Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سید علی حسینی، معاون فرهنگی اوقاف و امورخیریه استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همزمان با ایام اربعین حسینی چهار موکب با نظارت اوقاف و امور خیریه آماده پذیرایی از زوار اباعبدالله(ع) است.
معاون فرهنگی اوقاف استان همدان افزود: موکب «قمر بنی‌هاشم» واقع در اتوبان همدان- تهران، سه راهی روعان، مسجد امام خمینی، در خدمت زوار عتبات عالیات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: موکب «حضرت زینب(س)» واقع در حسینیه چهارده معصوم(ع)، سه راهی فرهنگیان و موکب «شهید قهاری سعید» در محل اتوبان همدان- کرمانشاه، گردنه اسدآباد- مسجد امام خمینی از دیگر مواکب فعال در ایام اربعین است.
حسینی با اشاره به اینکه در چهار موکب این مجموعه علاوه بر اسکان، انواع خدمات نیز به زوار ارائه می‌شود، ادامه داد: موکب «فاطمه الزهرا(س)»، واقع در بهشت هاجر، اتوبان ملایر- اراک به عنوان آخرین موکب آماده ارائه خدمات به زوار اباعبدلله(ع) است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت موکب‌های اربعین از 13 مهر ماه به مرور آغاز می‌شود، گفت: فعالیت رسمی موکب‌ها از یک هفته مانده به اربعین آغاز و تا یک هفته پس از اربعین آماده ارائه خدمات به زوار اباعبدالله(ع) هستند.
معاون فرهنگی اوقاف استان همدان با اشاره به اینکه این 4 موکب از محل کمک‌های مردمی و اجرای نیات واقفین در ایام اربعین فعال خواهند بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین روزانه 5 هزار پرس غذا در هر یک از موکب‌های چهارگانه توزیع شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه در موکب‌های اوقاف خدمات فرهنگی و درمانی نیز ارائه می‌شود، گفت: اقامه نماز جماعت، اعزام مبلغ، برپایی چادر‌های امداد و نجات و خیمه‌های معرفت در جهت پاسخ گویی به شبهات، تبیین فلسفه قیام عاشورا و ...از دیگر برنامه‌های این موکب‌ها است.
وی با اشاره به اینکه 20 مبلغ به موکب‌های 4 گانه اوقاف استان اعزام خواهد شد عنوان کرد: همزمان با ایام اربعین حسینی مبلغان بومی و اعزامی از قم در موکب‌های این مجمعه فعالیت 24 ساعته داشته و در خدمت زوار اربعین خواهد بود.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان موکب اربعین زائران اربعین اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۵ موکب شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیاده‌راه بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد گفت: پنج موکب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام عصر امروز در پیاده راه بجنورد آغاز به کار کرد.

محمدرضا موفق در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) پنج موکب با همکاری شهرداری بجنورد و اداره کل اوقاف در مرکز شهر بجنورد راه‌اندازی شد و به مردم متدین و عزادار شهر ارائه خدمت کردند.

وی افزود: پیاده راه یا برنامه جمعه‌های بدون خودرو نیز همزمان در حد فاصل چهارراه مخابرات تا میدان شهید مطابق برنامه‌ریزی‌های هر هفته برگزار شد و این موکب‌ها برای ارائه خدمات به عزاداران امام جعفر صادق علیه السلام برپا شدند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در گفت‌وگو با ایسنا از برپایی ۵۰ موکب در استان طی فردا خبر داد. 

حجت الاسلام هدایتی افزود: به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام فردا هیأت‌های مذهبی بجنورد به صورت متمرکز اقدام به دسته‌روی می‌کنند.

وی بیان کرد: این پیاده‌روی ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان شهید به سمت معصوم‌زاده انجام و سپس مراسم محوری در امامزاده سید عباس (ع) برگزار می‌شود.

به گفته وی قرار است در هر شهرستان پنج موکب نیز برپا شود که در کل استان به ۵۰ موکب می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی ۵ موکب شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیاده‌راه بجنورد
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین