولات و خدمات خود و بهبود تجربه مشتری هستند. ساک دستی های آماده چه بصورت کاغذی باشند و چه بصورت پارچه ای، شما می توانید آنها را در بسته های ۵۰ عددی سفارش دهید. شما حتی می توانید بر روی این بسته های ۵۰ عددی، چاپ را نیز انجام دهید. برای مشاهده لیست قیمت و سایزها، به صفحه ساک دستی آماده مراجعه کنید و یا با شماره ۰۹۱۲۵۷۸۶۱۳۹ در تماس باشید. 

چرا خرید ساک دستی آماده؟ 

با انتخاب ساک دستی های آماده به جای کیسه های ساده، شرکت ها می توانند تأثیری ماندگار بر مشتریان خود بگذارند و با هر بار استفاده برند خود را تبلیغ کنند. علاوه بر این، ساک دستی های آماده می توانند گزینه ای مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست برای خرده فروشان باشند. با توجه به مزایای فراوانی که ارائه می دهند، واضح است که ساک دستی های آماده یک سرمایه گذاری عالی برای مشاغل با هر اندازه ای هستند. 

چاپ روبان چگونه ساک ستی آماده را خاص تر می کند ؟ 

چاپ روبان یکی از مهمترین و زیباترین بسته بندی ها به شمار می آید. چاپ روبان کمک می کند بسته بندی شما لاکچری تر و شیک تر به نظر برسد. امروزه شما میتوانید روبان های ۵۰ متری و ۱۰۰ متری را با برند خودتان چاپ کنید و در سریع ترین زمان آنها را تحویل بگیرید. کیفیت چاپ روبان ها در تیراژ پایین بسیار بالاست. چاپ روبان انواع مختلفی دارد. برای مشاهده لیست قیمت و یا گرفتن مشاوره و خرید و میتوانید به صفحه چاپ روبان مراجعه کنید و یا با شماره ۰۹۱۲۵۷۸۶۱۳۹ در تماس باشید. 

مزایای خرید ساک دستی آماده چیست؟

در دنیای تجارت امروز، بازاریابی و برندسازی به بخش ضروری برای موفقیت یک شرکت تبدیل شده است. یکی از راه‌های بازاریابی و برندسازی برای یک کسب ‌و کار، استفاده از ساک دستی های آماده چاپی است. ساک دستی های آماده بخش جدایی ‌ناپذیر تقریباً هر خرید خرده ‌فروشی هستند و فرصتی را برای کسب‌ و کارها فراهم می‌ کنند تا دید و شناخت برند خود را افزایش دهند.

افزایش دید و شناخت برند با تبلیغات سیار

استفاده از ساک دستی های آماده چاپی، راهی عالی برای تبدیل مشتریان ‌تان به تبلیغات سیار است. این ساک دستی ها توسط مشتریان حمل می‌ شوند و هر کجا که می ‌روند، به برند شما دید بیشتری می‌ دهند. چه در مرکز خرید، چه در فروشگاه مواد غذایی یا حتی فقط در خیابان راه بروند، برند شما توسط مخاطبان بیشتری دیده می‌ شود که منجر به افزایش شناخت و فروش بالقوه می‌شود.

همچنین طراحی سفارشی و چاپ لوگو روی ساک دستی های آماده تضمین می ‌کند که برند شما از سایرین متمایز شود. یک طراحی منحصر به فرد و چشمگیر، ساک دستی های شما را به یاد ماندنی ‌تر می ‌کند و منجر به افزایش شناخت و وفاداری به برند می ‌شود. این راهی آسان و مقرون ‌به ‌صرفه برای تبلیغ برند شما و ایجاد تأثیری ماندگار بر مشتریان‌ تان است.

چرا ساک دستی پارچه ای بهترین ساک دستی آماده به شمار می آید؟ 

ساک دستی پارچه ای ارزان است و براحتی قابل تولید است. از مزیت های دیگر ساک دستی پارچه ای قابلیت سفارشی کردن آن است. شما میتوانید ساک دستی پارچه ای را در بسته های ۵۰ عددی و ۱۰۰ عددی براحتی سفارشی سازی کنید. مثلا از دسته بندی و یا کاست بر روی آن استفاده کنید. برای مشاهده لیست قیمت و سایزها میتوانید به صفحه ساک دستی پارچه ای مراجعه کنید و یا با شماره ۰۹۱۲۵۷۸۶۱۳۹ در تماس باشید. 

قیمت ساک دستی آماده نسبت به دیگر بسته بندی های چگونه است ؟ 

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از ساک دستی های آماده چاپی، قابلیت استفاده مجدد و دوام آن‌ هاست. برخلاف کیسه ‌های پلاستیکی یکبار مصرف، ساک دستی های آماده چاپی محکم هستند و می‌ توان بارها از آن ‌ها استفاده کرد و در نتیجه برای مدت طولانی برند شما را تبلیغ می ‌کنند. این بدان معناست که شما می ‌توانید برای مدت زمان بیشتری بدون نیاز به سرمایه ‌گذاری مداوم روی مواد تبلیغاتی جدید، برند خود را تبلیغ کنید.

خرید ساک دستی آماده ۵۰ عددی از کجا؟ 

اگر می خواهید در سریع‌ترین زمان بهترین مجموعه برای ارائه خدمات در زمینه چاپ و بسته بندی (جعبه آماده یا ساک دستی آماده) را پیدا کنید باید این نکته را درنظر بگیرید که تخصص و تعهد مجموعه، مهمترین ملاک انتخاب شما باشد.

اگر بخواهیم یکی از مجموعه‌های متخصص در زمینه تولید و چاپ بسته بندی از جمله چاپ بند گردن آویز را به شما معرفی کنیم که سابقه فعالیت بیش از ۱۰ سال در این زمینه را دارند، می‌توانیم به مجموعه چاپ و تبلیغات پانیک به آدرس https://panick.pro/ اشاره کنیم.  اشاره کنیم. این مجموعه فروش محصولاتی مانند ساک دستی آماده، جعبه آماده، ساک پارچه‌ای آماده، کاغذ پوستی آماده، چاپ روبان در متراژ کم، فروش بند ساک دستی و خدمات مربوط به هدایای تبلیغاتی را انجام می‌دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد